گزارش ویژه ؛ حضور مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در نمایشگاههای کشوری

در چند ماه گذشته مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با حضور در نمایشگاههای مختلف فعالیتها و توانمندیهای خود را در زمینه نرم افزاری های اسلامی، در معرض دید همگان قرار داد. این نمایشگاهها که در سطح کشوری و بین المللی برگزار شدند، عبارت اند از:

در چند ماه گذشته مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با حضور در نمایشگاههای مختلف فعالیتها و توانمندیهای خود را در زمینه نرم افزاری های اسلامی، در معرض دید همگان قرار داد. این نمایشگاهها که در سطح کشوری و بین المللی برگزار شدند، عبارت اند از:

1) نمایشگاه قرآن کرمانشاه

در مرداد ماه سال جاری مرکز تحقیقات در نمایشگاه قرآنی استان کرمانشاه حضور یافت. این نمایشگاه که از بخش های مختلفی مانند بخش کتب علوم قرآنی، قرآنهای گوناگون با رسم الخطهای مختلف، بخش ویژه کودکان و بخش رایانه ای تشکیل شده بود با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولین محلی افتتاح شد و مورد استقبال عموم مردم و علاقه مندان به معارف قرآنی قرار گرفت.

مرکز تحقیقات که سال گذشته با ارائه نرم افزار نور الانوار (2) به طور رسمی به عنوان خادم قرآن کریم معرفی شده بود، با حضور در این نمایشگاه قابلیت های ویژه و امکانات منحصر به فرد نور الانوار (2) را برای قرآن پژوهان استان تشریح نمود.

2) نمایشگاه بین المللی تبریز

نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز، دیگر نمایشگاه مهمی بود که مرکز تحقیقات فعالانه در آن شرکت نمود. این نمایشگاه که با حضور بیش از 700 مؤسسه تجاری و فرهنگی داخلی و خارجی تشکیل شد. مورد توجه متخصصان، مسئولان و عموم مردم قرار گرفت.

غرفه مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی به عنوان یکی از پربارترین و متنوع ترین غرفه های نمایشگاه مورد توجه بازدید کنندگان واقع شد. در این نمایشگاه تلاش جدید مرکز تحقیقات در زمینه عرضه پایگاههای اسلامی، قرآنی و فلسفی بر روی CD مورد تحسین همگان واقع شد.

3) نمایشگاه بین المللی تهران

بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی بازرگانی تهران در مهر ماه امسال در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار گردید. در این نمایشگاه بزرگ حدود 200 شرکت خارجی از کشورهای مختلف جهان و 1554 شرکت داخلی شرکت کرده و محصولات خود را عرضه داشتند.

امسال نیز تمامی برگزیدگان سیزدهمین جشنواره بین المللی خوارمی در یک سالن مخصوص قرار داشت و مرکز تحقیقات نیز که با ارائه نور الانوار (2) برنده مقام سوم این جشنواره شده بود، یکی از غرفه های این سالن را به خود اختصاص داد.

حضور مرکز در جمع برگزیدگان جشنواره خوارزمی بسیاری از بازدید کنندگان راتحت تاثیر قرار می داد; آنان از اینکه حوزه علمیه نیز در جمع مخترعان و مبتکران برگزیده قرار دارد، اظهار خوشحالی می کردند; به خصوص که در این نمایشگاه نرم افزار «نور (2) جامع احادیث » برای اولین بار ارائه می شد و علاقه مندان با رؤیت قابلیتها و زیبائی های موجود در برنامه متعجب شده و از تلاشهای انجام شده تشکر کردند.

این نمایشگاه از دهم تا هفدهم مهر ماه سال جاری برگزار شد و سه روز اول آن مخصوص بازدید متخصصان بود.

4) نمایشگاههای قرآنی - ایلام

بیست و دومین نمایشگاه قرآنی در استان ایلام به همت مؤسسه فرهنگی ایران در مهر ماه سال جاری به مدت هفت روز برگزار شد. مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نیز همچون سایر نمایشگاههای علوم قرآنی در بخش رایانه این نمایشگاه حضور فعال داشته و تمامی نرم افزارهای تولیدی خود اعم از نور الانوار (2)، نور العترة، نور الفقاهة، نور الحکمة، نور السیرة و. . . را ارائه کرد که در این میان نرم افزار نور الانوار (2)، مورد استقبال فوق العاده دانش پژوهان و علاقه مندان علوم قرآنی ومعارف اهل بیت علیهم السلام قرار گرفت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر