"افغانستان" وب‌ سایت گروه‌های تروریستی را مسدود می‌کند

صدای آمریکا نوشت: افغانستان بزودی شروع به مسدود کردن تمام فعالیتها و سایتهای مرتبط با گروه افراطی و تروریستی خواهد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان، براساس لایحه جدید جرم در فضای مجازی که بعد از امضا دولت به قانون تبدیل شده، افغانستان قصد دارد کلیه فعالیتهای و وب‌سایتهای مرتبط به گروههای تروریستی حاضر در این کشور را مسدود کند.
 
به نوشته صدای آمریکا؛‌ وزارت ارتباطات و فناوری تکنولوژی افعانستان اعلام کرده که در حال جمع‌آوری لیستی از از گروه های تروریستی و حامیان آنهاست.
 
سخنگوی وزارتخانه ارتباطات و فناوری افغانستان در این رابطه می‌گوید:‌ براساس راهبرد امنیت ملی در حوزه فضای مجازی و همچنین قانون جدید جرم در فضای مجازی بستن وب سایتهای گروه های افراطی بزودی شروع می‌شود.
 
نی، نهاد حامی رسانه‌ها در افغانستان، مخالف قانون جدید جرم در فضای مجازی بوده و آنرا ابزاری برای محدود کردن آزادی بیان عنوان کرده است.
 
اما سخنگوی وزارت ارتباطات این اتهام را رد کرده و می‌گوید: قانون جدید که جمعه گذشته رئیس جمهور آنرا امضا کرده شامل 27 ماده مرتبط با فعالیتهای ممنوع شده در فضای مجازی بوده و این اولین تلاش برای تعریف جرم و خشونت در فضای مجازی طی 15 سال گذشته است.
 
صدای آمریکا نوشت: در حال حاضر 6 میلیون نفر در افغانستان از اینترنت استفاده می‌کنند، و فقدان قوانین در حوزه مجازی به گروه های تروریستی و افراطی اجازه فعالیت در شبکه‌های مجازی را داده است.
 
/
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان