ماهان شبکه ایرانیان

کجا ببرمت؟

از گل بازی تا اسکیت و.

کجا ببرمت؟

از گل بازی تا اسکیت و...چندپیشنهاد معرکه برای وقتی که کوچولوی شما کلید می کند ببریدش بیرون
 

حتما تاکنون بارها پیش آمده که کوچولوی شما از شما بخواهد او را بیرون از خانه ببرید چون از بازی کردن در خانه خسته شده و دلش فضای بیرون را می خواهد، اما همیشه که نمی شود بچه ها را برد به نزدیک ترین پارک. جاهای زیادی در شهر هستند که اگر برنامه های آنها را بدانید می توانید کودک تان را به آنجاها هم ببرید.اکثر این مراکز علاوه براین که سر بچه ها را گرم می کنند، به رشد آنها هم کمک می کنند. پیشنهادهای ما را بخوانید تا باور کنید.

دنیای شیرین گل بازی
 

گل بازی و خاک بازی از آن بازی هایی است که مامان ها همیشه با انجامش مخالفت می کنند. اما اگر همین مامان های همیشه ناراضی بدانند که بازی با خاک و مجسمه سازی با گل ،چقدر به کوچولوهایشان اعتماد به نفس می دهد دست از سر این نه گفتن های کشدارشان برمی دارند و خودشان هم آستین هایشان رابالا می زنند تا در گل بازی شریک باشند. «مرکز سفال کانون پرورشی»از آن مراکز ناشناخته ای است که لذت یک گل بازی شاد و آموزشی را رایگان در اختیار بچه های (3) تا (15) سال قرار می دهد. وارد شدن به کارگاه سفال برای بچه ها آزاد است و برای بزرگ ترها ممنوع.یادتان باشد که بچه ها حتما باید یک دست لباس زاپاس با خودشان داشته باشند تا حسابی از گل بازی لذت ببرند. اگر دلبندتان عضو یکی از مراکز کانون پرورش فکری باشد که چه بهتر، اگر هم عضو نیست کافی است تا اتوبان بعثت،پارک بعثت و مرکز سفال کانون بروید و لذت گل بازی را دو دستی تقدیم فرزندتان کنید.

لذت راه رفتن روی چرخ ها
 

هیچ بچه ای در دنیا وجود ندارد که از بازی خسته شود؛اما بین بازی های گروهی و انفرادی،بازی های ورزشی از آن دسته بازی هایی هستند که باباها و مامان ها هم برای انجامشان رغبت بیشتری دارند.اگر دوست دارید دلبند شیرین سخن تان بازی روی چرخ ها را یاد بگیرید و بعد از (2) ساعت تلاش ورزشی،یک خواب راحت داشته باشد، ما به شما استفاده از امکانات مدرسه اسکیت پارک لاله را توصیه می کنیم.داخل این مدرسه که در (2) فضای مجزای باز و سرپوشیده برگزار می شود،بچه های (4) ساله تا (15) ساله یاد می گیرند که چطور خودشان کفش های اسکیت را بپوشند و بعد با آن راه بروند. مدرسه اسکیت پارک لاله، صبح ها و بعدازظهرها کلاس های عمومی و خصوصی دارد که دوره های عمومی آن رایگان برگزار می شود .اگر هم دلبندتان مهارت اسکیت بازی را بلد است، می تواند در مسابقه های اسکیت نمایشی (که به صورت 2 نفره و انفرادی برگزار می شوند)شرکت کند و یک سبد پر از جایزه های فرهنگی بگیرد. مزیت محوطه اسکیت پارک لاله این است که تا آخر شب باز است و بچه ها می توانند از آن استفاده کنند. با این حساب ،برای استفاده از این مکان ورزشی، به مرخصی و محاسبه ترافیک نیازی نیست، فقط باید نشانی پارک بزرگ لاله را بلد باشید که در بلوار کشاورزی قرار دارد. از ما می شنوید، لذت اسکیت بازی را آن هم در پارک قشنگی مثل پارک لاله ، از کوچولوهایتان دریغ نکنید.

علاقه مندی به سبزیجات و خوراکی ها
 

همه باباها و مامان ها دوست دارند بچه های سالمی داشته باشند. سهم عمده ای از سلامت هم به خوردن میوه ها و سبزیجات تازه برمی گردد. اما مشکل بچه ها این است که همه میوه ها و سبزیجات را دوست ندارند .مامان ها به خاطر این بخور ونخور بچه ها خیلی به زحمت می افتند. اما اگر یک بار در کلاس های مشاوره و کارگاه های آموزشی «کانون دوستداران کودک» شرکت کنید، راه و چاه عملی ایجاد علاقه در بچه ها برای خوردن خوراکی هایی که دوست ندارند را یاد می گیرید. جلسه های مشاوره و کارگاه های آموزشی این کانون هر هفته دوشنبه ها برگزار می شود و خانواده ها یک هفته وقت دارند تا درباره نمایش ها و نوع خوراکی هایی که بچه هایشان نسبت به خوردن آنها تمایلی ندارند، با مشاوران برنامه گفت و گو کنند. برنامه های کانون هر هفته از ساعت (15 تا 17)در فرهنگسرای آفتاب برگزار می شود و درآن بچه ها در کنار مادرها اول با خواص خوراکی های هر فصل آشنا می شوند، بعد هم یک نمایش با هنرمندی همان خوراکی بیچاره ای که بچه ها دوستش ندارند،اجرا می شود و در آخر برنامه هم با نمونه های واقعی همان خوراکی از مهمان ها پذیرایی می شود. اگر علاقه مند شرکت دراین کارگاه های آموزنده هستید، روزهای دوشنبه به خیابان شریعتی ،رو به روی خیابان دولت ،کوچه امامزاده سری بزنید.

آشنایی با خواص بازی ها
 

خریدن اسباب بازی برای شاهزاده کوچولوها واقعا کار سخت و مهمی است که باید با دقت و حوصله انجام شود.مخصوصا این که دانشمندها و محقق ها پشت سرهم اعلام می کنند که وسایلی که بچه ها با آنها بازی می کنند روی هوش و شخصیت وذکاوت و درایت آنها در آینده تاثیر می گذارد.اگر از آن دست بابا و مامان هایی هستید که سلامت فکری دلبندتان درجه اهمیت بالایی دارد،برای خرید اسباب بازی ها بی گدار به آب نزنید و حواستان را جمع کنید. کار زیاد سختی نیست فقط باید به خودتان زحمت بدهید و به «مرکز آموزشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» سری بزنید. کارشناس های بازی این مرکز به صورت خصوصی و کارگاهی درباره اسباب بازی ها مشاوره ارائه می کنند و بعد هم با نشان دادن اسباب بازی های مفید و غیرمفید درباره بازی های فکری و مهارتی که به درد هر گروه سنی می خورد توضیح می دهند. بازی های تولیدی کانون که با استفاده از مواد اولیه مرغوب و طبیعی که برای بچه ها ضرری ندارد و خلاقیت آنها را حسابی شکوفا میکند هم جزو پیشنهادهای اصلی کارشناسان است.برای استفاده از این امکان هم باید تا بلوار کشاورز،خیابان حجاب، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گروه تولیدات آموزشی مراجعه کنید.

خانه ای برای بازی
 

شاید کوچولوی شما دوست نداشته باشد مهد کودک برود،اما باید بازی با بچه های دیگر را یاد بگیرد.از طرف دیگر، وقتی شما به خرید می روید یا برای (3-2) ساعت،کاری بیرون از خانه دارید که نمی توانید بچه تان را با خود ببرید،سرگردان می شوید.هیچ مهد کودکی بچه را برای (3-2) ساعت نگه نمی دارد؛ اما شهرداری تهران فکر شما مامان ها را کرده ؛ به این ترتیب که چندین مرکز در تهران درست کرده به اسم «خانه اسباب بازی» این خانه ها در بعضی از فروشگاه های شهروند، فرهنگسراها و خانه های سلامت راه اندازی شده اند.قرار است در آینده به تعداد محله های تهران، خانه اسباب بازی درست شود. این خانه ها پر است از اسباب بازی های آموزشی و معمولی.اسباب بازی هایی که به خاطر جدید بودن آنها حتما کوچولوی شما از بازی با آنها خوشحال می شود. یک مربی هم آنجا هست که با بچه ها بازی می کند و به آنها آموزش های ساده ای می دهد. فضای خانه اسباب بازی، از پارک امن تر است .چون هم مربی بالای سر بچه ها است و هم بازی،دریک فضای بسته انجام می شود. شما پول زیادی هم لازم نیست پرداخت کنید.هزینه هر ساعت بازی با بچه در این مراکز هزارتومان است .تازه، کوچولوی شما آموزش های ساده ای هم می گیرد. مثلا اسم رنگ ها یا حیوان ها را یاد می گیرد. خانه های اسباب بازی برای بچه های (3 تا 6)ساله تاسیس شده .بعضی از آنها امکانات مهد کودک را هم ارائه می کنند. شما می توانید بچه خود را برای نصف روز به آنها بسپارید. در حال حاضر در فرهنگسرای پایداری، مرکز فرهنگی غدیر، خانه سلامت ستارخان وچندجای دیگر،خانه اسباب بازی وجود دارد. برای پیدا کردن نزدیک ترین خانه اسباب بازی سراغ آن را از شهروند یا فرهنگسرای نزدیک منزل تان بگیرید.
منبع: نشریه شهرزاد شماره 16
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان