مروری بر لوازم آرایشی

بر عکس تصورات خیلی‌ از خانم‌ها استفاده‌ی هر روزه از کرم ضد آفتاب بسیار ضروری است و از پیری زودرس و ایجاد لک در صورت جلوگیری می‌کند. در این مقاله به معرفی ضد آفتاب ایرانی می‌پردازیم، که می‌توان آن را جایگزین کرم پودر کرد.

مروری بر لوازم آرایشی [اختصاصی بنیتا]

من پانیذ هستم و هفته‌ی هفتم رو به موضوع مهم مراقبت‌‌های قبل از آرایش و استفاده از مرطوب‌کننده و ضد آفتاب  اختصاص دادم. بعد از مشاوره‌ی کلی در مورد برس‌ها و لوازم آرایشی بهداشتی، در مقالات آتی به نحوه‌ی تکنیکی استفاده از اون‌ها خواهیم پرداخت.
 

با وجود اطلاع رسانی متخصصان و رسانه‌‌ها در مورد ضروری بودن استفاده از ضد آفتاب  هنوز هم خیلی از خانم‌ها این تصور رو دارن که فقط در صورت در معرض قرار گرفتن پوست به طور مستقیم با نور خورشید باید از ضد آفتاب استفاده کنن و شاید خیلی‌ها هم برای تیره شدن پوست، اصلا این کار رو انجام ندن. 

نکته اول که دائما به اون اشاره می‌شه اینه که اشعه‌های مضر برای پوست حتی در هوای ابری هم به صورت شما می‌رسن، پس همیشه و همیشه  باید ضد آفتاب رو در زمینه‌ی آرایش صورت داشته باشید. سلبریتی‌‌ها این نکته‌ رو رعایت می‌کنن.

 

نکته‌ی دیگه برای کسانی که به آفتاب گرفتن علاقه‌ی زیادی دارن اینه که استفاده از ضد آفتاب سرعت تیره شدن رنگ دانه‌‌‌های پوست صورت رو کم می‌کنه اما به طور کامل جلو‌ی تیره شدن پوست رو نمی‌گیره. پس بهتر اینه که موقع آفتاب گرفتن حتما صورتتون رو با کرم ضد آفتاب بپوشونید این کار بیشتر جلوی رسیدن اشعه‌‌‌های مضر رو می‌گیره.

 

استفاده نکردن از ضد آفتاب باعث پیری زودرس صورت و اینجاد لک می‌شه. هم چنین خطر ابتلا به سرطان پوست رو هم بالا می‌بره.

 

اشاره کردم به استفاده ضد آفتاب برای زمینه آرایش. ضد آفتاب به دلیل ترکیبات و میزان اس پی اف موجود حس متفاوتی نسبت به کرم‌‌‌های مرطوب کننده داره و مثل هر کرمی برای پوست‌های چرب، معمولی و خشک دست بندی شده. کرم‌‌‌‌های ضد آفتاب تولید ایران کرم‌های بسیار خوبی هستن. بسته به راحتی شما می‌تونید ضد آفتاب ساده رو قبل از کرم پودر به صورت بزنید و یا ضد آفتاب رنگی رو جایگزین کرم پودر کنید.

هر چقدر رنگ پوست روشن‌تر باشه، پوست حساس‌تر هست و باید از اس پی اف بین 30 تا 50 استفاده کرد.

 

اگه پوست چرب دارید و یا جوش می‌زنید حتما از ضد آفتاب‌‌‌‌‌های بدون چربی (Oil free) استفاده کنید.

 

عموما ضد آفتاب‌‌‌های رنگی پوشانندگی کرم پودر رو ندارن اما ضد آفتاب برند ایرانی فیس دوکس (Face Doux) پوشانندگی فوق‌العاده‌ای داره و می‌تونید او رو جایگزین کرم پودر کنید. این ضد آفتاب با اس-پی اف 50  فاقد چربی هست و برای پوست‌های چرب و آکنه توصیه می‌شه. اگر پوست معمولی دارید حتما از مرطوب کننده‌ی قوی قبل از زدن این ضد آفتاب استفاده کنید. همه‌ی داروخانه‌ها این ضد آفتاب رو ندارن و شاید سخت بشه اون رو پیدا کنید. پیشنهاد من به شما خرید اینترنتی از طریق وب سایت‌‌های زیر هست:

 1. www.darukade.com 

https://www.darukade.com/Products/DAK-4263/Photosome-Sunscreen-Cream-Invisible-SPF-50
2. www.missland.com 

http://missland.com/face-doux-photosome-tinted

 ضد آفتاب‌‌های ایرانی از نظر کیفت تفاوت چندانی با ضد آفتاب‌‌های خارجی ندارند فقط با شناخت نوع پوستتون می‌تونید ضد آفتاب مناسب رو تهیه کنید.

منابعی وجود دارن که استفاده‌ی هر روزه از ضد آفتاب‌‌های رنگی رو توصیه نمی‌کنن پس در کنار ضد آفتاب رنگی یه ضد آفتاب معمولی و بدون رنگ هم داشته باشید و در زدن ضد آفتاب تنوع ایجاد کنید. 

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر