ماهان شبکه ایرانیان

گوناگون ؛ نساجی آدم و حوا

اول کسی که در روی زمین نساجی کرد، حضرت آدم و حوا بودند، و اول مردی که جبه بافته شده پوشید، جناب آدم بود . و اول زنی که پیراهن و خمار پوشید، جناب حوا بود و هر دو از پشم گوسفند بود . (مقدس اصفهانی، کتاب «الاوائل »، ص ۵۷۵)

اول کسی که در روی زمین نساجی کرد، حضرت آدم و حوا بودند، و اول مردی که جبه بافته شده پوشید، جناب آدم بود . و اول زنی که پیراهن و خمار پوشید، جناب حوا بود و هر دو از پشم گوسفند بود . (مقدس اصفهانی، کتاب «الاوائل »، ص 575)

بازی های ویدئوئی و رفتارهای پرخاشگرانه

بازیهای ویدئوئی تنها سرگرم کننده نیستند، بلکه موجب بروز رفتارهای پرخاشگرانه در افراد می شوند .

به گزارش روزنامه لوموند در اینترنت، بازیهای ویدئوئی که در آن شرکت کننده به طور انفرادی عامل تیراندازی به سوی شخصیتهای دیگر است، از دیگر انواع بازیها خطرناک ترند .

بسیاری از برنامه نویسان و تهیه کنندگان بازیهای ویدئویی بدون توجه به اثرات مخرب این بازیها بر روی افراد، اقدام به تهیه بازیهای ویدئویی می کنند .

کارشناسان علوم اجتماعی معتقدند که انجام بازیهای ویدئویی که در آن بازی کنندگان به جای شخصیت هایی چون نازیها قرار می گیرند، خطر بروز رفتارهای خشونت آمیز را افزایش می دهند .

راز موفقیت

جوانی از «آندره زیگفرید» نویسنده فرانسوی پرسید: برای موفقیت در زندگی چه راهی باید انتخاب کنیم؟

وی گفت: برای این که خواب خوشتان تعبیر شود، باید بیدار شوید و آگاهانه زندگی کنید . در سفر زندگی، نشستن در قطار خوب و زیبا، چندان اهمیتی ندارد; بلکه مهم آن است که انسان در ایستگاه خوبی پیاده شود .

حفظ حجاب

در زمان کشف حجاب، ماموران شدیدا با زنان محجبه برخورد می کردند . زنان مسلمان نیز به طرق مختلف اقدام به حفظ حجاب خود می کردند .

یکی از بانوان روستای حصارشنه قم چون مجبور بود برای معالجه به شهر بیاید، چادرنماز و روسری سفید خود را آنقدر کثیف می کند تا ماموران از دست زدن به آن امتناع ورزند .

وی در شهر با یکی از ماموران رضاخان روبه رو می شود . مامور با دیدن او در آن حالت به وی می گوید: خاک بر سرت، لااقل یک بار چادرت را بشور!

این بانوی مسلمان به این طریق حجاب خود را حفظ می نماید .

(روزنامه 19 دی، 5/12/80، شماره 132)

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان