اختصاصی مهر/

پرداخت بدهی سپرده گذاران از محل خط اعتباری راهکار پیشنهادی مجلس

نماینده مردم تبریز از پیشنهاد ریاست مجلس و نمایندگان به رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر پرداخت بدهی سپرده گذاران موسسات مالی و  اعتباری از محل بازکردن خط اعتباری جدید خبر داد.

پرداخت بدهی سپرده گذاران از محل خط اعتباری راهکار پیشنهادی مجلس

احمد علیرضا بیگی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص جلسه غیرعلنی گفت: در جلسه غیرعلنی، رئیس مجلس و نمایندگان بر ضرورت جلوگیری از طولانی شدن بازپرداخت سپرده ها تاکید کردند.

نماینده مردم تبریز ادامه داد: نمایندگان و ریاست مجلس معتقد بودند ادامه این وضعیت موجب ایجاد مشکلات امنیتی و اجتماعی در کشور خواهد شد، لذا از دولت خواستند خط اعتباری جدیدی برای پرداخت سپرده های مردم باز کنند.

وی ادامه داد: بر این اساس ریاست مجلس و نمایندگان معتقد بودند تنها راهکار حل این مشکل این است که از محل فروش اموال موسسات مالی و اعتباری تا جای ممکن طلب های سپرده گذاران پرداخت شود و بقیه طلب ها از محل بازکردن خط اعتباری جدید پرداخت شود.

بیگی افزود: به این ترتیب دولت پولی به موسسات مالی و اعتباری قرض می دهد و این موسسات ملزم به بازپرداخت این پول به دولت خواهند شد.

عضو کمیسیون شوراها اظهار داشت: متاسفانه آقای سیف این راهکار را قبول ندارد و معتقد است از محل فروش اموال بانک ها تا جای ممکن سپرده های مردم پرداخت خواهد شد و افرادی که باقی بمانند، مالباخته خواهند بود و می توانند به قوه قضائیه شکایت کنند.

وی تصریح کرد: این اظهارات برای نمایندگان قابل پذیرش نیست، زیرا مردم به سیستم بانکی کشور اعتماد کردند.

به گزارش مهر، در آغاز جلسه علنی، سیف رئیس کل بانک مرکزی در جلسه حضور داشت. تعدادی از نمایندگان از جمله وقف چی نماینده زنجان (که امضاهای طرح سوال از رئیس جمهور را جمع آوری کرد) و شیران نماینده مشهد درگیری لفظی با رئیس کل بانک مرکزی داشتند تا حدی که تعدادی از نمایندگان سیف را به بیرون از مجلس هدایت کرده و تعدادی دیگر شیران را به صندلی خود هدایت کردند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر