حضور ایران در نشست استفاده صلح آمیز از فضای ماورای جو سازمان ملل

سازمان فضایی ایران در پنجاه و چهارمین نشست کمیته استفاده صلح آمیز از فضای ماورای جو سازمان ملل متحد (کوپوس) حضور یافت.

حضور ایران در نشست استفاده صلح آمیز از فضای ماورای جو سازمان ملل

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان فضایی ایران، پنجاه و چهارمین اجلاس زیرکمیته علمی فنی کمیته استفاده صلح آمیز از فضای ماورای جو سازمان ملل متحد (کوپوس) از 30 ژانویه تا 10 فوریه 2017 (11 تا 22 بهمن ماه جاری) در مقر سازمان ملل متحد در وین در حال برگزاری است.

در این اجلاس نماینده سازمان فضایی ایران به همراه نماینده وزارت امور خارجه به ریاست نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در وین، به عنوان هیأت کشور جمهوری اسلامی ایران حضور دارند.

دستور کار این اجلاس شامل مواردی چون نظرات عمومی کشورها، بیان آخرین دستاوردهای ملی در حوزه فضا، برنامه های سازمان ملل در کاربردهای فضایی، استفاده از فناوری فضایی برای توسعه اقتصادی، اجتماعی جوامع، سنجش از دور و بلایای طبیعی، پسماندهای فضایی، اقلیم فضا، اشیاء نزدیک به زمین، استفاده از منابع انرژی هسته ای در فضا و پایداری بلندمدت فعالیتهای فضایی است.

در این اجلاس دوبیانیه توسط جمهوری اسلامی ایران ارائه شد. در بیانیه اصلی فعالیتها و دستاورهای یکساله جمهوری اسلامی ایران در حوزه فضا مطرح شد و بیانیه دوم به دلیل اهمیت موضوع پایداری بلند مدت فعالیتهای فضایی، به اعلام مواضع ایران در این حوزه، اختصاص یافت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر