ماهان شبکه ایرانیان

گزارش ویژه - حضور مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در نمایشگاههای بین المللی

در چند ماه گذشته مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با حضور در نمایشگاههای مختلف فعالیتها و توانمندیهای خود را در زمینه نرم افزارهای اسلامی، در معرض دید همگان قرار داد. این نمایشگاهها که در سطح بین المللی برگزار شدند، عبارتند از:

در چند ماه گذشته مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با حضور در نمایشگاههای مختلف فعالیتها و توانمندیهای خود را در زمینه نرم افزارهای اسلامی، در معرض دید همگان قرار داد. این نمایشگاهها که در سطح بین المللی برگزار شدند، عبارتند از:

نمایشگاه بین المللی کتاب بیروت

در چهل و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب بیروت نرم افزارهای علوم اسلامی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی از استقبال چشمگیری برخوردار بود.

مسئول غرفه مرکز در گفتگو با خبرنگار مجله ره آورد نور با اعلام این خبر گفت در این نمایشگاه 12 نوع برنامه های رایانه ای مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی شامل نورالانوار، نور2، عرفان، نورالانوار1، کتابخانه انگلیسی، نورالحکمة، کتابخانه تراجم، نورالسیرة، مصحف النور، قاموس النور، نورالفقاهة 2 و نورالالفاظ عرضه شد که نسبت به سالهای گذشته با استقبال فراوان بازدید کنندگان و علاقمندان مواجه شد.

وی افزود این نمایشگاه از روز جمعه سیزدهم آبانماه سال 1379 و با حضور رفیق حریری نخست وزیر لبنان و به مدت یک هفته در محلی بنام اکسپو در بیروت نزدیک ساحل برگزار گردید.

ایشان یادآور شد حدود 200 غرفه از کشورهای ایران سوریه، فلسطین، کویت، عربستان، تونس، اردن، لیبی، مصر، امارات، پاکستان، سازمان صلیب سرخ، سازمان یونسکو و کشور میزبان در این نمایشگاه حضور داشتند که در مدت برپایی نمایشگاه علاوه بر عرضه کتاب برنامه های شب شعر، نشست با هنرمندان و اندیشمندان نویسندگان و جلسات پرسش و پاسخ به اجرا در آمد.

استقبال بی نظیر مسلمانان یمن از نرم افزار نورالانوار2

آخرین دستاوردهای نرم افزاری علوم اسلامی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در نهمین نمایشگاه محصولات جمهوری اسلامی ایران در صنعا، پایتخت کشور یمن عرضه شد.

مسئول غرفه مرکز در این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار مجله ره آورد نور با اعلام این خبر گفت این نمایشگاه در تاریخ 12 آبان ماه سال جاری به مدت یک هفته در شمیله محل برگزاری نمایشگاههای بین المللی و از سوی شرکت نمایشگاه های بین المللی استان فارس در یمن برگزار شد.

وی افزود در این نمایشگاه محصولات تجاری صنعتی جمهوری اسلامی ایران معرفی و خدماتی نظیر موتور سیکلت، انواع لوازم خانگی، ابزار آلات صنعتی و مواد غذایی و تزیینی عرضه شد.

ایشان یادآور شد مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی قم تنها مرکز رایانه ای علوم اسلامی بود که در این نمایشگاه دستاوردهای رایانه ای خود را در معرض دید بازدید کنندگان قرار داد. وی برنامه های عرضه شده در این نمایشگاه را نرم افزارهای نورالانوار2، نور2، نورالفقاهة، نورالحکمة، تراجم و کتابشناسی، عرفان، قاموس، نورالسیرة و مصحف النور اعلام کرد و گفت در این نمایشگاه از برنامه های مرکز استقبال چشمگیری شد که در این میان بیشترین استقبال مربوط به برنامه نورالانوار (تنها دانشنامه بزرگ قرآن کریم) بود که مورد تحسین شرکت کنندگان در نمایشگاه قرار گرفت.

نمایشگاه بین المللی تجاری لبنان

همزمان با برپایی چهل و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب بیروت نمایشگاه تجاری بین المللی لبنان نیز از روز سه شنبه سوم آبانماه به مدت 5 روز در محل فرامه بیروت برگزار شد.

نماینده اعزامی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی به نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار مجله ره آورد نور گفت: این نمایشگاه از سوی دولت لبنان و با حضور کشورهای مهم جهان همچون آلمان، انگلیس، برزیل، تایلند و. . . گشایش یافت که کشورهای شرکت کننده، محصولات تولیدی خود را در زمینه های صنعتی، صنایع دستی، ماشین آلات سنگین و سبک، پوشاک و مواد غذایی به معرض نمایش گذاشتند.

وی افزود در این نمایشگاه از کشور ایران شرکتهای روغن مایع فارس، شیشه قزوین و یک شرکت حفاری حضور داشتند و مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تنها مرکز نرم افزاری شرکت کننده در این نمایشگاه بود.

ایشان یادآور شد در این نمایشگاه تمامی برنامه های تولیدی مرکز عرضه شد که در میان برنامه ها نرم افزار نورالانوار2 مورد استقبال چشمگیر علاقمندان و دوستداران کلام وحی قرار گرفت.

وی یکی از نقاط قوت نمایشگاه را نظم و انضباط حاکم بر آن اعلام کرد و فت ساعات آغاز و پایان نمایشگاه چنان تنظیم شده بود که برنامه ها راس ساعت مقرر اجرا می شد و برای تمام غرفه های ایرانی این هماهنگی و انضباط تحسین برانگیز بود.

«نور 2 جامع الاحادیث » در نمایشگاه جی تکس 2000

مرکز تحقیقات کامپیوتری علومی اسلامی در نمایشگاه فن آوری و اطلاع رسانی (جی تکس) 2000 آخرین محصولات نرم افزاری خود را ارائه نمود و به عنوان تنها مرکز رایانه ای ایران در نمایشگاه مورد توجه ویژه مسلمانان و علاقه مندان به علوم اسلامی قرار گرفت.

یکی از مسئولین غرفه مرکز در گفتگو با خبرنگار ره آورد نور با اعلان این خبر گفت: نمایشگاه جی تکس 2000 یکی از مهم ترین نمایشگاههای نرم افزار و سخت افزار کامپیوتر در جهان است که از سال 1981 در دو بخش نمایشگاه و فروش برگزار می شود. این نمایشگاه در سال 1994 از سوی جامعه اقتصادی اروپا به عنوان بزرگ ترین رخداد رایانه ای خاورمیانه برگزیده شد و هم اکنون در ردیف سوم از پنج نمایشگاه مهم جهانی بعد از آمریکا و آلمان قرار دارد.

وی پیرامون نحوه حضور مرکز تحقیقات در این نمایشگاه گفت: ما امسال فقط در بخش فروش شرکت داشتیم. در این بخش 140 مؤسسه کوچک و بزرگ از سراسر جهان حضور داشتند و از آنجا که مرکز تحقیقات تنها مؤسسه عرضه کننده نرم افزارهای معارف و علوم اهل بیت علیهم السلام بود، حضور مرکز در این نمایشگاه از اهمیت دو چندان برخوردار بود.

وی در باره برنامه های عرضه شده و میزان استقبال بازدید کنندگان از آنها گفت: علاوه بر برنامه های قبلی مرکز، برنامه های «نور 2 جامع الاحادیث » و نیز «کتابخانه اصول » برای نخستین بار در این نمایشگاه عرضه شدند. اما برنامه هایی که بیشتر مورد استقبال قرار گرفتند، عبارت بودند از: نور الانوار2، کتابخانه عرفان به خاطر صوت دلنشین و مناجاتش و نور 2 به خاطر محتوای بسیار غنی و قابلیت های بالای آن. در کنار عرضه نرم افزارها نسخه های چاپی کامپیوتری قرآن کریم تحت عنوان «مصحف النور» را نیز عرضه کردیم.

از آنجا که مرکز در نمایشگاه جی تکس کاملا شناخته شده است و علاوه بر مراجعان روزمره و مشتریان دائمی نیز داشتیم که هر ساله با بر پا شدن نمایشگاه به غرفه مراجعه و از برنامه های جدید سؤال می کردند.

ایشان در انتها با اشاره به اهمیت ویژه این نمایشگاه و استقبال قابل توجه بازدیدکنندگان از برنامه های اسلامی بر حضور مرکز در بخش نمایش (مین شو) نمایشگاه نیز تاکید کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان