ماهان شبکه ایرانیان

ایرنا گزارش می دهد؛

اوپک صدور نفت نیجریه و لیبی را برای ایجاد توازن داخلی محدود می کند

تهران - ایرنا - سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در حال بررسی طرح اعمال محدودیت تولید برای نیجریه و لیبی است تا از این طریق در میزان تولید داخل خود توازن ایجاد کند.

اوپک صدور نفت نیجریه و لیبی را برای ایجاد توازن داخلی محدود می کند
به گزارش پایگاه های خبری 'اویل پرایس' و 'وال استریت ژورنال'، این تصمیم اوپک با هدف افزایش تاثیر‌گذاری بیشتر توافق کاهش عرضه نفت به بازار جهانی انجام می‌پذیرد که اواخر سال گذشته میلادی بین اوپک و دیگر کشورهای تولیدکننده نفت امضا شد.
وال‌استریت ژورنال بر اساس گزارش مؤسسه مشاوره در امور انرژی (جی بی سی) مستقر در وین اعلام کرد که لیبی تولید نفت خود را از 400 هزار بشکه در روز در ماه اکتبر سال گذشته به بیش از یک میلیون بشکه در روز طی هفته‌های اخیر افزایش داده است.
از سوی دیگر نیجریه نیز در این مدت تولید نفت خود را روزانه تا 200 هزار بشکه افزایش داده است.
از آنجایی که افزایش تولید نفت این دو کشور به تشدید نگرانی‌ها نسبت به کاهش اثرگذاری توافق اوپک و دیگر کشورهای نفتی برای محدود کردن عرضه نفت به بازار جهانی منجر می‌شود، اوپک تصمیم گرفته است محدودیت هایی را برای تولید و در واقع عرضه نفت این دو کشور اعمال کند.
اوپک دیروز/شنبه/ بر همین اساس از نمایندگان لیبی و نیجریه برای شرکت در اجلاس وزیران کمیته نظارت بر توافق کاهش عرضه نفت دعوت کرد تا مراتب را به اطلاع آنها برساند.
این گزارش به نقل از منابع آگاه در اوپک اعلام کرد که این سازمان به همراه روسیه از این دو کشور آفریقایی می خواهند تا اطلاعات لازم درباره سطح تولید نفت خود را ارائه دهند تا نخستین قدم برای محدود کردن تولید نفت این دو کشور باشد.
از سوی دیگر، برخی تحلیلگران حوزه نفت افزایش تولید بیشتر از این سقف برای این دو کشور را به دلیل وجود بحران های نظامی و قومی غیر ممکن می دانند و احتمال می دهند این روند افزایش تولید در آن دو کشور به همین منوال ادامه نیابد.
خاورم 1378**3404**مترجم علی نصیری**انتشاردهنده: محسن اسماعیلی
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان