مناسبتهای ماه ربیع الاول

مجلات >مکتب اسلام>شماره ۲ (سال ۸۲)

مجلات >مکتب اسلام>شماره 2 (سال 82)

ستاره صبح سعادت

جهان در دوران سیاه و تاریکی به سر می برد و همه مردم جهان بالاخص شبه جزیره عربستان خسته از ظلم و ستم، تعدی و تجاوز، برادرکشی و دخترکشی، جهالت و شمردن قبرها و در عین بربریت و وحشیت بودند که در روز هفدهم ربیع الاول سال 570 میلادی (عام الفیل) بنابر مشهور در فجر صادق روز جمعه، ستاره صبح سعادت دمید و فرزند ابوطالب یعنی پیامبر آخرالزمان حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله دیده به جهان گشود . با ولادت خود به همه بدیها و ظلمها و ... نه; گفت و مظاهر کفر و شرک را زدود و روشنی بخش دلهای تشنه کسانی که دنبال انسانیت و آزادی و عدالت بودند، گردید .

در هشتم همین ماه در سال (260ه ق) یازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت امام حسن عسگری علیه السلام پس از تحمل رنجها و مشقتهای فراوان عاقبت در 28 سالگی به دست معتمد عباسی مسموم و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و جهان تشیع داغدار گردید .

همچنین در روز 17 این ماه در سال 83 ه ق احیاگر شریعت محمدی یعنی فرزند برومند رسول خدا صلی الله علیه و آله، امام جعفر صادق علیه السلام، ششمین امام شیعیان جهان در مدینه دیده به جهان گشود .

تقارن این دو میلاد با شکوه چه بجا و هماهنگ است که اولی صاحب شریعت و بنیانگذار اسلام و دومی احیا کننده آن می باشد .

ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام عسگری علیه السلام، میلاد پربرکت این دو ستاره فروزان نبوت و امامت را به شیعیان جهان و هموطنان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماییم .

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر