ماهان شبکه ایرانیان

سایت ششمین انتخابات مجلس شورای اسلامی

در انتخابات ششمین دوره مجلس شورای اسلامی، برای نخستین بار از اینترنت استفاده شد

www.entekhabat.com

در انتخابات ششمین دوره مجلس شورای اسلامی، برای نخستین بار از اینترنت استفاده شد. پایگاه انتخابات که در ایام برگزاری انتخابات نمایندگان مجلس ششم در شبکه جهانی اینترنت به زبان فارسی فعال بود، با ارائه اطلاعات عمومی در مورد مجلس شورای اسلامی، قوانین انتخابات و مباحثی پیرامون احزاب و گروهها، از تمام گروهها و نامزدها خواسته بود تا برای تبلیغات خود روی این پایگاه با این سایت تماس برقرار کنند.

در بخش «نمایندگان منتخب ما»، لیست اسامی برخی از نامزدها ارائه گردیده بود. «راهنمای سایت » گزینه ای است که در آن توضیح مختصری درباره پایگاه انتخابات ارائه شده. در این بخش چنین آمده است:

«سایت انتخابات با اهداف غیر جناحی و در جهت اطلاع رسانی به هم میهنان طراحی شده است. در این سایت، اطلاعات مرتبط با انتخابات شامل معرفی کاندیداها - که در محدوده مجاز تبلیغات انتخاباتی فعال خواهد شد - قوانین انتخاباتی، مجلس، گروهها، احزاب و... موجود است و شما می تواند از اخبار روز انتخابات اطلاع پیدا نمایید.»

گزینه «اخبار انتخاباتی » در ایام انتخابات و خصوصا بعد از روز اخذ رای که اخبار بسیاری در این مورد روی خطوط ارتباطی رسانه ها بود فاقد اطلاعات و عملا غیر فعال بود. صفحه اول این پایگاه با هفت گزینه تدوین شده است:

1) اخبار انتخاباتی 2)درباره مجلس 3)قوانین انتخاباتی 4) احزاب و گروهها 5)مجلس ششم 6)در باره ما 7) نمایندگان ما.. .

در صفحه اخبار انتخاباتی، علاوه بر گزینه های فوق، گزینه های زیر نیز وجود دارند:

1- راهنمای سایت 2- معرفی نامزدها 3- مطبوعات داخلی 4- مطبوعات خارجی 5- فونت فارسی 6- Home Page (صفحه اصلی)در قسمت معرفی نامزدها که برای درج تبلیغات انتخاباتی نامزدها طراحی و تهیه شده، قابلیت پیام صوتی و پیام تصویری نیز در نظر گرفته شده است.

در قسمت سایت های مرتبط، امکان ارتباط با این پایگاهها فراهم شده است:

سایت امام خمینی (ره)، سایت ولایت، سایت ریاست جمهور، انجمن مسلمانان امریکا، انتخابات سال 2000 در سراسر جهان پایگاه انتخابات طوری طراحی شده است که آدرس سایتهای مرتبط را نمی آورد، بلکه پایگاههای دیگر را از طریق آدرس خود فراخوانی می کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان