ماهان شبکه ایرانیان

همسرتان باردار است؟ به او استرس ندهید!

بعضی از آقایان، تا وقتی صدای قلب فرزندشان را نشنیده‌اند حساسیت‌های خاصی در مورد تغذیه همسرشان ندارند ولی از آن روز به بعد مدام در این فکر هستند که روزانه چه‌قدر باید شیر بخورد، چه‌قدر سبزی و میوه، چه‌قدر گوشت و یا دقیقا چه باید بخورند و چه چیز نخورند؟ تقریبا با اطمینان می‌توان گفت هیچ‌کدام از دستورات غذایی دوران ...

همسرتان باردار است؟ به او استرس ندهید!
بعضی از آقایان، تا وقتی صدای قلب فرزندشان را نشنیده‌اند حساسیت‌های خاصی در مورد تغذیه همسرشان ندارند ولی از آن روز به بعد مدام در این فکر هستند که روزانه چه‌قدر باید شیر بخورد، چه‌قدر سبزی و میوه، چه‌قدر گوشت و یا دقیقا چه باید بخورند و چه چیز نخورند؟ تقریبا با اطمینان می‌توان گفت هیچ‌کدام از دستورات غذایی دوران بارداری که نوشته و گفته می‌شود تمام و کمال قابل اجرا نیستند؛ درست مثل اکثر رژیم‌های لاغری. به همین دلیل ساده، یک خانم باردار نمی‌تواند از صبح تا شب بنشیند و حساب کند دقیقا چه خورده و چه نخورده و باید بخورد. لذا تاکید پزشکان بر این است که خانواده خانم باردار به ویژه همسر او نباید مدام این استرس و دغدغه روزانه را برایش ایجاد کند.
طبق جدیدترین توصیه‌ای که بیشتر مراکز مهم و معتبر علمی زنان و تغذیه دنیا می‌کنند، اگر یک خانم شهری تغذیه معمولی (مثل همین تغذیه‌ای که همه ما کم و بیش داریم) داشته باشد، طی بارداری، صحیح آن است که همان را ادامه دهد و هر چه دوست دارد به همان اندازه‌ای که قبلا می‌خورده بخورد اما اگر خانمی از قبل بارداری مشکلات تغذیه‌ای دارد، مثلا بعضی مواد غذایی مهم را نمی‌خورد یا دچار چاقی مفرط است باید طبق‌نظر مشاور تغذیه و زنان آن اشکالات را رفع کند. لذا شما به عنوان همسر یک خانم باردار کافی است چند نکته را به او متذکر شوید:
• باید از دو ماه قبل از بارداری و حتی در همین سه ماهه اول بارداری قرص اسیدفولیک را برای پیشگیری از ناهنجاری‌های جنینی استفاده کند.
• باید از هفته بیستم بارداری‌ (همسر شما الان در هفته 13 یا 14 بارداری است) یعنی زمانی که خون‌سازی جنینی شروع می‌شود و از آهن مادر استفاده می‌کند، علاوه بر تغذیه معمولی، قرص آهن هم با تجویز پزشک بخورد
• اگر تمایل دارید از مکمل‌های متعددی که امروزه در بازار هستند و برای دوران بارداری ساخته شده‌اند برای او بخرید حتما باید نظر پزشک را جویا شوید. شاید بد نباشد برای همسرتان، به ویژه اگر قبل از بارداری هم تغذیه درستی نداشته است در حد معقول‌ و بی‌ضرر انواع ویتامین‌ها را در نظر بگیرید اما آنچه مصرف مقدار اضافه‌اش طی بارداری قطعی و ضروری است تنها اسیدفولیک و آهن است.
• بر مصرف بعضی غذاها به منظور دختر یا پسر شدن فرزندتان اصرار نداشته باشید. حتما می‌دانید که همسر شما کروموزم XX دارد و بسته به اینکه با چه نوع اسپرمی از شما به طور اتفاقی در هنگام لقاح ترکیب شده باشد XY پسر و یا XX دختر خواهد شد. البته بعضی از زوجین هستند که قبل از اقدام به بارداری به سراغ آزمایشگاه‌های ژنتیک می‌روند و برای تعیین جنسیت دلخواه تلاش می‌کنند. لازم است بدانید کاری که در این مراکز انجام می‌شود نیز تنها بالا بردن احتمال این لقاح تصادفی است. آنها با در نظر گرفتن زمان دقیق تخمک‌گذاری، شرایط تسهیل عبور اسپرم‌های پسرزا y و یا دخترزا X را مهیا می‌کنند و به زن و شوهر می‌گویند داشتن رابطه جنسی در چه زمانی از تخمک‌گذاری به نفع پسر دار شدن یا دختر دار شدن آنهاست.
منبع: http://www.salamat.com
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان