ناگفته‌های حماسه شهدای غواص در «اشنوگل»

اصغری گفت: هیچ کدام از سازمان‌های مسئول در ساخت این فیلم به وظیفه خود عمل نکردند و از بودجه‌های مربوطه در اختیار ما نگذاشتند، اما همکارانم در این پروژه با ما همکاری کردند و با حداقل دستمزدها پای کار ایستادند.

به گزارش مشرق، علی سلیمانی، بازیگر سینما و تلویزیون که در این دوره جشنواره فیلم فجر به عنوان کارگردان حضور دارد، یکی از کارگردانان فیلم سینمایی «اشنوگل» است. 

 وی درباره روند ساخت این فیلم و کارگردانی مشترک با هادی حاجتمند در یک پروژه گفت: با حاجتمند بر سر کارگردانی فیلم زود به تفاهم رسیدم و در این راه از ظرفیت‌های هم استفاده کردیم. از سال ٩٢ پیگیر ساخت این فیلم بودیم. از آن زمان تحقیقات را شروع  کردیم و در این بین با قهرمانی به نام با شهید مصطفی رحمانی آشنا شدیم که شخصیت بسیار عجیبی داشت. به این نتیجه رسیدیم که نمی‌توانیم پرتره‌ای درباره او بسازیم در نتیجه فیلمی ساختیم که زوایای دیگر هم داشته باشد و به شهید هم پرداخته شود.

 سلیمانی با بیان اینکه عنوان «اشنوگل» هم به پیشنهاد برزو ارجمند بود، اظهار کرد: «اشنوگل» اکنون فیلمی قابل احترام است که  تمام تلاش‌مان را کردیم تا بهترین‌های خود را درآن ارائه دهیم.

 هادی حاجتمند دیگر کارگردان «اشنوگل» نیز گفت: ما در مرحله فیلمنامه هم کار را به صورت گروهی انجام دادیم و با علی سلیمانی بازنویسی کردیم. در آخر به این نتیجه رسیدیم که ابراهیم اصغری فیلمنامه را تکمیل کند و سپس من و سلیمانی با هم بر سر سکانس‌های نظر نهایی دادیم و به روایت خودمان نوشتیم. این نسخه‌ای هم که الان می‌بینید کاملا قابل دفاع است و به خاطر ساخت آن افتخار می‌کنم.

 بروز ارجمند، بازیگر فیلم نیز درباره حضورش در این پروژه گفت: فیلمنامه نسخه اول را دوست نداشتم اما با کارگردانان جلسه گذاشتیم و بعد فیلمنامه بازنویسی شد که باز هم اشکال داشت اما نمی‌توانستیم کار را عقب بیاندازیم. اصولا در هر کاری که بازی می‌کنم چه کمدی چه جدی، بلد نیستم بگویم کم یا زیاد بازی می‌کنم. آنچه که بازی می‌کنم همان چیزی است که از دستم برمی‌آید.

 ابراهیم اصغری، تهیه کننده و فیلمنامه نویس «اشنوگل» ضمن ابراز خوشحالی از ساخت چنین فیلمی با موضوع شهدای غواص بیان کرد: خوشحالم که خداوند به من فرصت داد تا از این شهدای مظلوم فیلم بسازیم. بخش کمی از بودجه را طریق استفاده فاکتورهای مختلف جذب کردیم. از نهادهای زیادی مانند سازمان اوج گرفته تا غیره پیگیری کردیم اما هیچ کدام پای کار نیامدند و این سازمان‌ها به وظیفه خود عمل نکردند و از بودجه‌های مربوطه در اختیار ما نگذاشتند. بعد از آن بود که سراغ همکارانم در این پروژه رفتم و  آنها هم با ما همکاری کردند و با حداقل دستمزدها پای کار ایستادند.

 وی با اشاره به سختی ساخت لوکیشن این فیلم بیان کرد: از آنجا که این صحنه‌ها اصلا دیگر وجود نداشتند، تمامشان به سختی در شهرک دفاع مقدس بازسازی شدند. در حداقل زمان و با همکاری همه گروه، فیلم توانست به اینجا برسد و از همه همکارانم ممنونم که باعث شدند دست مان را جلوی مدیران فرهنگی دراز نکنیم.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر