ماهان شبکه ایرانیان

پایگاه آیة الله العظمی تبریزی در اینترنت

اطلاع رسانی در زمینه احکام و بیان مسائل فقهی، از مسائل بسیار مهمی است که در دنیای بزرگ اینترنت کمتر مورد توجه قرار گرفته است

(www.tabrizi.org)

اطلاع رسانی در زمینه احکام و بیان مسائل فقهی، از مسائل بسیار مهمی است که در دنیای بزرگ اینترنت کمتر مورد توجه قرار گرفته است. با این حال جای بسی خوشوقتی است که در ماههای اخیر بعضی از علمای بزرگ جهان تشیع به این امر اقدام نموده و مطالب ارزشمندی را ارائه کرده اند. در این میان پایگاه حضرت آیة الله تبریزی یکی از پایگاههایی است که در زمینه مسائل اسلامی بویژه احکام و مسائل شرعی، اطلاعات مفید و ارزشمندی را مطرح کرده است.

این پایگاه به زبان عربی است و در صفحه اول آن 6 عنوان کلی دیده می شود: 1- السیرة الذاتیة 2- الکتب و المؤلفات 3- فتاوی و احکام 4- المشاریع 5- رد الشبهات 6- دروس و محاضرات

1. السیرة الذاتیة

زندگینامه حضرت آیة الله شیخ جواد تبریزی است که به مسائلی چون تولد، هجرت به قم و نجف اشرف، مرجعیت و شخصیت ایشان می پردازد. در این قسمت تالیفات ایشان به طور اجمالی معرفی گردیده و تصاویر متعددی از معظم له نیز نشان داده می شود.

2. الکتب و المؤلفات

در این قسمت متن کامل کتابهای زیر آمده است:

1- منهاج الصالحین، ج 1: این کتاب شامل مبحث عبادات از مسائل فقهی است.

2- صراط النجاه، 3 جلد: این کتاب در واقع کتاب اجوبة الاستفتائات مرحوم آیة الله خویی است که به همراه حواشی و تعلیقات حضرت آیة الله تبریزی در 3 جلد ارائه شده است.

3- کتاب القصاص: کتابی است که در مبحث قصاص تدوین شده و به دو بخش عمده «قصاص النفس » و «قصاص الطرف » می پردازد.

4- مناسک الحج: بر اساس فتاوای حضرت آیة الله تبریزی.

5- احکام النساء فی الحج و العمرة: بر اساس فتاوای حضرت آیة الله تبریزی.

6- ارشاد الطالب الی التعلیق علی المکاسب، ج 1: تعلیقات ایشان بر کتاب مکاسب مرحوم شیخ انصاری است که تا کنون فقط جلد اول آن ارائه شده است.

7- دوره اصول کامله، ج 1: این کتاب که یک دوره کامل علم اصول را بیان می کند، به سبک جالبی تدوین شده و تا به حال جلد اول آن ارائه گردیده است.

در ضمن، این مجموعه شامل کتابهای دیگری است که به زودی متن کامل آنها نیز ارائه خواهد شد. این کتابها عبارت اند از: اسس القضاء و الشهادات، اسس الحدود و التعزیرات، طبقات الرجال، رساله توضیح المسائل، حاشیة علی العروة الوثقی.

3. فتاوی و احکام

این قسمت شامل فتاوای فقهی حضرت آیة الله تبریزی است که از میان تمام ابواب فقهی تا کنون فقط کتاب الحج آن فعال است.

4. المشاریع

این گزینه به خدمات اجتماعی و فرهنگی حضرت آیة الله تبریزی می پردازد و در این زمینه سه مرکز وابسته به ایشان معرفی شده است که عبارت اند از:

1- درمانگاه بقیة الله الاعظم(عج) 2- دار الامام السجاد (ع) 3- دار الصدیقة الشهیدة(س)

5. رد الشبهات

این گزینه شامل مجموعه ای از مباحث علمی و اسلامی است که در جهت بیان عقاید خاص شیعه، یا رد شبهات دیگران بیان شده است. عناوین اصلی آن عبارت اند از:

1- اعتقادنا: شامل پرسشهای فراوان عقیدتی که از سوی دیگران مطرح شده و پاسخ آنها توسط حضرت آیة الله تبریزی 2- عبقات ولائیة: متن کامل سخنرانی حضرت آیة الله تبریزی در خصوص شهادت حضرت زهراعلیهاالسلام و رد شبهات تشکیک کنندگان در مورد آن حضرت 3- نفی السهو عن النبی(ص): مقاله ای مفصل در خصوص مسئله سهو پیامبرصلی الله علیه وآله وسلم 4- تنزیه الانبیاء: مقاله ای مفصل در رابطه با انبیا و مقام عصمت آنان 5- رسالة مختصرة فی النص علی الائمة الاثنی عشرعلیهم السلام مقاله ای مفصل در خصوص روایاتی که تصریح به امامت ائمه دوازده گانه شیعیان دارند.

6. دروس و محاضرات

این گزینه تا کنون فعال نشده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان