ماهان شبکه ایرانیان

نگاهی به طرح های گرافیکی پایگاه نورنت

وقتی به یک پایگاه روی شبکه جهانی اینترنت متصل می شوید و صفحه صفر یا به اصطلاح HomePage گشوده می شود، وجود تصویر و طرح و آرایه های گرافیکی در این صفحه گویای آرمانی است که متصدیان این سایت دنبال می کنند و یادست کم آن را محترم می شمارند.

www.NoorNet.Net

وقتی به یک پایگاه روی شبکه جهانی اینترنت متصل می شوید و صفحه صفر یا به اصطلاح HomePage گشوده می شود، وجود تصویر و طرح و آرایه های گرافیکی در این صفحه گویای آرمانی است که متصدیان این سایت دنبال می کنند و یادست کم آن را محترم می شمارند.

رنگ، طرح، آهنگ و آرایه های صفحه نخست و هر آن چه نشانی از هنر درآن دیده می شود بیانگر اهداف، روحیات وخواسته های مؤسس پایگاه است.

با فراگیر شدن و عمومی شدن پایگاههای وب روی اینترنت، بیشترپایگاههای اطلاع رسانی همسو با هدف خوددست به تبلیغ و ترویج آرمانهای خود زدند.در این میان بزرگداشت روزهایی که یادآورحماسه ها، افتخارات و جانفشانی های هرملت و کشور است و برگهای زرین تاریخ آنها به حساب می آید، در پایگاههای اطلاع رسانی مربوط به آن ملت گرامی داشته می شود.

حجة الاسلام توحیدی مسئول بخش گرافیک معاونت فنی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در مورد طرحهای ارائه شده روی پایگاه «نورنت » چنین می گوید:

پایگاه «نورنت » متعلق به شبکه جهانی اطلاع رسانی نور یکی از پایگاههایی است که در راستای اهداف اطلاع رسانی برای بزرگداشت مناسبتهای ملی و مذهبی اقدام به انتشار طرحهای متناسب با روز، روی وب کرده است.

تصاویری که برای این مناسبتها طراحی می شوند از یک تا چند تصویر برای هربزرگداشت متغیر است. شبکه جهانی نور باارائه منظم این تصاویر بر روی وب و ارسال آنها به تمامی مشترکان ایمیل خود و دردسترس قرار دادن این طرحها برای تمامی علاقه مندان در سراسر جهان، به نوعی ایده ها و آرمانهای خود را به همگان اعلان می کند.

به این ترتیب این شبکه عملا یک سرویس رایگان را در اختیار علاقه مندان این طرحهای گرافیکی قرار می دهد.

برخی از این تصاویر پس از چند روز ازصفحه صفر پایگاه برداشته می شوند وبعضی دیگر در صفحه نگارخانه در بخش مناسب ایام ذخیره می شود و همیشه به صورت آرشیو در دسترس مراجعان قراردارد. اگر چه بیشتر طرحهای گرافیکی متعلق به مناسبتهای سالانه قمری و شمسی درنگارخانه پایگاه Noornet نگاهداری می شوند اما تکرار این مناسبتها در سالهای آتی با تصاویر و طرحهای جدیدی گرامی داشته می شود. بدین ترتیب پس از چند سال یک گالری پربار و غنی از انواع پوسترها وطرحها با مناسبتهای گوناگون در اختیارمراجعه کنندگان به این پایگاه قرار خواهدگرفت.

گفتنی است که برای مراجعه به تصاویربایگانی شده در پایگاه نخست باید به صفحه نگارخانه رجوع کرد و پس از آن عناوین مورد نظر را انتخاب و تصویر آن رادریافت نمود. برای این منظور این مسیر راباید طی کنید:

Noornet.net/Negar/Index.htm بخش گرافیک معاونت فنی مرکزتحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی که عهده دار تهیه و طراحی این پوسترهاست برای سالگرد ارتحال امام خمینی نه تصویر،برای ایام حج پنج تصویر، برای بزرگداشت شهید آوینی پنج تصویر و برای مناسبتهای دیگر هر کدام یک تصویر تهیه نموده است.

حجة الاسلام توحیدی هدف از قراردادن این طرحها را روی پایگاهها، ایجادنوعی نشاط و تنوع برای کاربران در مراجعه به پایگاه اعلام کرد. وی افزود: همچنانکه انتشار تمبر، باعث شد تا علاقه مندان به جمع آوری تمبر و تهیه کلکسیون ها وآلبوم های متنوع بپردازند، این طرحها نیزپس از چندی می تواند برای علاقه مندان آلبوم های رایانه ای جالب وکم نظیری رافراهم سازد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان