محبوب شهبازی اعلام کرد:

۹ میلیون سند مکتوب از شهدا و ایثارگران جمع‌آوری شده است

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش مکتوبات پرچمدار است، اظهار داشت: ۹ میلیون سند مکتوب طبق استانداردهای شورای جهانی آرشیو توسط بنیاد جمع آوری و نگهداری می‌شود.

9 میلیون سند مکتوب از شهدا و ایثارگران جمع‌آوری شده است

به گزارش ایسنا، محبوب شهبازی در همایش معاونین فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به فعالیت‌های انجام شده برای جمع آوری اسناد مربوط به ایثارگران تصریح کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش مکتوبات پرچمدار است و 9 میلیون سند مکتوب طبق استانداردهای شورای جهانی آرشیو جمع آوری و نگهداری می‌شود که این موضوع از افتخارات بنیاد است.
وی در خصوص کتاب وصایای شهدا و وضعیت اسناد شفاهی شهدا و ایثارگران نیز گفت: تاکنون 48 جلد کتاب در خصوص وصایای شهدا تهیه شده ولی اقدامات در مورد اسناد شفاهی به دلیل کمبود اعتبارات کمی کند است که تلاش شده است با اقدامات جهادی عقب ماندگی‌ها جبران شود.
وی با بیان اینکه والدین شهدا 170 هزار نفر هستند، عنوان کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده باید حداقل از 110 هزار نفر از والدین شهدا مصاحبه و خاطره نگاری صورت بگیرد و در همین راستا با توجه به مسائل موجود برای خاطره نگاری از چهار هزار و 175 نفر از والدین شهدا که حدود 21 درصد مصوبه اولیه است کار اجرایی صورت می‌گیرد.
شهبازی با اشاره به درگذشت والدین شهدا و از دست رفتن فرصت‌ها برای خاطره نگاری، اظهار داشت: از زمستان 89 تا زمستان 91 سالانه 11 هزار و 151 نفر از والدین شهدا یعنی ماهانه 929 نفر از این عزیزان به جوار رحمت حق شتافتند با این وجود تاکنون برای 26 هزار و 500 نفر از این والدین عزیز کار خاطره نگاری انجام شده است.
مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد ادامه داد: بعضی از استان‌ها از جمله قزوین و البرز در بخش خاطره نگاری جلوتر از سایر استان‌ها هستند و در پنج استان نیز کار خاطره نگاری به پایان رسیده که این اقدامات با توجه به محدودیت اعتبارات انجام شده است.
وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه گرداوری و مستندسازی اسناد شهدا، گفت: تدوین و چاپ کتاب «فرهنگ نامه جاودانه‌های تاریخ» در دستور کار است که در این فرهنگ نامه، بر زندگی نامه شهدای شاخص یا همان سرداران متمرکز شده است که تاکنون بسیاری از استان‌ها این کتاب را آماده کرده‌اند.
شهبازی همچنین از چاپ کتابی با نام «مشق عشق» خبر داد و گفت: این کتاب شامل آثار خوشنویسان معاصر ایران با موضوع ایثار و شهادت است که در نخستین جشنواره کشوری خوشنویسی در سال 1387 شرکت کرده بودند و در سه بخش «آثار استادان»، «آثار شهدا» و «آثار برگزیدگان» گردآوری و با همکاری بنیاد استان قزوین در 132 صفحه گلاسه، قطع رحلی، به کوشش حسن شکیب‌زاده به چاپ رسیده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر