ماهان شبکه ایرانیان

نوربخش در مراسم افتتاح کتابفروشی علمی و فرهنگی:

سرمایه گذاری فرهنگی راهبرد سازمان تامین اجتماعی است

رئیس سازمان تامین اجتماعی یکی از راهبردهای جدید این سازمان را توجه به سرمایه گذاری های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و توسعه زیرساخت های مرتبط با آن عنوان کرد.

سرمایه گذاری فرهنگی راهبرد سازمان تامین اجتماعی است

مراسم افتتاح کتابفروشی موسسه انتشارات علمی و فرهنگی عصر امروز یکشنبه 18 تیرماه با حضور محمدتقی نوربخش رئیس سازمان تامین اجتماعی در محل این کتابفروشی در بلوار آفریقا (نلسون ماندلا) در تهران برگزار شد. این کتابفروشی به مساحت تقریبی 1250 متر مربع در دو طبقه ایجاد شده است.

در این مراسم نوربخش رئیس سازمان تامین اجتماعی در سخنانی با اشاره به این سازمان برای خود وظایف اجتماعی و اقتصادی را توأمان قائل است گفت: ما در فعالیت هایمان پوشش دهنده 16 مورد ریسک اجتماعی هستیم و هدفی عالی ما ایجاد امنیت اجتماعی با پوشش این ریسک ها است.

وی عنوان کرد: سازمان تامین اجتماعی سعی دارد امنیت اجتماعی را در کشور برقرار کند. اگر ما سابق بر این نقدی بر سازمان می دیدیم بهانه اصلی آن کم کاری در این حوزه بوده است در حالی که سازمان نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد و سیاستگذاری آن باید در این فصل تعریف شود.

رئیس سازمان تامین اجتماعی همچنین با تاکید بر مسئله فرهنگ عمومی و تاثیرگذاری آن و نیز دغدغه های فرهگی ناشی از آن در جامعه گفت: در سال 1377 چنین دغدغه هایی بود که ما در سازمان به نتیجه رساند که باید معاونتی فرهنگی ایجاد کنیم . در سال 1392 و در دولت تدبیر و امید این معاونت بار دیگر احیا شد و نقش آن به عنوان یک راهبرد در سازمان تعریف شد.

نوربخش همچنین گفت: سعی من در دوره حضورم در سازمان تامین اجتماعی وارد کردن این سازمان به فعالیت هایی بود که سرمایه گذاری و بنگاه داری های متفرقه را در سازمان خارج می کند و سازمان را وارد فعالیت های اقتصادی اجتماعی می کند. به همین خاطر در این دوره، سازمان به مدیریت بنگاههایی پرداخت که در زیرساخت هایی اجتماعی وارد شده و به ایفای نقش می پردازد. راهبرد دیگر ما سرمایه گذاری های اقتصادی- اجتماعی و فرهنگی بوده است. در همین راستا بخشی از سهام موسسه انتشارات علمی و فرهنگی که در اختیار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بود به صورت کامل خریداری و این سرمایه گرانبها به صورت مستقل در خدمت سازمان درآمد.

وی تاکید کرد: راهبردی ما توسعه فعالیت های این موسسه است که یکی از دستاوردهای آن انتشارات و عرضه کتابهایی است که جامعه را با فرهنگ ملل آشنا می کند. خوشحالم که این موسسه امروزبه وضعیتی رسیده است که می تواند خودش را اداره کند و از عهده وظایفش برآید.

رئیس سازمان تامین اجتماعی در پایان موضوع بسط موضوع فرهنگ اسلامی و فرهنگ عمومی ناشی از آن را به عنوان یکی از راهبردهای آتی سازمان متبوع خود و موسسات فرهنگی تابعه آن یاد کرد.

همچنین در این مراسم مسعود کوثری مدیرعامل موسسه انتشارات علمی و فرهنگی نیز در سخنانی با اشاره به افتتاح این کتابفروشی عنوان کرد: معتقد نیستیم که تاسیس این کتابفروشی در قیاس با فعالیت های سازمان تامین اجتماعی اتفاق بزرگی است اما سعی کردیم در حد و اندازه وسع مان رویداد قابل تاملی را خلق کنیم که در ایجاد آن از همراهی هیئت مدیره محترم موسسه سپاسگذاری می کنم.

همچنین افزود: این کتابفروشی به شکلی طراحی شده تا محلی آرام برای خانواده ها به شمار برود. جایی برای نشستن و کتاب خواندن همراه با فرزندان  است به طوری که هم آنان بتوانند به فعالیت های مورد علاقه خود بپردازند و هم خانواده علاقه مند به مطالعه بتواند در محیطی آرام دقایقی را با کتاب سر کند.

به گفته کوثری ایجاد این کتابفروشی در یکی از مناطق تهران که عمده ساخت و سازها در آن تجاری است منجر به خلق محیطی آرام برای شکستن فضای غالب با استفاده از ظرفیت های فرهنگی خواهد بود.

وی در همین زمینه افزود: درمان تن بخشی از فعالیت های سازمان تامین اجتماعی است و درمان جان بخشی دیگر. ما در این کتابفروشی سعی خواهیم داشت تا به مقوله درمان جان و روح همشهریان  بپردازیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان