ماهان شبکه ایرانیان

اخبار و گزاشهای خبری

مراسم جشن افتتاحیه و دانش آموختگی واحد خواهران یکشنبه هشتم مهرماه، مصادف با میلاد مسعود مولی الموحدین - علی بن ابی طالب علیه السلام - مراسم جشن باشکوه دوازدهمین سالگرد تاسیس واحد خواهران و نیز هفتمین دوره دانش آموختگان دانشگاه برگزار گردید

حوزه ریاست

مراسم جشن افتتاحیه و دانش آموختگی واحد خواهران
یکشنبه هشتم مهرماه، مصادف با میلاد مسعود مولی الموحدین - علی بن ابی طالب علیه السلام - مراسم جشن باشکوه دوازدهمین سالگرد تاسیس واحد خواهران و نیز هفتمین دوره دانش آموختگان دانشگاه برگزار گردید .
در این جشن که از ساعت 9 صبح و با قرائت آیاتی از کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی آغاز گردید، دانشجویان ورودی 80 پیمان نامه «یا صادق آل نور» را اجرا کردند که صفای خاصی به مجلس داد . اجرای مولودی، ارایه گزارش عملکرد واحد خواهران توسط خانم صادق زاده مدیر گروه فلسفه و کلام اسلامی، بیانات اندیشمندانه حضرت آیت الله مهدوی کنی ریاست دانشگاه امام صادق علیه السلام از دیگر برنامه های این جشن بود .
شایان ذکر است که متن کامل بیانات معظم له در ندای صادق شماره 24 خواهد آمد .
در ادامه برنامه، مراسم ویژه جشن هفتمین دوره دانش آموختگان نیز با ورود خواهران دانش آموخته جهت قرائت سوگندنامه آغاز شد; این در حالی بود که آنان ملبس به لباس ویژه دانش آموختگی بوده و قرآن کریم را در دست داشتند . پس از قرائت سوگند نامه که محتوای آن پیمان با پیشوا و مقتدای مکتب جعفری - حضرت امام جعفر صادق علیه السلام - در حفظ کیان اسلام، حجاب و متانت و . . . بود، لوح تقدیر کلیه فارغ التحصیلان این دوره و جوایز دانش آموختگان موفق و برتر در هر رشته، توسط ریاست محترم واحد خواهران اهدا شد . همچنین جوایز ویژه ای نیز به خانم ها: لیلا کیانخواه (رتبه نخست دانشگاه در سال 79، فارغ التحصیل و رتبه نخست رشته فلسفه و کلام اسلامی و پذیرفته شده در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت مدرس)، طیبه قدرتی (رتبه نخست المپیاد فقه و اصول، فارغ التحصیل و رتبه نخست رشته فقه و اصول و پذیرفته شده در مقطع کارشناسی ارشد پژوهشکده امام خمینی) و فائزه توقع همدانی (رتبه نخست رشته زبان و ادبیات عربی، پذیرفته شده در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاداسلامی و دانشجوی نمونه از لحاظ اخلاقی و همکار ساعی و کوشای امور فرهنگی) اهدا گردید . ضمنا شاگردان اول تمام دوره ها در رشته های آموزشی واحد خواهران لوح و جایزه خویش را ازدستان مبارک رئیس این واحد دریافت کردند . اردوی پیش دانشگاهی ورودی 80
روز چهارشنبه 28/6/80 اردوی پیش دانشگاهی دانشجویان ورودی 80 واحد خواهران که اسامی آنها از طریق پیک سنجش اعلام گردیده بود، برگزار گردید .
این اردو در یک فضای با صفا و صمیمی و با حضور دانشجویان پذیرفته شده، مسؤولان و اساتید برگزار شد . در این مراسم پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی، اساتید حاضر در جلسه معرفی شده و دو تن از دانشجویان جدید به ذکر خاطراتی از روز مصاحبه پرداختند . سپس مجلس با بیانات گرم و صمیمانه حاجیه خانم مهدوی ریاست واحد خواهران رونق یافت . سخنرانی خانم مهدوی معاونت آموزشی، خانم عظیم زاده اردبیلی مدیرکل پژوهش و خانم کاظمپور مدیر کل امور دانشجویی واحد خواهران در خصوص اطلاعات مورد نیاز دانشجویان در زمینه های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و رفاهی از جمله برنامه های این اردوی یک روزه بود . تفکیک دانشجویان به تناسب گروههای آموزشی و بهره گیری از پاسخهای مدیر و اساتید گروه در مورد سؤالاتشان از برنامه های عصر اردو بود .
بخش های متنوعی از جمله مسابقه امام محمد باقر علیه السلام، خوشامد به زبان انگلیسی و عربی توسط دانشجویان قدیمی تر، تواشیح و نیایش نیز اجرا شد . در حاشیه این اردو نشست صمیمانه ای نیز با والدین دانشجویان و با حضور مدیرکل امور دانشجویی و مشاور دانشگاه صورت گرفت . امور دانشجویی گردهمایی استادان مشاور و دانشجویان
روز دوشنبه مورخ 26/6/80 ، استادان مشاور جلسه ای را با کلیه دانشجویان برگزار کردند . شایان ذکر است که در این جلسه، ابتدا خانم کاظمپور مدیر کل امور دانشجویی واحد خواهران، مطالبی را پیرامون اهمیت مشاوره ذکر کرد . پس از آن خانم دکتر موسی زاده از اساتید و مشاوران دانشگاه به ایراد سخنرانی پرداخت; ایشان ضمن توجه دادن به لزوم مشاوره برای هر فرد در زندگی اجتماعی، اهداف تشکیل گروه اساتید مشاور، زمینه های مشاوره اعم از تحصیلی، حرفه ای، آموزشی، عاطفی، ازدواج و . . . را برشمرده و در خصوص تعامل بین مراجع و مشاور نکات ارزنده ای را بیان کرد .
از دیگر اساتید مشاوری که در این جلسه در مورد نقش استاد مشاور و راهنما در جهت رفع مشکلات درسی دانشجویان و بهبود کیفیت آموزشی صحبت کردند، مدیران گروه های آموزشی زبان و ادبیات عرب، فلسفه و کلام اسلامی، فقه و حقوق اسلامی و حقوق بودند . تبریک
با خبر شدیم که فرزندان گرامی دو تن از اساتید واحد خواهران موفق به پذیرش در آزمون سراسری دانشگاهها در سال تحصیلی 81- 80 شده اند . «ندای صادق » این موفقیت را به این اساتید گرامی که رسالت عظیم انسان سازی را در خانه و جامعه برعهده دارند، تبریک گفته و توفیق روزافزون ایشان و خانواده محترمشان را از خداوند خواستار است . این عزیزان عبارتند از:
1- آقای زهیر انصاریان فرزند خانم مهدوی (معاونت محترم آموزشی) ; پذیرفته شده در رشته های: مهندسی معدن دانشگاه امیرکبیر تهران، الهیات و معارف اسلامی دانشگاه امام صادق علیه السلام، مهندسی شیمی دانشگاه آزاد اسلامی .
2- خانم واحده ناصری فرزند خانم غفاری (عضو هیات علمی) ; پذیرفته شده در رشته پزشکی دانشگاه شهید بهشتی تهران .

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان