ماهان شبکه ایرانیان

صید دل ؛ شهید صیاد شیرازی

شهید صیاد شیرازی نماد یک انسان هدف دار و کاملی است که هر شیفته ای را به درنگ در زندگی زیبای خود وا می دارد .

شهید صیاد شیرازی نماد یک انسان هدف دار و کاملی است که هر شیفته ای را به درنگ در زندگی زیبای خود وا می دارد .

مهدی صیاد فرزند فرزانه او که دانشجوی رشته علوم سیاسی است در پاسخ به پرسش های یکی از جراید صبح نکات ارزشمندی را بیان داشته است .

«یاد» سه پاسخ او را به شما عزیزان تقدیم می کند .

مقدمه:

در هر فردی معمولا یک یا چند ویژگی، برجسته و ممتاز است . در مورد شهید صیاد شیرازی چطور بود؟ چه خصوصیتی را می توان نام برد؟

آنچه هست، همان مطلبی است که رهبر معظم انقلاب فرمودند و آن اخلاص بود . روحیات شهید صیاد شیرازی در جنگ و بعد از جنگ، با صیاد قبل از انقلاب تفاوتی نداشت . ویژگی دیگر شهید که حتی در منزل هم مشهود بود، نظم و ترتیب و خستگی ناپذیری ایشان بود .

در مورد رسیدگی به مسایل مذهبی خانواده، نگرش ایشان چطور بود؟ آیا اجباری در کار بود یا روش دیگری داشت؟

- خصوصیات ایشان روی ما هم اثر می گذاشت، ولی ایشان سعی می کردند مرا شخصا به عنوان پسر بزرگ خانواده، به نماز اول وقت توصیه کنند . توصیه همیشگی ایشان به من، نماز اول وقت بود، حتی به من وصیت کردند و فرمودند: «آنچه مرا نگه داشت، مساله نماز است . اگر کسی وارد نماز شد، راه های دیگر برایش بازمی شود» . می فرمودند: «انگیزه من، ارتباط با خدا برای انجام وظایفم است » .

همیشه به ما توصیه می کردند که وظیفه شما درس خواندن است، دیگر این که ما را به خودسازی توصیه می کردند . به ورزش هم خیلی تاکید داشتند . نماز جمعه ما هم ترک نمی شد و در نماز هم در میان مردم می نشستند .

در مورد دیدارهایی که با مقام معظم رهبری داشتند، آیا خاطره قابل ذکری برای خوانندگان دارید؟

من تا قبل از شهادت پدرم، رهبر معظم انقلاب را از نزدیک ندیده بودم، ولی عشق عجیبی به آقای خامنه ای داشتم . اولین دیدار من با ایشان روز تشییع جنازه بود . من نمی دانستم آقا آن جاست، ولی وقتی ایشان را دیدم، خانواده را رها کردم . من شب قبل، غسالخانه بودم و حال بسیار عجیبی داشتم . وقتی که آقا را دیدم، دیگر به سمت ایشان . . . .

دیدار بعدی ما فرادی تشییع جنازه بود که ما با دیدن ایشان، آرامشی دوباره یافتیم . بعد از آن، دیدار ما هنگام دریافت لوح سپهبدی بود که من قرآنی را بردم و آقا با خط زیبا، در صفحه اول نوشتند:

بسم الله الرحمن الرحیم

جوانی را برای خودسازی فکری و روحی و جسمی مغتنم بشمارید . با قرآن عزیز انس بیابید و در آن تدبر کنید . نماز را با حضور بگذارید . فضای معطر شهادت را که اکنون زندگی شما را فرا گرفته قدر بدانید .

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان