ماهان شبکه ایرانیان

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار در دیدار شاه اردن

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار شاه اردن تاکید کردند : مشکلات جهان اسلام با اتکای به پروردگار, همگرایی و وحدت و تکیه بر امت بزرگ اسلامی قابل حل است

12 / 6 / 1382

بسم الله الرحمن الرحیم

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار شاه اردن تاکید کردند : مشکلات جهان اسلام با اتکای به پروردگار, همگرایی و وحدت و تکیه بر امت بزرگ اسلامی قابل حل است .
در این دیدار که صبح دیروز انجام شد, حضرت آیت الله خامنه ای با استقبال از گسترش روابط سیاسی, اقتصادی, اجتماعی و فرهنگی ایران و اردن, توسعه مناسبات دو کشور را برای منطقه نیز دارای پیامدهای مثبتی برشمردند.
ایشان با اشاره به همسایگی ایران و اردن با عراق تبادل نظر مقامات دو کشور را در مورد مسئله عراق ضروری خواندند و افزودند : اوضاع عراق حقیقتا نگران کننده است و با توجه به ادامه اشغال این کشور بدست نظامیان آمریکایی و انگلیسی, افق آینده عراق روشن نیست .
رهبر معظم انقلاب اسلامی با تاکید بر لزوم یکپارچگی و تمامیت ارضی عراق خاطرنشان کردند : اشغالگران باید هر چه زودتر عراق را ترک کنند و به شکلی صحیح به مردم عراق فرصت داده شود تا اداره امور کشورشان را بدست گیرند.
حضرت آیت الله خامنه ای همچنین دفاع از فلسطین را بر همه کشورها و ملتهای مسلمان واجب دانستند و افزودند : دفاع از فلسطین فقط دفاع از یک کشور و یک ملت نیست بلکه تلاش برای حل یک مشکل اساسی دنیای اسلام و کشورهای عربی است .
ایشان با اشاره به لزوم هوشیاری در مقابل دشمنان خاطرنشان کردند : آمریکایی ها در طول 50 سال اخیر همیشه جانب رژیم صهیونیستی را گرفته اند بنابراین در قضیه فلسطین, آمریکا طرف مقابل مسلمانان به شمار می آید و نمی تواند واسطه و میانجی باشد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی پایبند نبودن رژیم صهیونیستی به هیچیک از توافقهای امضا شده را یادآور شدند و تاکید کردند, در چنین مواقعی که دشمن خود را مطلقا به هیچ توافقی متعهد نمی داند تنها راه حل مسئله, وحدت کلمه اعراب و مسلمانان و پافشاری آنها بر دفاع و حمایت از ملت مظلوم فلسطین است .
در این دیدار عبدالله دوم شاه اردن با ابراز خرسندی فراوان از سفر به تهران گفت : ظرفیتهای گسترده ای برای تعمیق مناسبات اقتصادی, صنعتی, اجتماعی و سیاسی دو کشور وجود دارد که امیدواریم استفاده از آنها به ارتقای سطح روابط دوجانبه منجر شود و افق نوینی در مناسبات تهران امان بگشاید.
عبدالله دوم, قضیه فلسطین و عراق را دو مشکل جدی جهان اسلام خواند و افزود : مشورت و هماهنگی ایران و اردن می تواند ضمن حفظ منافع متقابل به استقرار ثبات و امنیت در منطقه کمک کند.
نخست وزیر اردن نیز در این دیدار گزارشی از اوضاع خاورمیانه, به استحضار رهبر معظم انقلاب رساند.
« ابوالراغب » با اشاره به کارشکنی مداوم صهیونیستها در تحقق صلح در فلسطین گفت : معادلات ظالمانه موجود در جهان, منفعت طلبی ابرقدرتها و اختلافات موجود بین اعراب, باعث بروز مشکلات جدی در تحقق حقوق فلسطینی ها شده است .
« سعد خیر » رئیس سازمان اطلاعات اردن نیز با بیان گزارشی از دیدگاههای این کشور در مورد عراق, بر لزوم وحدت و یکپارچگی این کشور تاکید کرد و گفت : اوضاع امنیتی در عراق نگران کننده است و اردن برای فعالتر شدن سازمان ملل در عراق و خروج هرچه سریعتر اشغالگران از این کشور تلاش می کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان