ماهان شبکه ایرانیان

حجت الاسلام پناهیان:

انتخابات صحنه گفت‌وگوی بانشاط همراه با ادبیات واقع بینانه باشد

قم - استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه انتخابات سال آینده باید صحنه گفت‌وگوی سرشار از لبخند همراه با ادبیات واقع بینانه باشد، گفت: آرامش در انتخابات شرط پیروزی حق بر باطل است.

انتخابات صحنه گفت‌وگوی بانشاط همراه با ادبیات واقع بینانه باشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علیرضا پناهیان شامگاه سه‌شنبه در جشن بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی که به همت شورای هماهنگی اصولگرایان در مسجد چهارمردان قم برگزار شد، با بیان اینکه امروز بسیاری از آرمان‌های انقلاب به واقعیت نزدیک شده است، اظهار داشت: امروز می‌توانیم با ادبیات واقع بینانه از انقلاب دفاع و مواضع آن را تبین کنیم.

وی با بیان اینکه هر رفتار غیر انقلابی با منافع عمومی ما مخالفت دارد، گفت: ما با طرح منافع ملی و عمومی و نیز طرح مباحثی چون رفاه اجتماعی می‌توانیم جلوی رفتارهای غیر انقلابی را بگیریم.

رفتارهای غیر انقلابی موجب افزایش بیکاری، فقر و هنجارهای اجتماعی می‌شود

این استاد حوزه با بیان اینکه رفتارهای غیر انقلابی موجب افزایش بیکاری، فقر و هنجارهای اجتماعی می‌شود، افزود: هر موضع گیری غیر انقلابی در دیپلماسی موجب پایین آمدن ارزش پول و کاهش معاملات خارجی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی یعنی نگاه واقع بینانه به اقتصاد داشتن نه نگاه آرمانی، ادامه داد: غیر انقلابی کسی است که اقتصاد مقاومتی را درک نکرده و در مدیرت خود آن را درج ننماید.

حجت الاسلام پناهیان با تأکید بر اینکه باید با ادبیات واقع بینانه از حق خود دفاع کنیم، تصریح کرد: اکنون نه تنها می‌توانیم از ادبیات واقع بینانه بیشتر از ادبیات آرمان گرایانه استفاده کنیم بلکه با داشتن یک روحیه پر نشاط می‌تواینم از مواضع انقلاب دفاع کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز سخنان غیر انقلابی مضحک است و آنان که موضع غیر انقلابی دارند پس از مدتی رسوا می‌شوند، گفت: روحیه انقلابی واقع بینانه و شاد است که این باید در انتخابات پیش رو مد نظر قرار بگیرد و در برابر آنهایی که می‌خواهند با انقلابیون برخورد کنند با کمال آرامش سخن گفت.

ترامپ در اقدام اخیر خود حقانیت شعارهای ایران علیه آمریکا را نشان داد

این کارشناس و سخنران مذهبی ابراز داشت: ترامپ در اقدام اخیر خود حقانیت شعارهای ایران علیه آمریکا را نشان داد و گرایش‌مندترین افراد به آمریکا شرمنده شده و دیگر نمی‌توانند سر خود را بلند کنند.

وی با بیان اینکه انتخابات آینده باید صحنه گفت‌وگوهای سرشار از لبخند همراه با ادبیات واقع بینانه باشد، افزود: نباید اجازه دهیم کسی شلوغ کند چرا که آرامش در این انتخابات شرط پیروزی حق بر باطل است و جریان باطل به دنبال شلوغ‌سازی است.

در کشور پاتوق‌های حزبی و باندهای سیاسی وجود دارد

این استاد دانشگاه گفت: اکنون در کشور پاتوق‌های حزبی و باندهای سیاسی وجود دارد که چند نفری با افکار نزدیک به هم دور هم جمع می‌شوند، حلقه دیگری هم از بیرون جذب می‌کنند و آنگاه با مردم نظراتشان را مطرح می‌کنند در حالی که ما نیاز به حرکتی داریم فراتر از پاتوق‌های حزبی که در آن اعضا در بدنه بسیار گستره جامعه و حلقه‌های مرکزی تأثیرگذار باشند و تغیر و تحول در آن به خوبی دیده شود.

وی افزود: در جریان‌های اصول‌گرا و اصلاح‌طلب همیشه افرادی هستند که هیچ گاه عزل و نصب نمی‌شوند در حالی که گاهی ممکن است نیروهای انقلابی مردمی بخواهند تغییرات را در سطوح بالا ببینند.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه امیدواریم جبهه مردمی نیروهای انقلابی زبان و گفتارشان یکی باشد و سلایق مختلف بتوانند در آنجا با هم گفتگو کنند، اظهار کرد: گفتگو لازم است هرچند طرفین به نتیجه واحد هم نرسند و اگر این جبهه بتواند سازمان فراگیر و مردمی از نخبگان انقلابی را گرد آورد، حداقل‌ها، حداکثرها و تفاوت نگاه‌هایی بوجود می‌آورد و با دنبال کردن این روش به پدیده جدیدی در عرصه سیاست‌ ورزی می‌رسد و می‌تواند سبب ارتقا سطح نیروهای انقلاب شده و رشد ایجاد کند.

وی یکی از دلایل عدم تربیت نیروهای شایسته انقلابی را نداشتن تشکیلات دانست و بیان داشت: مهم‌ترین مشکلی که بر سر راه انقلاب و جامعه برای رسیدن به آرمان‌ها وجود دارد، عدم وجود تشکیلات و فرهنگ کار تشکیلاتی است.

استاد حوزه و دانشگاه در خصوص تفاوت مذاکرات وزیران امور خارجه سابق و فعلی، چنین گفت: آمار نشان می‌دهد نوع مذاکرات جلیلی موفق‌تر بوده و در آن دوران دشمن خیلی بیشتر کوتاه آمده بود و باید این مسیر مذاکره که در آن منافع ملی از بین رفته برگردد؛ به دنبال تأمین منافع ملی باشیم که عزت را به دنبال خواهد داشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان