کتاب: مهدی موعود (عج) ترجمه جلد ۱۳ بحارالانوار

این کتاب ارزشمند، ترجمه جلد سیزدهم کتاب بحار‌الانوار اثر گرانسنگ علامه مجلسی (ره) است که به وسیله دانشمند محترم، مرحوم علی دوانی به فارسی برگردان شده است

کتاب: مهدی موعود (عج) ترجمه جلد 13 بحارالانوار
این کتاب ارزشمند، ترجمه جلد سیزدهم کتاب بحار‌الانوار اثر گرانسنگ علامه مجلسی (ره) است که به وسیله دانشمند محترم، مرحوم علی دوانی به فارسی برگردان شده است. این اثر، حاوی گزارش تفصیلی با محتوای تاریخی ـ حدیثی در زندگانی حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است.
ترجمه فارسی کتاب، با مقدمه و پاورقی‌‏های مبسوط مترجم همراه است. مقدّمه و اضافات مترجم، با افزودن قصائد و قطعاتی چند از آثار ادب فارسی، نگارش یافته است. مترجم، در جای جای کتاب در رد شبهات فرقه بهائیه و بابیه، نهایت سعی خویش را به کار برده است.
عنوان‌های مهم کتاب، از این قرار است:
  • 1. عناوین مقدمه‏های کتاب: شرح کامل زندگانی علامه مجلسی و آثار و آرای او، مواضع شرق‌شناسان انگلیسی و صوفیه دربارة علامه مجلسی، فرقه‏های صوفیه شیعه و سنی، نکوهش صوفیه توسط دانشمندان بزرگ شیعه، مهدویّت در اسلام و دیگر ملل و ادیان، بهایی‌‏گری و منشأ پیدایش آن و کتاب‏های این فرقه.
  • 2. پاورقی‌‏ها: شامل ده‏ها موضوع متنوع تاریخی، کلامی، حدیثی، ملاحم، اشعار و مدایح است.
  • 3. متن کتاب: تاریخ ولادت، نام و کنیه حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، آیاتی که در روایات اهل بیت(علیهم السلام) به حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و ظهور آن حضرت تأویل شده است؛ روایاتی که از طریق شیعه و سنّی از پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله وسلم) و امامان معصوم(علیهم السلام) درباره حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) نقل شده است، همچنین اخباری که به وسیله کاهنان ذکر شده ‏است، طرح بسیاری‏ از مسایل کلامی به صورت ‏پرسش‏ و پاسخ، ارائه‏ نظریات برخی علمای ‏بزرگ در موضوع مهدویّت، مقایسه شباهت‏‌های آن حضرت با پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله وسلم) و دیگر پیامبران الهی(علیهم السلام)، اخبار معمّرین (آنان که عمری طولانی داشته‌اند) دنیا و تحلیل غیبت طولانی ‏آن حضرت، کرامات آن ‏حضرت، نواب خاص آن حضرت، مدعیان دروغین نیابت، تشرف‌‏یافتگان محضر آن بزرگوار، انتظار فرج، نشانه‏های ‏ظهور، شیوه حکومت‏داری حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، رویدادهای زمان آن حضرت، رجعت، جانشینان حضرت و سرانجام وقایع پس از آن حضرت و پایان تاریخ... فقط برخی از موضوعات مورد بحث این اثر ارزشمند است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان