آشنایی با مریم نصیر زاده طراح ایرانی مقیم نیویورک

نیویورک شهری است که در آن صداها و نظرات مختلفی در زمینه های مختلف کاری به گوش می رسد و بخش مهمی از این صداها، به لباس و پوشش مربوط می شود

نیویورک شهری است که در آن صداها و نظرات مختلفی در زمینه های مختلف کاری به گوش می رسد و بخش مهمی از این صداها، به لباس و پوشش مربوط می شود. ایده ها در زمینه مد و لباس به خصوص در نیویورک که پر است از آموزشگاه ها و مدارس طراحی و مد بسیار فراوان است و هر یک سعی می کنند تا نظرات را به سوی خود جلب کنند. در میان تمامی این صداها، مریم نصیر زاده یکی از معدود افرادی است که به خوبی توانسته بازار هدف خود را بشناسد و صدایی دلنشین را به گوش مشتریان خود برساند. او در سال 2008 بوتیک لباس خود را افتتاح کرده و در کنار کار دیگر طراحان، تولیدات اختصاصی خود با طرح های مینیمال را در اختیار مشتریان قرار داد. طرح هایی ساده که در عین حال بسیار تاثیر گذار هستند و ترکیبی از منابع کلاسیک، جریان کنونی جامعه در زمینه طراحی لباس و درس های آموزشگاه های طراحی را می توان در آن ها مشاهده کرد. 

 

روزهای آغازین

او در مدرسه طراحی Rhode Island نساجی خواند و پس از اتمام درس به طراحی تی شرت های مختلف برای Barneys و سپس چند برند دیگر پرداخت. سه چهار سالی به همین منوال گذشت و به گفته خودش، همیشه این مسئله در ذهنش بوده که بالاخره یک روز باید مسیری متمرکز تر و مطمئن تری را برای ادامه انتخاب کند. سه سال پس از راه انداختن فروشگاه خود بود که به این نتیجه رسید که وقت آن رسیده تا برند خودش را برای لباس و کفش معرفی نماید. او میگوید که اهل تجارت نیست و بیشتر دوست داشته به مد و طراحی بپردازد. مادربزرگ مریم نصیر زاده که خود کار طراحی لباس انجام میداده یکی از مهم ترین افرادی بوده که روی کار او تاثیر داشته و توانسته عدم گذراندن درست های مربوط به طراحی و مد لباس را به نوعی جبران کند! 

مادربزرگ او در دهه هفتاد میلادی یک بوتیک لباس در ایران داشته و به گفته مریم نصیر زاده، طرح ها و دکور مغازه اش بسیار جلو تر از زمان خود بود. او لباس هایی با طرح هایی کاملا متفاوت و خاص را از ایتالیا و فرانسه به فروش می گذاشت و خود نیز به طراحی و تولید کلاه های مختلف می پرداخت. او ارتباط نزدیکی با فرح ملکه ایران در آن زمان داشته و کار تولید برخی لباس های او را نیز بر عهده داشت. مریم نصیر زاده تعطیلات تابستانی خود را در این بوتیک سپری کرده و به همراه مادربزرگ به خرید پارچه پرداخته یا با هم لباس ها و کوله پشتی های جدیدی طراحی می کردند. دوران نوجوانی و سپری کردن اوقات زیاد با مادربزرگ تاثیر زیادی در تجارت فعلی مریم نصیر زاده داشته است. 

 

لباس های شخصی

او میگوید که همیشه سعی می کند کمد لباس هایش حس و حال و خودش را منعکس کرده و همواره در تلاش است تا از لباس های تکراری دوری کند. به همین خاطر سعی میکند تا ترکیب لباس های قدیم و جدید یک مجموعه تازه برای هر روز خود بچیند و بپوشد. او به طرح های گرافیکی، رنگ های چشمگیر، بافت های ساده، پوشش بیرونی قوی و محکم و پیراهن های پنبه ای بیشتر علاقه دارد. او همچنین سعی میکند تا کارهای طراحان جدید همچون Lemaire، Veronique Leroy و Rochas را با مجموعه قدیمی لباس های خود ترکیب کرده و گاهی هم طرح های خود را در کنار آن ها قرار دهد. 

او میگوید زمان زیادی را برای ست کردن لباس ها صرف نمیکند. بسیاری اوقات نظرش به یک لباس خاص جلب شده و سعی می کند لباس های دیگر را مطالب با آن لباس خاص ست کند. لباس های او اغلب اوقات طرحی کاملا زنانه داشته و پیچیدگی های خاص خود را دارد. یک بخش ویژه و سورپریز هم در میان ست لباس همیشگی او وجود دارد که اغلب در رنگ انتخابی یا نوع پارچه دیده می شود. 

زیورآلات مریم نصیر زاده به گفته خودش یک محصول کاملا شخصی به شمار می آید. ساعت رولکس طلایی که مادرش به او هدیه داده همیشه همراهش است و اخیرا آن را به همراه برخی جواهرات متعلق به دهه هفتاد میلادی ست می کند. در حال حاضر او به مجموع زیورآلات Celine و Sophie Buhai بسیار علاقمند است و از آن ها استفاده می کند. 

 

کار روزانه

میزان فشار کاری او زمانی بسیار بالا و گاهی خلوت تر است. هفته مد یکی از زمان های مورد علاقه او است که در این مدت بیشتر اوقات را در محل نمایش لباس هایش در محله چینی ها و استقبال از افراد مختلف و نمایش طرح جدیدش صرف می کند. پس از اتمام این نمایش و جمع آوری طرح های مختلف، وقت آن است که به پاریس برود. محلی که بیشتر خرید هایش را بیشتر از آنجا انجام می دهد. با پایان رسیدن فصل شلوغ، زمان اوج گرفتن خلاقیت و ارائه طرح های نو فرا می رسد. در این زمان مریم نصیر زاده فرصت پیدا می کند تا زمان بیشتری با لباس های مختلف صرف کرده و کار با آنها و طرح های مختلف را تجربه کند. در این زمان او وقت بیشتری را در مغازه خود صرف کرده و برخی از لباس ها رو خودش برای اولین بار امتحان میکند. به گفته او، این کار تاثیر مهمی در کارش دارد. 

 

مقالات مرتبط

مصاحبه با اندی لوسی، طراح و خوش‌نویس

Andy-Louci


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان