ماهان شبکه ایرانیان

پیام رهبر معظم انقلاب به ملت ستمدیده و رنجدیده عراق

برادران و خواهران , ملت ستمدیده و رنج کشیده عراق این جانب از حوادث ناگوار و مصیبت های جانکاه و آلام جان گدازی که ملت غیور عراق دراین برهه از زمان , متحمل آن شده است , شدیدا متاثر و متالم گشته , ضمن ابراز همدردی باعموم مردم خاصه خانواده های رنج دیده و داغدار برای همگان صبر و شکیبایی و عزت و عظمت درسایه اسلام از خداوند متعال مسئلت دارم

24 / 01 / 1382

بسم الله الرحمن الرحیم

برادران و خواهران , ملت ستمدیده و رنج کشیده عراق
این جانب از حوادث ناگوار و مصیبت های جانکاه و آلام جان گدازی که ملت غیور عراق دراین برهه از زمان , متحمل آن شده است , شدیدا متاثر و متالم گشته , ضمن ابراز همدردی باعموم مردم خاصه خانواده های رنج دیده و داغدار برای همگان صبر و شکیبایی و عزت و عظمت درسایه اسلام از خداوند متعال مسئلت دارم .
گذشته از این مشکلات و حوادث تاسف انگیز , اخبار منتشره از هرج و مرج و فجایع دردناک از قبیل قتل و غارت که در برخی مناطق روی داده بسیار تلخ ونگران کننده و دور از انتظار بوده , موجب تالم خاطر گشته است . همه ی آحاد ملت غیور و شجاع و مومن عراق بدانند که تعرض به جان و مال افراد بخصوص در این شرایط در شمار اکبر محرمات است .
در شرایط کنونی وظیفه ی اسلامی همه ی مردم اعم از شیعه و سنی است که هوشیاری و بیداری خود , بهانه را از دشمنان و متجاوزان بگیرند , بارعایت نظم عمومی و ابراز مهربانی و برادری , به حمایت از محرومان و مستمندان بشتابند و باتشکیل کمیته های مردمی به یاری مجروحان و خسارت دیدگان همت گمارند. رعایت احترام علما اعلام و مراجع عظام دامت برکاتهم بر همه واجب است .
لازم است بادخالت افراد دلسوز و متدین و همکاری و همفکری علما , و روحانیون و سایر نخبگان و با محوریت مساجد جلوی هرگونه هرج و مرج و قتل و تجاوز و غارت اموال عمومی و خصوصی گرفته شود , و فضای امن و محیط آرام برای کلیه شهروندان بوجود آید تاملت عراق بتواند درسایه وحدت و یکپارچگی , توانایی و آگاهی خود را به نمایش بگذارد و تمدن اصیل اسلامی و فرهنگ ملی و جایگاه والای آن ملت قدرتمند و شجاع را باز یابد و موجبات رضای خداوند سبحان فراهم گردد.
پیروزی و سعادت برای اسلام و مسلمانان راخواستارم .
سید علی حسینی خامنه ای
10 صفر 1424

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان