در جلسه پیشگیری از وقوع حوادث غیر مترقبه مطرح شد

معاون قوه قضائیه: جزوه آموزشی در مقابله با حریق به دستگاه‌ها ارائه شود/ معاون پیشگیری سازمان آتش نشانی: ضرورت نصب سیستم‌های اطفاء حریق خودکار

در جلسه پیشگیری از وقوع حوادث غیر مترقبه تاکید شد که بهبود و افزایش کیفیت وضعیت کشور و به ویژه ضریب ایمنی ساختمان های تابعه قوه قضائیه به منظور پیشگیری و کاهش خطرات ناشی از حوادث غیر مترقبه نیازمند نیازسنجی دقیق و علمی و اتخاذ تدابیر و تصمیمات است.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، جلسه پیشگیری از وقوع حوادث غیر مترقبه با حضور دکتر کهزادی معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضائیه، حمیدیان مدیرکل هماهنگی و پیگیری استان‌ها ، قدیری معاون پیشگیری سازمان آتش نشانی و نمایندگان سازمان های  تابع قوه قضائیه صبح امروز درساختمان مرکزی قوه قضائیه برگزار شد.

کهزادی معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضائیه در این جلسه تصریح کرد: در دو روز گذشته در جلسه مجمع تشخیص مصلحت مطرح شد که سازمان آتش نشانی بیان کرده اند که بسیاری از آب فشان‌هایی که در بازار عرضه می‌شود تقلبی و بدون کیفیت است و در حرارت مشخص عمل نمی کند، بنابراین در هنگام خرید باید به این موارد توجه شود.

معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضائیه با اشاره به علت دعوت سازمان پدافند غیر عامل در این جلسه گفت: پدافند غیر عامل برای به حداقل رساندن ضربات دشمن به اماکن غیر نظامی است و به طور جدی در جلسه ای که روز شنبه برگزار می شود طرح جامعی را که در این زمینه تهیه شده را پیگیری می کنیم.

حمیدیان مدیرکل هماهنگی و پیگیری استان‌ها نیز در ادامه نشست اظهار کرد: عمده ترین نقطه ضعف ما مدیریت بحران و عدم هماهنگی و همکاری سازمان های مدیریت بحران است که امیدواریم در این جلسه که به همت دکتر کهزادی تشکیل شده است این مشکلات عمده را درهمین جا درز بگیریم.

وی ادامه داد: در شرایط بحرانی فشار روانی و اجتماعی مضاعفی به وجود می آید که در نتیجه آن آسیب های جانی و مالی افزایش یافته و نیازهای جدیدی به وجود می آید که باید در آن شرایط به آن پاسخ داد اما برطرف کردن این نیازها به اقداماتی اساسی ای نیاز دارد که باید قبل از شروع بحران به آن توجه ویژه شود و امیدواریم این جلسات در این راستا راهگشا باشد.

حمیدیان افزود: پیشنهاد بنده این است که از این جلسه به عنوان یک فرصت و بخت نیک در پیشگیری از بحران ها استفاده کنیم بنابر این ضرورت دارد که مدیریت بحران و برنامه های جامع آن تدوین شود.

مدیرکل هماهنگی و پیگیری استان ها بیان کرد: ما باید برای مقابله با بحران کوتاه ترین راه را در نظر بگیریم، سیستم های هشدار دهنده باید مشخص شوند همچنین رعایت دقیق مقررات ، توجه به مسائل بیمه ای و ایمن سازی شبکه ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

در این نشست همچنین قدیری معاون پیشگیری سازمان آتش نشانی با تأکید بر ضرورت نصب سیستم های اطفاء حریق خودکار گفت: نصب این سیستم ها سرمایه زیادی را نیز نمی طلبد به عنوان مثال درانگلیس از سال 1945 تاکنون به دلیل وجود این سیستم ها و فعال بودن آنها کسی جان خود را در حریق از دست نداده است.

معاون پیشگیری سازمان آتش نشانی تصریح کرد: یکی از چالش های اساسی ما دسترسی خودروهای آتش نشانی به ساختمان های شهر است.

قدیری ادامه داد: معمولا حریق های وحشتناک در ساعات تعطیلی بازار اتفاق می افتد و یا در زمانی که هنوز بازار شروع به کار نکرده است و از آنجایی که سیستم اطفاء حریق و کنترل آن درتهران ضعیف عمل می کند زمان مشاهده حریق بیشتر از 5 دقیقه است. بنابر این ما باید خطرات ساختمان را در همان ابتدا شناسایی کنیم به عنوان مثال مردم باید بدانند که گذاشتن شارژر موبایل در پریز برق به مدت طولانی و وقتی که آن را نیاز نداریم خطرناک است.

در ادامه دکتر کهزادی خطاب به معاون پیشگیری سازمان آتش نشانی  گفت: انتظاراتی از آتش نشانی داریم. اینکه ما باید اسامی ساختمان هایمان را برای ممیزی اعلام کنیم هر چند از سال 92 پیرامون این مسئله چندین بار صحبت کردیم وجلسه تشکیل دادیم و اولویت ما ساختمان دادستانی و دیوان عالی کشور است همچنین با توجه به ضرورت بحث آموزش ما نیازمند جزوه آموزشی در محیط اداری هستیم و اگر شما مشکل بودجه ای دارید ما خودمان آن را تکثیر می کنیم و به کلیه کارکنان ارائه می دهیم.

معاون پیشگیری سازمان آتش نشانی قول مساعد داد که طی دو هفته جزوه های آموزشی را آماده و ارائه دهد.

گفتنی است، در این جلسه تاکید شد با مدیریت بحران، مشاهده ، تجزیه و تحلیل بحران ها به صورت یکپارچه، جامع و هماهنگ در راستای پیشگیری و کاهش از حوادث غیر مترقبه جلساتی در آینده برگزار شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر