جعفر قادری:

تحریم‌ها باعث شد که ملت ایران روی پای خود بایستد

نماینده سابق مجلس با اشاره به اینکه تحریم ها باعث شد ملت روی پای خود بایستد گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی تقویت و افزایش خود باوری در بین ملت ایران بوده است.

تحریم‌ها باعث شد که ملت ایران روی پای خود بایستد

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر قادری در مصاحبه با برنامه «بدون خط‌ خوردگی» از رادیو گفت‌وگو، گفت: این افزایش روحیه خود باوری باعث شده که ما در جهت تأمین نیازهای خود حرکت کنیم و به نوعی توانمندی و پتانسیل‌های موجود در کشور از حالت بالقوه به بالفعل تبدیل شود.

وی با بیان اینکه اکنون این امکان درکشور وجود دارد که بسیاری از کالاهای مورد نیاز در داخل کشور تهیه شود، افزود: در کنار پیشرفت‌های علمی که به وجود آمده یک ضعف وجود دارد و آن این است که این پیشرفت‌ها بعضاً تبدیل به محصول نشده است و باید در جهت رفع این ضعف نیز تلاش کرد.

قادری با بیان اینکه اکنون نمی‌توانیم کالایی را نام ببریم که امکان تولید آنرا در کشور نداشته باشیم گرچه ممکن است از نظر تجاری و بازرگانی تولید بخشی از این محصولات به صرفه نباشد، ادامه داد: در این فرآیند لازم است که از تولیدکنندگان کشور حمایت بیشتری صورت بگیرد تا کالاهای آنها از نظر قیمت و کیفیت قابل رقابت با کالاهای خارجی باشد.

این نماینده پیشین مجلس با اعتقاد بر اینکه موضوع تحریم‌ها باعث شد که بیشتر روی پای خود بایستیم، خاطرنشان کرد: اگر در برخی از حوزه‌ها همچنان وارد کننده هستیم این بدین معنا نیست که امکان تولید آنرا در داخل کشور نداریم.

قادری اظهار کرد: افزایش روحیه خود باوری و توانمندی در بین ملت ایران فقط در جنبه اقتصادی متبلور نشده بلکه نمود این روحیه را در موضع‌گیری‌های سیاسی کشور در عرصه بین‌المللی مشاهده می‌کنیم و ما همواره تلاش کرده‌ایم استقلال خود را حفظ کنیم.

وی افزود: باتوجه به محدودیت‌هایی که وجود داشته در طول 38 سالی که از انقلاب می‌گذرد ما توانسته‌ایم کارهای بزرگی را انجام دهیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان