پارلمان اروپا، بریتانیا را تهدید کرد

پارلمان اروپا به لندن هشدار داد، در صورتی که پیشنهاد بهتری برای تامین حقوق‌ شهروندان اروپایی ارائه ندهد، مانع از اجرایی شدن توافق برگزیت خواهد شد.

خبرگزاری فارس: پارلمان اروپا تهدید کرد که توافق در زمینه برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) را وتو می کند.

بنابر گزارش نشریه آلمانی «اشپیگل»، پارلمان اروپا دولت بریتانیا را تهدید کرد که در صورتی که پیشنهاد بهتری برای تامین حقوق شهروندان اروپایی در پی برگزیت ارائه نکند در این صورت شرایط خروج این کشور از اتحادیه با مانع مواجه خواهد شد.

اتحادیه اروپا بریتانیا را به بی‌توجهی به قوانین اروپا در زمینه عدالت و دوری از تبعیض متهم کرده است. نمایندگان پارلمان اروپا معتقدند که تمامی شهروندان بریتانیایی که در این کشور زندگی می‌کنند، از لحاظ برخورداری از حقوق و، مانند دیگر اتباع اروپایی هستند و این چیزی است که با پیشنهاد مطرح شده از جالب طرف بریتانیایی بسیار فاصله دارد.

این در حالی است که به تازگی اعلام شد که «ترزا می» نخست وزیر بریتانیا از «جرمی کوربین» رهبر اپوزیسیون برای حمایت از دولت در راستای پیش‌بُرد مذاکرات برگزیت به سود این کشور، طلب کمک خواهد کرد.

ژوئن سال 2016 میلادی بریتانیا رای به خروج از اتحادیه اروپا داد که در پی آن فضای سیاسی این کشور دستخوش تغییرات بسیاری بود اما همچنان شروع جدی مذاکرات دو ساله خروج آغاز نشده است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان