نماینده مردم خرمشهر در مجلس:

باید امکان تخلیه بار در کنار ساحل خرمشهر فراهم شود

خرمشهر - نماینده خرمشهر در مجلس، احداث اسکله در کنار کارون در خرمشهر و گرفتن مجوز برای تخلیه بارهای وارداتی به خرمشهر را در این اسکله را وعده داد.

باید امکان تخلیه بار در کنار ساحل خرمشهر فراهم شود

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله سامری عصر امروز در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خرمشهر که در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی خرمشهر برگزار شد، اظهار کرد: باید سازوکاری اندیشید تا به لنج ها اجازه دهند در کنار بازار سیف و صفا و بازار برلیان خرمشهر بار خود را تخلیه کنند.

وی توضیح داد: می‌توان اسکله بازار ساحلی در محدود بازارهای سیف و صفا یا برلیان ساخت و مجوزهای آن نیز اخذ خواهد شد.

سامری افزود: در حال حاضر اکثر مغازه‌های صفا و سیف در تصرف بانک صادرات است و با فراهم کردن این امکان می‌توان رونقی مجدد به این بازارها داد و هم عاملی باشد برای لایروبی قسمت‌های باقی‌مانده از کارون که تاکنون لایروبی نشده و در آن نیزار وجود دارد.

نماینده مردم خرمشهر در ادامه اختصاص مجدد دو درصد سهم منطقه آزاد به بازرگانان خرمشهر به‌عنوان یک عامل تشویقی را خواستار شد و بیان کرد: در شرایط فعلی که امکان تردد کشتی با تناژ بالای پنج‌تن فراهم نیست و بندر خرمشهر در فضای بسته و محدود و در آبراهه قرار گرفته است از منطقه آزاد انتظار می‌رود که این سهم دو درصد منطقه آزاد بازهم به بازرگانان خرمشهر تعلق بگیرد و اگر آبراه اروند لایروبی و امکان تردد کشتی با تناژ بالا فراهم شود می‌توان سهم دو درصد را حذف کرد.

وی به پیگیری لایروبی اروندرود نیز اشاره و اظهار کرد: این موضوع در مجلس و با رئیس مجلس شورای اسلامی و دولت مطرح شده است، دولت نیز وعده داده با خارج شدن تمام مغروقه ها کار لایروبی را انجام دهد.

سامری در ادامه از اعمال نظارت اهواز در امر استاندارد و بهداشت کالاهای وارداتی به خرمشهر خبر داد و گفت: در بحث استاندارد و بهداشت مشکلات زیادی را برای اصناف وارد می‌کنند که چندی پیش که در مجلس بودم خبری مبنی بر ورود مأموران بهداشت و استاندارد اهواز برای نظارت بر کالاهای خرمشهر رسید که از فرماندار خرمشهر درخواست پیگیری کردم.

وی متذکر شد: برای نظارت بر کالاها در خرمشهر اگر مشکلی از نظر بهداشت یا استاندارد وجود داشته باشد باید در منطقه بررسی شود. باید به مسئولان مرکز خوزستان اطلاع داد که آبادان و خرمشهر منطقه آزاد است و قوانین مناطق آزاد بر این دو شهرستان حاکم است.

نماینده مردم خرمشهر همچنین به موضوع اعمال قوانین سخت گیرانه بر لنج های باربری خرمشهر توسط نیروهای امنیتی اشاره کرد و گفت: منطقه آزاد اروند یک فرصت طلایی است که باید قوانین آن در منطقه اجرا شود. حساسیت‌های هنگ مرزی و دریابانی را نیز ارج می‌نهیم اما با توجه به اینکه دو شهرستان خرمشهر و آبادان منطقه آزاد هستند باید این قوانین را عملیاتی کرد و از سخت‌گیری‌ها تا حد امکان کاست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر