ماهان شبکه ایرانیان

چلیک:

با هر پیشنهادی غیر از پیوستن به اتحادیه اروپا مخالفیم

عمر چلیک وزیر اتحادیه اروپا و مذاکره کننده ارشد ترکیه روابط آنکارا با اتحادیه اروپا را منوط به مذاکرات برای عضویت در این اتحادیه خوانده و هر گونه بحث فرعی را غیرقابل قبول دانست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، چلیک در نشست مطبوعاتی مشترک با جوهانس هان کمیسر توسعه روابط اتحادیه اروپا اظهار کرد: پیشنهادهای همکاری در زمینه های تروریسم، مهاجرت و یا موضوعاتی مشابه را به جای مذاکره پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا را هرگز نخواهیم پذیرفت.

مذاکره کننده ارشد ترکیه در ادامه افزود: اساس روابط ترکیه با اتحادیه اروپا مذاکراتعضویت در این اتحادیه است. هر پیشنهادی غیر از آن مانند توافقنامه ها و روابطی که طرفین تاکنون داشته است، برخلاف روابط ترکیه و اروپاست.

وی مطرح کرد: کسانی که چنین پیشنهاداتی را مطرح می کنند، در حال بستن پروژه پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا هستند.اگر روزی چنین تصمیمی از جانب ترکیه با اتحادیه 28 عضوی اروپا مطرح شود، آن مساله ای دیگر خواهد بود.
 
وی با اشاره به مطرح شدن موضوعات حاشیه ای در مورد مذاکرات پیوستن ترکیه به اتحادیه از طرف گروههای راست افراطی در اروپا اظهار کرد: این مساله متاسفانه به بعضی جریانات سیاسی نیز سرایت کرد.

وی ادامه داد: این قبیل رفتارها در مورد مذاکرات پیوستن ترکیه به اتحادیه ابتدا از طرف گروههای راست افراطی مطرح شده بود. این گروها در واقع مخالف اصول بنیادین اروپا هستند.

چلیک بیان کرد: این مساله متاسفانه بعد به بعضی جریانات سیاسی نیز سرایت کرد. نمی توان پذیرفت که مذاکرات پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا را رها کرده و به جای آن در مورد مسائلی مانند تروریسم، مهاجرت و یا موضوعاتی شبیه به آن گفتگو کنیم.

وی اضافه کرد: اگر روزی چنین چیزی از طرف ترکیه و اتحادیه اروپا مطرح شود، آن موضوعی دیگر است، اما اگر کسانی بخواهند از موضوع اصلی منحرف شوند، از طرف ترکیه رد خواهد شد.

مذاکره کننده ارشد ترکیه بیان کرد: در واقع منحرف کردن موضوع اصلی به مذاکرات فرعی فرصت را در اختیار گروه های خواهد گذاشت که در تلاشند تا پروژه پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا را ناتمام بگذارند.
 
 چلیک،  تعلیق مذاکرات ترکیه در اتحادیه اروپا توسط پارلمان این اتحادیه را غیرقابل قبول می‌دانیم

عمر چلیک، وزیر اتحادیه اروپای ترکیه در ارتباط با تعلیق مذاکرات ترکیه در اتحادیه اروپا توسط پارلمان اروپا گفت: این گزارش خرابکارانه برخی کشورها دارای موضع سیاسی یکطرفه با منطق ائتلافی و برای تخریب روابط است.
 
لذا آن را مانند دو سال گذشته فاقد اعتبار و غیرقابل قبول می‌دانیم. زمانی که گزارش به دست ما رسید بدون ارزیابی، مستقیما آن را باز خواهیم گرداند.  
 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان