ماهان شبکه ایرانیان

گیاهان آپارتمانی بدون نیاز به نور، پندهای شکوفه!

تور سبز. در بسیاری از آپارتمان ها امروزی به دلیل کم بودن نور آفتاب پرورش گیاهان دچار محدودیت است؛ به همین دلیل گیاهان آپارتمانی بدون نیاز به نور را می توان در فضای داخلی خانه وارد کرد تا سلامت تضمین شده ای داشته باشند. در دکوراسیون خانه شکوفه به معرفی گیاهان آپارتمانی می پردازیم که از گیاهان آپارتمانی مقاوم در منزل خود نگهداری می کند:

تور سبز. در بسیاری از آپارتمان ها امروزی به دلیل کم بودن نور آفتاب پرورش گیاهان دچار محدودیت است؛ به همین دلیل گیاهان آپارتمانی بدون نیاز به نور را می توان در فضای داخلی خانه وارد کرد تا سلامت تضمین شده ای داشته باشند. در دکوراسیون خانه شکوفه به معرفی گیاهان آپارتمانی می پردازیم که از گیاهان آپارتمانی مقاوم در منزل خود نگهداری می کند:  

خانه شکوفه در یک نگاه  

  • تعداد گیاهبان های خانه: 1 نفر
  • شغل فرد مورد نظر: طراح گرافیک
  • موقعیت شهر: تهران/ محله: استاد معین
  • متراژ محدوده نگهداری گیاهان: من از گیاهان به عنوان عنصر تزئینی در دکوراسیون خانه استفاده می کنم؛ بنابراین در تمام فضای خانه با توجه به منبع نور وجود دارند.
  • تعداد گونه های گیاهی: 9 عدد
  • مدت زمان حضور گیاهان در خانه: یک سال
  • هزینه تهیه گیاهان: 370 هزار تومان

نگهداری از گیاهان آپارتمانی، طبیعتی در دکوراسیون منزل

من عاشق طبیعت هستم. با نگهداری از گیاهان آپارتمانی می توان گوشه ای از طبیعت را به خانه آورد و از انرژی مثبتی که می دهند بهره مند شد. گیاهان جدا از اینکه هوای خانه را مطبوع می کنند، حس طراوت و سرزندگی هم در خانه ایجاد می کنند. علاوه بر این دیدن مرحله به مرحله رشد آنها بسیار لذت بخش است. علاوه بر این، من به رنگ سبز علاقه دارم و بهترین راه برای آوردن این رنگ در خانه استفاده از گیاهان آپارتمانی است.

مطلب مرتبط: 8 کاربرد گیاهان خانگی در دکوراسیون منزل

مرکز گل و گیاه برای خرید گیاهان آپارتمانی

من اکثر گیاهانم را از مرکز گل و گیاه شهید فکوری تهیه کرده ام. وقتی تصمیم به نگهداری و مراقبت از گیاهان گرفتم به آنجا رفتم و تمام گیاهانم را یکجا از آنجا خریدم. در همان مرکز هم گلدان هایشان را برایم تعویض کردند و گیاهان را به خانه آوردم. تا به حال گیاهانم را تکثیر نکرده ام.

وسایل مورد نیاز گیاهان برای منزل سبز

برای نگهداری از گیاهان آپارتمانی وسایل زیادی نیاز نیست، یک آبپاش برای تامین رطوبت بعضی از گیاهان به وسیله غبار پاشی و یک ظرف برای آبیاری گیاهان تا آب را مدتی قبل از آبیاری درون آن بریزیم تا مدتی بماند. در این حالت کلر آب از بین می رود و هم دمای محیط می شود.

گیاهان آپارتمانی مقاوم به کم نوری در خانه شکوفه

برگ انجیری (مونسترا)، پوتوس، سانسوریا ابلق، زاموفیلیا، لیندا، آمستل، آگلونما، کاکتوس و بامبو

با توجه به اینکه نور خانه ام کم است، گیاهانی را برای نگهداری انتخاب کردم که به آفتاب و نور زیاد احتیاج نداشته باشند. برای آبیاری هم زمانبندی مشخصی ندارم و هر وقت که خاک گلدان خشک شد آبیاری می کنم. به حدی آب می دهم که مقدار کمی از آب از گلدان خارج شود تا مطمئن شوم آب به همه جای گلدان رسیده است و بلافاصله هم باید آب زیر گلدانی باید خالی شود.

مطلب مرتبط: تکثیر گیاهان آپارتمانی، روش های خانگی!

تحقیق در مورد نگهداری گیاهان آپارتمانی

من بار اول که تصمیم به نگهداری از گل و گیاه گرفتم، با سه گیاه شروع کردم که دوتا از آنها به دلیل اینکه اطلاعات زیادی در این زمینه نداشتم، از بین رفتند. ولی بعد از این تجربه وقتی دوباره تصمیم به اینکار گرفتم با مطالعه شرایط نگهداری اکثر گیاهان از اینترنت گیاهانی را برای نگهداری انتخاب کردم که با شرایط محیط خانه ام سازگار باشند. بعد از خریداری هم از راه کانال تلگرام همان مرکز تمام شرایط هر گیاه را به دقت مطالعه کردم، بر همان اساس همان رفتار کردم و تا الان هم موفق بوده ام.

مطلب مرتبط: 8 معجزه گیاهان خانگی برای سلامتی!

توصیه شکوفه: آبیاری زیاد گیاهان ممنوع!

نکته ای که خیلی اهمیت دارد این است که از گیاهان مان با عشق نگهداری و به آنها توجه کنیم. نکته دیگر اینکه بزرگ ترین دشمن گیاهان آبیاری زیاد است، اجازه بدهیم تا سطح خاک گلدان کمی خشک بشود و بعد آبیاری کنیم.

مطلب مرتبط: نگهداری از گیاهان آپارتمانی، 9 اشتباه رایج!

فیکوس آمستل

فیکوس آمستل/ بنجامین آمستل Long Leaved Fig  

  • نور: زیاد و غیرمستقیم
  • آبیاری: دوبار در هفته در تابستان و هفته ای یکبار در زمستان/ اسپری برگی هفته ای سه بار
  • خاک: مخلوط مساوی خاک باغچه، شن درشت و پیت یا خاک برگ
  • کود دهی: کود محلول در آب، در بهار و تابستان هر دو هفته یکبار
  • تکثیر: قلمه به سختی و خوابانیدن هوایی

لیندا

لیندا Ponytail Palm

  • نور: متوسط و غیر مستقیم
  • آبیاری: دو تا سه بار در هفته در فصل تابستان و هفته ای یکبار در زمستان/ بین دو آبیاری سطح خاک خشک شود.
  • خاک:  مخلوط دو قسمت لوم، دو قسمت ماسه و شن و یک قسمت پیت هوموس
  • کود دهی: یک بار در فصل رشد با کود مایع
  • تکثیر: کشت بذر و ریشه دار کردن جوانه ساقه

برای آشنایی با نیازهای گیاهان خانه شکوفه می توانید به مطالب قبلی مراجعه کنید:

​برای تهیه گیاهان آپارتمانی به ویترین کالای چیدانه سری بزنید. می توانید با مراجعه به پروفایل شکوفه خسروانی و ارسال پیام به او، برای نگهداری از گیاهان راهنمایی بخواهید، هم چنین تصاویر بیشتری از گیاهان خانه او را ببینید. در قسمت افزودن دیدگاه در پایین صفحه هم ما یاری رسان شما هستیم.

نویسنده: صدف حقیقت ؛ تحریریه چیدانه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان