اینترنت

شبکه جهانی اینترنت (Internet) در دهه ۷۰ میلادی به وجود آمد و تا اوایل دهه ۹۰ شبکه ای محدود بود که مهم ترین استفاده کنندگان آن را دانشگاه های کشورهای معدودی تشکیل می دادند

شبکه جهانی اینترنت (Internet) در دهه 70 میلادی به وجود آمد و تا اوایل دهه 90 شبکه ای محدود بود که مهم ترین استفاده کنندگان آن را دانشگاه های کشورهای معدودی تشکیل می دادند . توسعه شبکه گسترده جهانی (World Wide Web) که به اختصاص www نشان داده می شود، چهره اینترنت را عوض کرد . سهولت استفاده از اطلاعات فراوان، بازیابی ساده اطلاعات توسط یک موس (mouse) ، پست الکترونیکی (E-mail) و وجود گروه های گفت و شنود، سبب گسترش اینترنت شده است . توانایی بالای این فناوری به سرعت شناخته شد و طی 6 سال گذشته، کوشش های زیادی انجام گرفت تا آن را به عنوان یک ابزار کارآمد در امر ارتباطات، ارتقا دهد . امروزه تقریبا در هر جایی از جهان می توان به این شبکه دسترسی پیدا کرد .

WWW.al-shia.com

سایت شیعه با هدف گسترش فرهنگ شیعه، توسط مرکز جهانی اطلاع رسانی آل البیت علیهم السلام تاسیس گردید . این سایت به زبان های فارسی، عربی، انگلیسی، اردو، اندونزی، روسی و تایلندی قابل دریافت است و شامل موضوع های زیر می باشد:

1- علوم قرآنی، تفسیر و حدیث;

2- معرفی پایگاه های شیعه در اینترنت;

3- ارائه رساله، استفتائات و مناسک حج برخی از مراجع معظم تقلید و امکان ارتباط با آن ها;

4- معرفی برخی کتابخانه های مهم کشور و ارائه لیست کتاب های موجود در آن ها;

5- پاسخ گویی به سؤالات دینی و مشکلات اعتقادی از طریق پست الکترونیک;

6- معرفی کتاب درباره مسائل اجتماعی و تربیتی; به ویژه در مورد جوانان، بانوان، خانواده و کودکان;

7- بانک پرسش و پاسخ الفبائی در موضوعات مختلف، حاوی صدها سؤال و شبهه;

8- ارائه برخی از مجلات اسلامی، با موضوعات متنوع .

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر