به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالعلی علی عسکری رییس سازمان صداوسیما در نشست تخصصی مجریان، گویندگان و خبرنگاران مراکز استانها، با اشاره به جایگاه ویژه مراکز استانهای رسانه ملی، یادآور شد: انس مردم با صداوسیمای مراکز استانی از موفقیتهای رسانه ملی است.
وی در این نشست با تبریک سیوهشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران تحت زعامت رهبر معظم انقلاب، امروز به قدرت بزرگ منطقه و جهان تبدیل شده است.
رییس رسانه ملی در ادامه با اشاره به انتخابات سال آینده و اهمیت آن، مشارکت فعال در برگزاری این انتخابات را از ماموریتهای مهم سازمان صداوسیما برشمرد و افزود: مراکز استانها مقدمات این کار را آغاز کرده اند که باید تمهیدات لازم به طور کامل فراهم شود.
علی عسکری همچنین با اشاره به اینکه خبرنگار باید آگاهی کامل به مسایل داشته باشد، گفت: وقتی یک بسته خبری تولید میشود باید علم و دانش در آن بسته خبری محسوس باشد و در برنامههای گفتگومحور نیز باید به بار معنایی کلمات اشراف داشت.
رییس رسانه ملی گفت: کسی که وارد رسانه ملی میشود و در قاب تلویزیون جای میگیرد خود او یک رسانه است و باید مسلط، با دانش و با روحیه باشد و در کنار این ویژگیها، به شرایط عمومی همچون پایبندی به باورها مجهز باشد.
وی تقوای الهی و اعتقادی، سجایای فکری و فلسفی، مطالعه و خویشتنداری و رعایت عدالت را از ویژگیهای مهمی دانست که باید کارکنان رسانه ملی به ویژه مجریان، گویندگان و خبرنگاران رسانه ملی دارای این خصایص باشند.
رییس سازمان صداوسیما تأکید کرد: فردی که میخواهد در رسانه ملی فعالیت کند باید انقلابی و انسان ریشهدار باشد تا بتواند مجری و هنرمندی خوب شود.
علی عسکری با بیان اینکه ذات کار گویندگی و اجرا، هنرمندانه و نیازمند هوش و ادراک فردی و اجتماعی است، اظهار کرد: مجری به عنوان ویترین رسانه همواره مورد توجه مخاطب و در مواردی به عنوان الگو قرار می گیرد، بر این اساس مجریان و گویندگان تلویزیونی باید ضمن حرکت در مسیر تحقق اهداف رسانه برای حفظ این جایگاه تلاش کنند.
وی با تاکید بر ضرورت رعایت توازن، عدالت و بی طرفی در برنامهها و گزارش های خبری تصریح کرد: رعایت انصاف و حفظ مرز میان اطلاعرسانی درست و پرهیز از تخریب اعتماد و حس امنیت جامعه همواره از دغدغههای رسانه ملی است که در این میان نقش گویندگان و مجریان برنامه های خبری و تلویزیونی تعیین کننده است.
رییس صداوسیما در پایان به مجریان، گویندگان و خبرنگاران مراکز استانی توصیه کرد که ارتباط خود را با بخش های پژوهشی و افکارسنجی سازمان به ویژه مرکز تحقیقات افزایش دهند و ضمن اطلاع از دیدگاه مخاطبان در جهت رضایت آنان و ارتقای عملکرد سازمان گام بردارند.