طراحی به سبک شمال اروپا

یان اندرسون و پل مدسون که هر کدام بیزینس و شرکت خود را داشتند در سال ۱۹۹۹ بر آن شدند تا ایده های خلاقانه خود را در قالب یک  همکاری به معرض تماشا بگذارند و به هم دلیل برند نورمان کپنهاگ را به ثبت رساندند.

طراحی به سبک شمال اروپا

یان اندرسون و پل مدسون که هر کدام بیزینس و شرکت خود را داشتند در سال 1999 بر آن شدند تا ایده های خلاقانه خود را در قالب یک  همکاری به معرض تماشا بگذارند و به هم دلیل برند نورمان کپنهاگ را به ثبت رساندند.  محصول ابتدایی آنها, ‘Norm 69’  بود که مشتری می بایست با 69 تکه از وسایل موجود در جعبه کالای مد نظر  خود را بسازد. کم کم آنها شناخته تر شدند و محصولاتشان بیش از پیش محبوب شد. در سال 2009 نورمان  سری لوازم خانگی خود را رو نمایی کرد. پل مدسون گفت همیشه آرزوی این را داشتم تا کالایی تولید کنم که سراسر خانه را بپوشاند. شرکت به رشد خود ادامه داد و درسال 2012 به بزرگترین طراح خانه دانمارک تبدیل شد.

هدف این شرکت قیمت پایین، طراحی های خاص و محصولات با دوام است. شرکت دست طراحان خود را باز می‌گذارد تا با آسودگی خاطر محصولات خود را بسازند و از کمک سایر طراحان بهره گیرند. نورمان همچنین تصویر دو بعدی و سه بعدی محصولات خود را در اختیار طراحان و معماران قرار می دهد تا در پروژه های دیگر خود از آنها بهره مند شوند.

بر خلاف سایر شرکتها که طرح های خود را مخفی می کنند، نورمان مسیری کاملا متفاوت را می پیماید و همواره منتظر خلق طرحی جدید است.

این استراتژی باعث شده تا سایر طراحان نیز طرح های خود را جهت همکاری به نورمان معرفی کنند. جالب اینکه طراحان، از محصولاتشان برای نورمان با ارزش تر هستند و با این ترفند افراد بیشتری در دایره طراحان آنان قرار می‌گیرند.

اولین فروشگاه اختصاصی در سال 2005 

در مکانی که قبلا  سالن تئاتر  بود فروشگاهی به مساحت 1700متر مربع احداث شد که تمام محصولات نورمان کپنهاگ و محصولات مهم سایر برندها را شامل می شود، از لوازم خانه و آشپزخانه گرفته تا عطر و موزیک. دلیل این تنوع نیز در نوع نگرش صاحبان نورمان بود که می خواستند فروشگاه آنها جنبه ویترین (شو روم) ویا فروشگاه عادی کنار گذر را نداشته باشد.

این فروشگاه همچنین محلی برای برگزاری مراسم رو نمایی از محصولات جدید طراحان مختلف گشت و محلی امن برای کسانی شد که دنبال طرح ها و کالاهای خاص و یونیک هستند. بر خلاف ایکیا که  پراکندگی جغرافیایی زیادی دارد و همه طرح ها مختص به خودش است، نورمان مانند جزیره ای کوچک و گشاده روست که به راحتی با سایر طراحان و برندها کار می کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان