سلام - لطفا یکشنبه صبح استفاده شود.

تولید در نیروگاه های برق آبی کشور رکورد زد

تهران- ایرنا- مدیر مرکز مدیریت نیروگاه‌های برق‌آبی شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: نیروگاه‌های برق آبی کشور در روز چهارشنبه هفته گذشته تولید همزمان ۹ هزار و ۳۱۷ مگاوات را به عنوان یک رکورد در تولید برق‌آبی ثبت کردند.

تولید در نیروگاه های برق آبی کشور رکورد زد
به روز خبرنگار اقتصادی ایرنا از وزارت نیرو، فربد استیری در مورد میزان آمادگی نیروگاه‌های برق آب برای پیک تابستان امسال گفت: به دنبال برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته در راستای انجام آزمایشات و تست‌های تجهیزات مهم و اقدامات عملیاتی تعمیرات ادواری، اساسی و بهینه‌سازی بر روی واحدهای برق‌آبی کشور در شش ماهه دوم سال گذشته، نیروگاه‌های برق‌آبی کشور در حد 100 درصد آمادگی قرار دارند که با توجه به تراز آب مخازن و آمادگی فنی و با احتساب ضریب خروج اضطراری حداقل، 9 هزار و 500 مگاوات قابلیت تولید را در آستانه پیک داشته‌اند.
وی افزود: در روز چهارشنبه هفته گذشته چهاردهم تیر ماه سال جاری و به درخواست دیسپاچینگ ملی، مرکز مدیریت نیروگاه‌های برق‌آبی شرکت مدیریت منابع آب ایران از طریق هماهنگی با تمامی نیروگاه‌های برق‌آبی بزرگ، متوسط و کوچک تحت پوشش (حتی نیروگاه‌هایی که هیچ گونه برنامه رهاسازی آب در پایین دست نداشته‌اند) بیش از 10 هزار مگاوات ظرفیت آماده تولید را مهیا کرد.
استیری اضافه کرد: نتیجه این سطح از آمادگی، با توجه به ظرفیت و محدودیت خطوط انتقال انرژی شبکه و نقش این نوع از نیروگاه‌ها در کنترل فرکانس و ولتاژ شبکه برق، تولید همزمان 9 هزار و 317 مگاوات با انرژی تولید شده 112 هزار و 500 مگاوات ساعت را به عنوان یک رکورد بی‌سابقه در شبکه برق کشور به همراه داشت.
به گزارش ایرنا، پیک مصرف برق در روز چهارشنبه به رکورد بی‌سابقه 55 هزار و 400 مگاوات رسید؛ اوج مصرف در روز پنج شنبه به 52 هزار مگاوات و در جمعه شب نیز به 48 هزار مگاوات رسید.
پیک مصرف برقِ دیروز در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از 6 هزار مگاوات افزایش داشت.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:

https://t.me/irnaeco
اقتصام**9189** خبرنگار: اسماعیل داودی* انتشار:مرضیه فاتحی
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان