گزارش بحران اخیر آب و برق در خوزستان/ تعلل مدیران برق در قطعی اخیر محرز است + متن

گزارش کمیسیون انرژی مجلس در خصوص بحران اخیر قطعی آب، برق و مخابرات در استان خوزستان در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس قرائت شد. در این گزارش عنوان شده که مقوله قطعی آب برق مخابرات و لغو پروازها با توجه به شرایط اقلیم و جغرافیایی خوزستان قابل پیش بینی و پیشگیری بوده و تعلل مدیران استان در این قطعی محرز بوده است.

گزارش بحران اخیر آب و برق در خوزستان/ تعلل مدیران برق در قطعی اخیر محرز است + متن

به گزارش ایسنا، اسدالله قره خانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در جلسه علنی امروز گزارش این کمیسیون در مورد بحران قطعی اخیر آب برق و مخابرات در استان خوزستان را قرائت کرد.

در این گزارش ضمن شرح حادثه منشا داخلی و خارجی ریزگردها، تغییرات اقلیمی و قطع شبکه برق و آب مورد اشاره قرار گرفته و در نهایت عنوان شده که آلودگی های زیست محیطی به صورت ریزگردها با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی خوزستان با منشا داخلی و خارجی وجود داشته اما در 10 تا 15 سال اخیر به دلیل اجرا نشدن دقیق مصوبات مربوط به خروج از این وضعیت و برخی مدیریتهای نامناسب تشدید شده است.

همچنین در این گزارش اشاره شده که مقوله قطعی برق، آب، مخابرات، لغو پروازها، تعطیلی مراکز آموزشی، توقف تولید نفت خام و ... قابل پیش بینی و پیشگیری بود اما به دلیل مدیریت نامناسب در بخش برق استان و انجام ندادن مسئولیت‌ها تعهدات و وظایف محوله در زمانبندی خود باعث شد آب، برق و مخابرات قطع شود لذا تعلل مدیران برق استان در این قضیه محرز است.

کمیسیون انرژی مجلس دراین گزارش همچنین برخی راهکارهای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای حل مشکل ریزگردها در استان خوزستان را مورد اشاره قرار داده است.

متن کامل این گزارش را در اینجا بخوانید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر