ماهان شبکه ایرانیان

گزارش

به دنبال آسیب شناسی تدوین پایان نامه در مرکز جهانی و مطالعات مختلف اداره پایان نامه و تحقیقات ضمن آموزش به این نتیجه رسید که برای ارتقاء تدوین پایان نامه لازم است کارگاه های مختلفی با توجه به گرایشهای موضوعی برگزار شود.

به دنبال آسیب شناسی تدوین پایان نامه در مرکز جهانی و مطالعات مختلف اداره پایان نامه و تحقیقات ضمن آموزش به این نتیجه رسید که برای ارتقاء تدوین پایان نامه لازم است کارگاه های مختلفی با توجه به گرایشهای موضوعی برگزار شود.

پس از احراز این ضرورت لازم بود بهترین و سودمندترین استادان انتخاب شوند. بنابراین با بعضی از استادان اهل فن گفتگو شد. و در نهایت آقایان طرقی، رزاقی و حاجی برای برگزاری کارگاه انتخاب شدند.

در مرحله بعد ضمن تشکیل جلسات متعدد با این استادان محتوی و شیوه کارگاه مورد بررسی و ارزیابی دقیق قرار گرفت و در نهایت تصمیم گرفته شد در آخرین هفته سال گذشته (23/12/82 الی 28/12/82) اولین کارگاه تدوین پایان نامه در مدرسه عالی فقه و معارف اسلامی برای طلابی که در گرایش علوم قرآن و حدیث پایان نامه اخذ کرده اند برگزار شود.

برای فراهم آوردن امکانات مناسب و برنامه ریزی اجرایی طی جلساتی با آقایان بی نیاز و آکو و هماهنگی لازم با مسئولان امر و جذب اعتبار لازم و هماهنگی با آقایان طرقی، دکتر رضایی و دکتر سعدی و علی نصیری و مسلمی فر با مدیریت آقای یارعلی این کارگاه شروع به کار کرد. و به طور کلی برای برگزاری این کارگاه سه نوع فعالیت انجام شد.

1. فعالیتهای پیش از کارگاه، مانند بررسی محتوی و شیوه کارگاه، مکان و زمان برگزاری کارگاه، امکانات و استادان محترم برگزار کنند؛

2. فعالیتهای حین برگزاری کارگاه؛

3. فعالیتهای بعد از برگزاری کارگاه؛

مشکلات برگزاری کارگاه

روشن است که برگزاری کارگاه مشکلاتی را به همراه دارد. چنان چه مدیریت واحد و متمرکزی وجود داشته باشد، مشکلات کمتر خواهد شد و با توجه به ارزیابی اولین کارگاه می توانیم با شناخت کافی، موانع را دور سازیم.

برخی از این موانع و مشکلات به شرح زیراند:

1. تغییر دست اندرکاران هنگام برنامه ریزی؛

2. نبود اطلاعات کافی و اهتمام جدی نداشتن برخی از دست اندرکاران؛

3. تصمیم گیری برخی از مسئولان محترم بدون در نظر گرفتن به پیامدها و تأثیرات برنامه های بدون مطالعه و بررسی.

پیشنهادها

در پایان این گزارش یادآوری چند پیشنهاد ضروری است:

1. کارگاه تدوین پایان نامه برای طلاب در عرض دو هفته انجام شود. چون در عرض یک هفته طلاب نمی توانند به خوبی تکالیف خود را ارائه دهند؛

2. اطلاع رسانی بهتر در مدرسه؛

3. تبلیغات می تواند جهت زمینه سازی و فضارسانی برگزاری کارگاه مفید مواقع شود؛

4. حضور فعال مدیر گروه آموزشی مربوط برای ارائه نظرات علمی و ارتقاء کارگاه؛

5. حضور فعال نماینده تام الاختیار مدرسه مربوط در اداره کارگاه؛

6. مسئولان محترم مرکز با ارائه نظرات خود می توانند کارگاه ها و برنامه های دیگر را ارتقاء ببخشند اما بهتر است، انجام امور اجرایی تصمیم گیری به مدیر کارگاه واگذار شود؛

7. دستور معاون محترم آموزش به قسمت هایی که همکاری آنها در برگزاری کارگاه لازم است؛

8. تهیه فیلم کامل از کارگاه تدوین پایان نامه؛

9. تهیه کتاب از کارگاه تدوین پایان نامه؛

اداره پایان نامه و تحقیقات ضمن آموزش

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان