ماهان شبکه ایرانیان

چرا مردها حرف نمی زنند؟

زن ها همیشه از کم حرف بودن همسرشان گله دارند اما واقعیت این است مردها اگر موضوع صحبت را دوست داشته باشند زیاد هم کم حرف نیستند شوکه نشوید! مردها حرف می زنند؛ نه تنها درباره اینکه کدام بازیکن باید در خط حمله قرار بگیرد که در موارد دیگر هم صحبت می کنند

چرا مردها حرف نمی زنند؟
زن ها همیشه از کم حرف بودن همسرشان گله دارند اما واقعیت این است مردها اگر موضوع صحبت را دوست داشته باشند زیاد هم کم حرف نیستند
شوکه نشوید! مردها حرف می زنند؛ نه تنها درباره اینکه کدام بازیکن باید در خط حمله قرار بگیرد که در موارد دیگر هم صحبت می کنند. بیشتر زنان فکر می کنند همسرشان یک موجود قدرتمند و ساکت است و برایشان تعجب آور است که چرا آنها درباره احساساتشان حرف نمی زنند. اما حقیقت این است که مردها می خواهند درباره آرزوها، ترس ها و احساساتشان حرف بزنند. پس چرا وقتی همسرتان با شما در یک اتاق تنها می ماند، بیشتر به یک مجسمه ابوالهول تبدیل می شود؟ چرا او نمی تواند چشمش را از تلویزیون بردارد و درباره روابطش صحبت کند؟ چرا او نمی تواند اتفاقات روزانه اش را در ده دقیقه خلاصه کند؟ تحقیقات نشان داده یک زن از هر چهار زن ادعا می کند که برای ناتوانی های شوهرش درباره صحبت کردن می جنگد و 30 درصد مردان می گویند که شکستشان در ارتباط برقرار کردن منبع اصلی اختلافاتشان در خانواده است. چرا ماجرا این گونه پیش می رود؟
تنها یک جواب وجود دارد؛ وقتی مردها احساسی درباره یک اتفاق دارند، معمولاً از اینکه حسشان را به شریک زندگی شان بیان کنند حس خوبی ندارند.

مردها کمتر می ترسند
 

تردیدی نیست ، زنان کارشناس ارتباطاتند. آنها سوالاتشان را مانند یک بازپرس حرفه ای بعد از نوشیدن یک فنجان قهوه، پرتاب می کنند. زن ها مهارت های زیادی در این بازی دارند و بیشتر مهارتشان را در جمع دوست هایشان هم امتحان می کنند. به همین دلایل هم هست که آنها بیشتر هنگام صحبت کردن در اوج قرار می گیرند. اگر از زنان بپرسید، سه چهارم آنها می گویند که مردها در ارتباط برقرار کردن ضعیفند و زنان را نمی فهمند.

نتیجه: مردها از زیاد صحبت کردن می ترسند؛ چرا که یک صحبت اشتباه می تواند آنها را به دردسر بزرگی بیندازد.
 

مردها احتیاج دارند فشار کمتری رویشان باشد
 

نگاه زنان: وقتی مرد از در تو می آید، باید جزئیات آنچه را در روز بر او گذشته بگوید.
 

دیدگاه مردان: می توانم یک دوش کوتاه بگیرم؟
 

آخرین چیزی که مردان دوست دارند درباره اش صحبت کنند این است که امروز هوا چطور بوده و خورشید کجای آسمان قرار داشته.
عمده ترین چیزهایی که هنگام ورود به خانه در فهرست انجام دادن قرار می گیرند از این قرارند: 12 درصدشان به دنبال چند وقت برای استراحت در یک جای خلوت می گردند و 10 درصدشان دوست دارند شام بخورند.
پس وقتی که بعد از بازگشت از یک روز پر استرس و خسته کننده، یک مرد مورد هجوم تقاضای صحبت کردن درباره اتفاقات روزانه قرار می گیرند، تنها یک اتفاق می افتد: عقب نشینی، عقب نشینی، عقب نشینی!

مردها دوست دارند کاری انجام دهند تا از حسشان نسبت به آن بگویند
 

مردها ترجیح می دهند به جای آنکه مدام درباره حسشان صحبت کنند، آن را با عملشان نشان دهند؛ با آوردن یک گل به خانه یا عوض کردن باتری کنترل و....
وقتی که مردها تصمیم می گیرند صحبت کنند، ترجیح می دهند که درباره کارهایشان صحبت کنند تا احساساتشان. آنها ترجیح می دهند درباره برنامه هایشان برای تعطیلات آینده صحبت کنند تا صحبت مکرری درباره عشق فناناپذیرشان.
هردو محاوره می تواند به یک معنی باشد؛ مرد ترجیح می هد حسش را با هدیه به یک بلیت سفر بیان کند تا یک قطعه شعر؛ این مهم ترین دلیلی این است که مردها ترجیح می دهند در محل کار صحبت کنند تا درخانه!

مردها دوست ندارند وانمود کنند که ساکت هستند
 

وقتی که مردها کمتر از زنان حرف می زنند این موضوع تشدید می شود. سکوت بیشتر، سولات بیشتر! 65 درصد مردانی که آنها را مورد مطالعه قرار دادیم به ما گفتند که دوست ندارند شریک زندگی شان از آنها درباره خودشان سوالات زیادی بپرسد. مردها از اینکه در جایگاه محاکمه قرار بگیرند بیزارند.
یک اصل کلی در این هنگام می تواند به کارتان بیاید، کمی عقب نشینی! دقایقی او را تنها بگذارید تا در اتاقش درباره موضوعی که می خواهد از آن صحبت کند فکر کند. درست است که مردها کمی با برقراری ارتباط مشکل دارند اما شاید این راه بتواند به کارتان بیاید.
منبع:همشهری+شماره 8
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان