به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن سرخو رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در سیصد و پنجاه و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران که امروز(سهشنبه) برگزار شد، با بیان اینکه بحث احداث دو زیرگذر در منطقه یک تهران مطرح شده است، اظهار داشت: ساخت این دو زیرگذر در برنامه 5ساله دوم شهرداری و همچنین بودجههای سالانه دیده نشده است.
وی افزود: بر اساس اطلاعات به دست آمده، قرار است که زیرگذرهایی از بزرگراه چمران تا دزاشیب و از میدان قدس تا تجریش احداث شود.
رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: احداث چنین زیرگذرهایی مشکلات زیادی را برای شهروندان ایجاد می کند، چرا که این خیابان ها به دلیل بار ترافیکی فضای مناسب برای احداث زیرگذر ندارد.
سرخو با تاکید بر اینکه بر اساس برنامههای شهرداری تهران میدان قدس و میدان تجریش قرار است به پیاده راه تبدیل شود، افزود: باید خیابان حمید جایگزین این مسیر شود، به همین دلیل شهردار منطقه یک باید نسبت به خرید ملک های فرسوده 70 ساله در کنار بیمارستان سیدالشهدا(ع) و همچنین ملک نیروی انتظامی برای توسعه خیابان اقدام کند.
وی ادامه داد: باید برای اجرای چنین برنامه هایی کار کارشناسی انجام شود، به همین دلیل از شهردار تهران تقاضا دارم نسبت به لغو احداث این دو زیرگذر به شهردار منطقه تذکر دهد.
رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: برنامه ها برای اجرا باید مصوبه شورای اسلامی شهر تهران را داشته باشند، به همین دلیل نباید اجازه دهیم که خارج از برنامه فعالیت عمرانی شهری اقداماتی انجام شود.
سرخو با تاکید بر اینکه تابلوهای اطلاع زمان رسیدن اتوبوس در ایستگاه صادقیه کار نمیکند، گفت: این موضوع مسافران را دچار سردرگمی کرده است.
وی اضافه کرد: سامانه مصوبات شورای شهر راه اندازی شده اما درخواست دارم در راستای حل برخی از مشکلات جزیی ویرایش هایی صورت گیرد.
مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پی اظهارات سرخو در رابطه با احداث زیرگذر، گفت: طرح احداث زیرگذر مربوط به امسال نیست بلکه در دوره دوم شورا مطرح شد و مطالعاتی نیز برای اجرای آن صورت گرفت اما به دلایل مختلف لغو شد.
وی افزود: بحث احداث زیرگذر دچار مشکلات فراوانی بود و بارها در صحن شورا بررسی شد.
چمران تصریح کرد: میدان تجریش و قدس عرض کمی دارند، به همین دلیل نمیتوانیم زیرگذری را در این خیابان ها احداث کنیم و ساخت زیرگذر منتفی شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: طرح دیگری در دستور کار بود تا از شهرک قائم تا نیاوران یک ایستگاه مترو احداث شود.
وی گفت: قرار است بحث احداث مترو علاوه بر شورا در شورای عالی ترافیک به تصویب برسد تا مترویی در مقابل خیابان جماران به نام مترو جماران احداث شود.
چمران ادامه داد: شهرداری پیشنهادی مبنی بر توسعه خط مترو تهران از ایستگاه تجریش تا میدان فاطمی مطرح کرده اما هنوز این پیشنهاد مورد بررسی قرار نگرفته است.