ماهان شبکه ایرانیان

پیام حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت فرارسیدن کنگره عظیم حج، خطاب به مسلمانان جهان

والحمدلله رب العالمین و الصلوه و السلام علی سید البریه محمد و آله الطاهرین و علی صحبه المخلصین و السلام علی عبادالله الصالحین

بسم الله الرحمن الرحیم

والحمدلله رب العالمین و الصلوه و السلام علی سید البریه محمد و آله الطاهرین و علی صحبه المخلصین و السلام علی عبادالله الصالحین. قال الله تعالی: ان هذه امتکم امت واحده و انا ربکم فاعبدون.
حج که آرزوی دینداران و بهشت ذاکران و فرصت صالحان است، بار دیگر فرا رسیده است. از سراسر جهان امسال نیز جمعی به این میمهانی عمومی راه یافته اند. غرقه شدن در فضای نورانی عبادت و خشوع و یادآوری خاطرات صدر اسلام و جستجو از نشانه های فلای و عزت که این قطعه از زمین را در آسمانهای دور دست تاریخ، چون خورشیدی تابناک نشان می دهد، نخستین بهره های دل و ذهن مسافر تشنه و هوشیار است. در اینجا تار و پود تعلقات و آلودگیها و غفلتها، همراه با لباس و زیور جسمانی، هر چند بطور موقت از آدمی جدا می شود و سپید جامه ی احرام، صفا و پاکی و یکرنگی را بر جسمها و دلها چیره می سازد. راه برای دیدن و شنیدن و فهمیدنی که مایه ی رستگاری ابدی است گشوده می گردد؛ جوانه های صلای و معرفت و برادری اسلامی، سرسبز می شود، و دست هدایت الهی نمایان می گردد. اینجا اردوگاه بزرگ امت اسلامی، جایگاه تمرین خدائی و مردمی شدن، از «خود»های دروغین و شرک آلود بیرون جستن، و به «خود» حقیقی و الهی پیوستن. اینجا جایگاه برائت از دیو و دد و شیطان و پیوستن به جنود رحمان است. جایگاه تجدد عهد: ان لا تعبدو الشیطان و پاسخ به: ان الله بری من المشرکین و رسوله است. اینجا محل تجلی امت واحده ی اسلامی و مظهر عزت معنویت و قدرت بشری مسلمانان است. این ویژگیها در روزگار ما که تقابل حق و باطل و نیروهای خیر و شر، در مرحله ی خطیر و حساسی است، معنای بارزتری یافته است.
امروز ندای پیامبر رحمت، رساتر از همیشه به گوش میرسد، و دعوت اسلام که دعوت به عدالت و آزادگی و رستگاری است، با طنین بیشتری شنیده می شود. پاره های شب سیاه استکبار و ظلم و خودکامگی از سوئی و جهل و خرافه و فریب از سوی دیگر، بشر را بیش از گذشته، نیازمند نور رستگاری و تشنه ی عدل و صلی و برادری کرده است. امروز ندای ملکوتی: تعالوا الی کلمه سواء بیننا و بینکم الا نعبد الا الله.. که رد خداوندان زور و زر و صف آرائی در برابر ستم و ستمگر است، گوش و دل اسیران و ستمدیدگان را بیش از همیشه مینوازد، و مژده ی: ان الله علی نصرهم لقدیر، به آنان دلگرمی و امید می بخشد.
نخستین مخاطب این الهام خدائی ملتهای مسلمانند. بیداری اسلامی، شرق و غرب جهان اسلام را به جنب و جوش آورده و احساس هویت و شخصیت را در آنان باز آفریده است. پرچم عزت و اقتدار اسلامی در ایران به اهتزاز درآمده؛ ملت مظلوم فلسطین با تمسک به شعار اسلام، افقهای صهیونیزم را به یاس و ناکامی انباشته؛ جوانان در کشورهای اسلامی به میدان مطالبات آرمانی پانهاده و در برابر تجاوزگران و مستکبران عالم تهدیدی بزرگ آفریده اند.
امروز به رغم تهمتها و تحریفهائی که به وسیله ی مراکز تبلیغی صهیونیستی و استکباری، سیل آسا به سوی اسلام و منادیان شجاع و فداکارش جاری است، تفکر اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله چهره ی خود را برای مردم جهان بتدریج آشکار ساخته است. بتدریج همه درمی یابند که اسلام دین عدل و آزادی و رستگاری است، دین خرد و اندیشه و دانش است. اسلام، دین زندگی است، اما زندگی تهی از شرف و آزادگی و عزت را مرگ می شمارد. دین عقلانیت است، اما با نفسانیتی که خود را عقلانیت می نمایاند و دستمایه ی همان کسانی است که پیامبران خدا را مجنون می خواندند، مبارزه می کند. دین اتحاد و برادری و صلی جهانی است، اما اتحاد ظالم با مظلوم و فشردن دست جلاد بر سر جنازه ی شهیدان عدالت را خیانت می شمرد. دین واقع بینی و حسابگری است، اما توجیه ستمهای جهانی به نام واقع بینی را گناه می داند. دین احکام جاودانه است، اما جمود و قشری گری را نمی پذیرد. دین اجتهاد و نواندیشی است، اما بدعتگذاری و التقاط را رد می کند. دین گذشت و اغماض است، اما ظلم پذیری و ذلت را مجاز نمی داند. دین تمدن و علم و آبادانی است، اما علمی را که وسیله ی بردگی و کشتار ملتها و تمدنی را که دستاویز تحقیر انسانها باشد، جهل و وحشیگری می شمرد. دین جهاد است، اما جنگ بی منطق و قدرت طلبانه را جهاد نمی نامد. دین عزت و قدرت و حاکمیت است، اما این را دستمایه ی توجیه وسائل ناشرافتمندانه نمی سازد. اسلام، پاسدار حرمت و حقوق انسانها است، تضمین کننده اخلاق و فضیلت است، منادی آرامش و امنیت است. زشت ترین دروغ و ناجوانمردانه ترین تهمت را کسانی مرتکب می شوند که اسلام را در مقابله با حقوق بشر و مدنیت و امنیت قلمداد کرده و این را وسیله ئی برای توجیه توجیه قدرت طلبی ظالمانه ی خود علیه ملتهای مسلمان قرار می دهند.
ملتهای مسلمان! علمای دین! روشنفکران، جوانان و غیرتمندان جهان اسلام! امت اسلام اینک در تیررس انواع تهدیدها و اهانتها است، استکبار عنان گسیخته به سردمداری رژیم آمریکا و دلالی و آتش افروزی رژیم صهیونیستی، از تجزیه و گسست ملتهای اسلامی بیشترین سوء استفاده را می برد. قیام خونین ملت فلسطین و پرچم پر افتخار انتفاضه، طراحان سیاسی استکبار را خشمگین و سراسیمه کرده و آنان را به اعمال گستاخانه و قدرت نمائی دیوانه وار وسوسه می کند. حوادث شهریور ماه نیویورک بهانه ی زورگوئیهای روزافزون کاخ سفید و جنایتهای بی سابقه ی دولت صهیونیست در فلسطین شده است. پس از عملیات فاجعه باری که آمریکا در افغانستان به بار آورد، چهره نظامی و خشن دولت ایالات متحده، روزبروز بیش از گذشته فضای جهانی را به ناامنی و جنگ و کشتار تهدید می کند. مبارزه با تروریسیم و دفاع از صلی در خاورمیانه به بهانه هائی برای خشونت طلبی و زورگوئی آمریکا و پوششی برای سلطه طلبی و دست اندازی به منافع و منابع حیاتی ملتها تبدیل شده اند.
شوخی زشتی است که بانی بیشترین ترورها، و به راه اندازنده ی بیشترین کودتاها، تولید کننده ی مهلکترین سلاحها، و پشتیبانی کننده ی خطرناکترین تروریستها، مدعی رهبری مبارزه ی بحق جهانی با تروریسم باشد. و طعنه زنی وقیحانه ئی به حقیقت است که کشتار زن و مرد و کودک فلسطینی و خراب کردن خانه ی فلسطینیان بر سرشان و بیرون راندن آنان از میهن آباء و اجدادیشان، طرفداری و دفاع از صلی نام گیرد. ایران اسلامی از سوی سردمداران کاخ سفید به اخلال در روند صلی خاورمیانه متصف میگردد. غافل از اینکه تجاوز ناعادلانه به حقوق ملت فلسطین و غصب سرزمین آنان که به دورغ، صلی نام گرفته است برای ناکامی و بی سرانجامی خود، محتاج اخلال کسی و دولتی نیست. این روند ظالمانه به خودی خود، محکوم به زوال و ناکامی است، و بیداری غیورانه و فداکارانه ی امروز ملت فلسطین از نشانه های حتمی آن است.
ایران اسلامی پرچم اسلام عزتمند و روشن بین و رستگار کننده و آزادیبخش را با تهدید زورگویانه ی مستکبران از دست فرو نمی نهد. ایران اسلامی تروریسم را دشمن سعادت بشر می داند و بهای گزافی را در مبارزه با تروریستهای دست پروده ی آمریکا و اسرائیل پرداخته است. ایران اسلامی تسلیم زو و تهدید و مرعوب چهره ی عبوس استکبار نمی شود. ملت و دولت ایران موضع شجاعانه و مستقل و خردمندانه ی خود را که درس ماندگار امام خمینی عظیم است، قدر میدانند و از آن دفاع می کنند. راهپیمائی پرصلابت و سراسری ملت ایران در 22 بهمن امسال پاسخ هوشمندانه ئی بود به یاوه سرایانی که به گمان باطل خود خواستند میان مردم و نظام اسلامی یا میان ارکان نظام، جدائی و فاصله را القاء و یا تبلیغ کنند. ملت و دولت ایران تهدیدها و جنگ افروزیهای آمریکا را که حاکی از تجاوزطلبی وحشگیری است محکوم می کنند و منطق ضعیف و رویکرد خشونت طلبی آن رژیم را نشانه ی ضعفها و گسست های اساسی و عمیق در بنیان نظام ظالمانه ی استکباری می دانند.
ملت و دولت ایران، ملتهای برادر را به اتحاد فرا میخوانند و دست برادری به سوی آنان دراز می کنند؛ علماء و روشنفکران و سیاستمداران و دنیای اسلام درس وحدت و استقامت و معرفت را برای ملتهای خود تکرار کنند و جوانان بالنده ی این نسل را برای رویاروئی با حوادث بزرگ و به دوش گرفتن بار امانتی سنگین و شالوده ریزی امت متحد و یکپارچه ی اسلام آماده سازند.
حج، نقطه ی آغاز و منبع لایزال برای این مجاهدت عظیم و مبارک است. از خداوند متعال می خواهم که همه ی شما را با ذخیره ئی سرشار از معنویت و معرفت به میهن های خود بازگرداند و دعای حضرت ولی الله الاعظم را شامل حال امت اسلامی فرماید.

و السلام علیکم و رحمه الله
سید علی خامنه ای

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان