ماهان شبکه ایرانیان

پاسخ رهبر معظم انقلاب به پیام تشکر آیت الله سید محمد باقر حکیم از ملت و مسولان جمهوری اسلامی

آیت الله جناب آقای سید محمدباقر حکیم دامت برکاته باسلام و تحیت از پیام محبت آمیز جنابعالی نسبت به مردم و مسئولان جمهوری اسلامی که پس از بازگشت به عراق و استقرار در نجف اشرف فرستادید صمیمانه تشکر می کنم

03 / 03/ 1382

بسم الله الرحمن الرحیم

آیت الله جناب آقای سید محمدباقر حکیم دامت برکاته
باسلام و تحیت از پیام محبت آمیز جنابعالی نسبت به مردم و مسئولان جمهوری اسلامی که پس از بازگشت به عراق و استقرار در نجف اشرف فرستادید صمیمانه تشکر می کنم . سالهای حضور شما و جمعی از مردم و مجاهدان مظلوم عراقی در جمهوری اسلامی یادآور دردهای مشترک دو ملت ایران و عراق در سالهای حاکمیت رژیم ستمگر و ضد مردمی حاکم بر عراق است .
پس از پیروزی انقلاب اسلامی مردم شریف و آزاده ایران و عراق طعم تلخ ظلم وبیداد و تجاوزگری نظام استبدادی حاکم بر عراق را چشیدند و مصائب وناملایمات فراوانی تحمل کردند و برای دفاع از حق وعدل و آزادی , قربانیان بیشماری تقدیم نمودند.
به درگاه خداوند متعال جبهه سپاس و خضوع میسایم که این رژیم ستمگر و فاسد را سرنگون کردو زمینه را برای حضور مردم و استقرار یک نظام مستقل و مردم سالار فراهم ساخت .
اینک ملت عراق درمعرض یکی از بزرگترین آزمایشهای الهی و در آستانه تحول عمیق تاریخی قرار گرفته است تا نظام حکومت مطلوب خود را بر پایه قوانین و ارزشهای اسلامی تاسیس کند.
مردم عراق ازفردای سقوط صدام , خواستها و آرمانهای خود را بخوبی ابراز کردند و در مراسم اربعین شهادت حضرت سید الشهدا علیه السلام و رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه واله و سلم هوشیاری سیاسی و استقلال طلبی و توانایی خود را در ایجاد نظم و سازماندهی به نمایش گذاشتند و با اراده پرشکوه و زیبای آن مراسم و نمونه عالی استقرار امنیت بدست مردم را نشان دادند و در استقبال کم نظیر ازجنابعالی و سایر علمای اعلام و تجلیل از مراجع معظم تقلید , عواطف و احساسات سرشار خود را به روحانیت و مرجعیت دینی نثار و حجت را بر همه تمام کردند و اینک برعهده علما , مراجع معظم , نخبگان وبرگزیدگان سیاسی است که بااتکابه مردم , نظام دلخواه آنان را شکل بدهند واز این سرمایه بزرگ پاسداری کنند و راه را برمتجاوزانی که علیرغم مخالفت صریح قاطبه ملت عراق و همه مردم جهان سرزمین عراق را اشغال کرده و اجازه تشکیل حکومت مستقل و مردمی نمی دهند , ببندند.
مردم عراق از هر قوم و مذهبی , متحد و یکپارچه همه روزه به شکلها و زبانهای مختلف , نظام استبدادی سابق و سلطه فعلی بیگانه را نفی و بر استقلال و حاکمیت ملی تاکید می کنند و بارها اعلام کرده اند که حاضر نیستند زیر سلطه اجنبی بروند , ولی متجاوزان اشغالگر که شعار عوامفریبانه دموکراسی سر می دهند نمی خواهند این صدای رسا و بلند مردم آزاده عراق را بشنوند و درصدد تحمیل نظام سلطه ضد مردمی و تحقیر آمیز خود بر مردم و مقدرات کشور عراقند.
امید است همه اقشار و طبقات با حفظ وحدت و یکپارچگی هر چه زودتر شاهد آزادی کامل عراق از سلطه بیگانگان و استقرار مستقل نظام مردمسالار باشند.
مردم عراق به خوبی واقفند که علیرغم فروپاشی نظام دیکتاتوری , هنوز پس مانده ها و بقایای رژیم سابق با تغییر چهره و شعار , درصدد نفوذ در بین مردم و مانع تراشی برای تاسیس نظام مستقل و مردمی هستند و از حضور اشغالگران حداکثر استفاده را می کنند.
لازم است با دقت ومراقبت و هوشیاری , با انواع توطئه ها و دسیسه ها مقابله کنند و با اتکا به خداوند متعال و استمداد از مددهای او , با صبر و پایداری , راه پر سنگلاخ را طی کنند و مراحل سخت و دشوار را به سوی افقهای روشن و امیدبخش بپیمایند.
توفیق و تائید جنابعالی را از خداوند متعال مسئلت می کنم .
ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
سیدعلی خامنه ای
03 / 03 / 1382

پیام تشکر رییس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق از ملت ایران ومسوولان جمهوری اسلامی ایران
بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای دام ظله
سلام علیکم ورحمه الله وبرکاته
به خاطر عنایت ویژه وتوجهی که درطی مدت حضور اینجانب و هموطنان عراقی درخاک جمهوری اسلامی ایران , نسبت به آرمان مردم عراق و آزادسازی آنان از چنگ طاغوت و استبداد , مبذول فرموده اید , و نیز از بابت توجه و رسیدگی به امور عراقیها و ارائه خدمات ارزنده به آنان درتمام سطوح که تجسم حقیقی مسئولیت پذیری جنابعالی دردفاع از ستمدیدگان و مستضعفان است مراتب تشکر و امتنان خود را به حضور جنابعالی و همه آقایان بزرگوار و برادران مسئولان جمهوری اسلامی ایران ابراز می دارم .
همچنین از طریق جنابعالی , سپاس عمیق خود را نسبت به مردم مسلمان و غیور ایران که علیرغم تمام شرایط دشواری که خود با آن رو به رو بودند , ملت ما را در جهت رفع محنت و گرفتاری یاری کرده و با او همدلی نشان دادند , تقدیم میدارم .
ما یقین داریم که ملت شریف عراق , توجه وهمدلی وهمدردی شخص جنابعالی , و نیز عنایت ویژه امام راحل امت (رضوان الله علیه ) , و توجه وهمدلی و همدردی ملت مسلمان ایران را هیچگاه فراموش نخواهد کرد. امیدوارم تغییرات عظیمی که با سقوط صدام جنایتکار , در عراق حاصل شده , و انگیزش وحرکت گسترده ای که درجهت اسلام وارزشهای الهی و استقلال و عدالت و برادری اسلامی پدید آمده , آغاز حقیقی بازگشت روابط طبیعی میان دو ملت همسایه باشد. و البته این روابط , روابط همیاری وتشریک مساعی برای برپایی حق و عدالت وحسن همجواری واحترام متقابل است .
با سپاس گزاری مجدد از جنابعالی و همه مسئولان محترم و ملت مسلمان ایران , دوام توفیق و شکوفایی شما را آرزومندم .
و السلام علیکم ورحمه الله و برکاته
نجف اشرف 16 ربیع الاول 1424
سید محمد باقرحکیم

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان