ماهان شبکه ایرانیان

دریادار سیاری:

حضور دریایی ایران در آب‌های آزاد برای جلوگیری از ایران‌هراسی است

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: حضور ما در آب‌های آزاد و بندرهای مختلف در دنیا برای نشان دادن اقتدار، جلوگیری از ایران‌هراسی و صدور پیام صلح و دوستی است.

حضور دریایی ایران در آب‌های آزاد برای جلوگیری از ایران‌هراسی است

به گزارش خبرنگار مهر، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران عصر امروز 19 بهمن در نخستین همایش مدیریت جهادی و امنیت ملی اظهار داشت: تمام اقدامات ما در نیروی دریایی برای گفتمان‌سازی اوامر رهبر معظم انقلاب مبنی بر اجرای مدیریت جهادی است.

وی افزود: ما دو موضوع را برای ارتقای امنیت دریایی در دستور کار خود قرار دادیم که یکی ایجاد اقتدار دریایی و دیگری توسعه سواحل مکران است.

فرمانده نداجا ادامه داد: منطقه شمال اقیانوس هند خط مواصلاتی دریایی کشور است. 90 درصد تجارت کشور ما و یک سوم تجارت جهانی از این منطقه انجام میشود که آن را تبدیل به گلوگاهی مهم برای ایران کرده است.

امیر سیاری افزود: زمانی ما تنها در شرق تنگه هرمز حضور داشتیم اما امروز محدوده مأموریتی ما تا مدار 10 درجه شمالی وسعت پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه برای اجرای این مأموریت نیاز به تجهیزات متناسب داشتیم اظهار داشت: بسیاری می‌گفتند که امکان دریانوردی در اقیانوس‌ها برای ما وجود ندارد اما ما با اجرای طرح ولایت در نیروی دریایی که عمق‌دهی انقلابی به تجهیزات و ایجاد زیرساخت‌های استقراری و همچنین ساخت تجهیزات مورد نیاز از ویژگی‌های آن بود، توانستیم این امر را تحقق بخشیم.

فرمانده ندجا با بیان اینکه ما امروز در دریای خزر مشغول اجرای مأموریت هستیم گفت: ما هم‌اکنون در دریای خزر یک ناو تیپ مستقر داریم و در آنجا ناوشکن و ناوهای موشک‌انداز ما هم حضور دارند.

امیر سیاری با اشاره به استقرار نیروی دریایی ارتش در سواحل مکران عنوان کرد:‌ هنگامی که ما در سواحل مکران حاضر شدیم، آنجا جزو محروم‌ترین مناطق کشور بود اما علی رغم تمام این محدودیت‌ها برای اجرای فرامین فرمانده کل قوا در این منطقه حضور پیدا کردیم.

وی با بیان اینکه ما امروز توان ساخت زیردریایی را داریم خاطرنشان کرد: ساخت زیردریایی جزو بالاترین سطوح فناوری در دنیاست و کسی باور نداشت ما بتوانیم این کار را انجام دهیم.

فرمانده ندجا در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به حضور ناوگروه 44 نیروی دریایی ارتش در اقیانوس اطلس گفت: کسی باور نمی‌کرد ما بتوانیم در آب‌های آزاد دنیا حضور پیدا کنیم اما ما در این مناطق حاضر شدیم.

امیر سیاری افزود: حضور ما در آب‌های آزاد و بندرهای مختلف در دنیا برای نشان دادن اقتدار، جلوگیری از ایران‌هراسی و صدور پیام صلح و دوستی است و ما با تمام این کشورها رزمایش ایجاد کردیم.

امیر سیاری ادامه داد: ناوگروه 44 نداجا که پانزدهم مهرماه به مأموریت رفته 15 اسفند به کشور بازمی‌گردد و این در حالی است که 300 نفر از نیروهای ما 150 روز است که در ماموریت بوده و از خانواده‌های خود دور هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان