ماهان شبکه ایرانیان

فراز و نشیب‌های اجرای یک طرح مهم

وعده جدید برای تکمیل پرونده الکترونیک سلامت

یکی از فناوری‌هایی که منجر به افزایش کار آیی نظام سلامت می‌شود، فناوری اطلاعات است

یکی از فناوری‌هایی که منجر به افزایش کار آیی نظام سلامت می‌شود، فناوری اطلاعات است.

به گزارش به نقل از همشهری، در این میان، از مهم‌ترین طرح‌ها و برنامه‌های فناوری اطلاعات وزارت بهداشت کشورهای دنیا، طرح پرونده الکترونیک سلامت است که این مهم اگر چه در ایران همچنان با فراز و نشیب‌هایی همراه است اما حریرچی درباره پرونده الکترونیک سلامت گفت: برنامه وزارت بهداشت این است که تا آخر این دولت یا حداکثر تا پایان امسال همه مردم کشور به‌جز تهران، پرونده الکترونیک سلامت داشته باشند.

نقص پرونده الکترونیک سلامت در تهران
حریرچی افزود: مهم‌ترین نقص در ایجاد پرونده الکترونیک سلامت در شهر تهران است؛ چراکه در سالیان متوالی مراجعات مردم تهران در حوزه سرپایی از طریق مراکز بهداشتی و درمانی نبوده و عمدتا برای واکسیناسیون و مراقبت‌های دوران بارداری به این مراکز مراجعه می‌کردند. البته این موضوع در مناطق جنوبی و حاشیه تهران صدق نمی‌کند و پرونده الکترونیک سلامت برای آنها صادر شده است. همچنین در بسیاری از روستاها، حاشیه شهرها، شهرهای زیر 20هزار نفر و... بالای 80درصد کار را انجام داده‌ایم، اما پایین‌ترین سطح پوشش پرونده الکترونیک سلامت در شهر تهران است.

وی ادامه داد: البته هم‌اکنون سطح یک نظام ارجاع را ایجاد کرده‌ایم، اما مهم اتصال سطح یک به سطوح دوم و سوم است. مثلا در داروخانه بتوان نسخه الکترونیک دریافت کرد.این موضوع نیازمند همکاری بیمه‌ها و داروخانه‌ها نیز است. البته ما نسبت به 4سال گذشته قدم‌های خوبی را برداشته‌ایم و می‌توانیم در یک بازه چند ساله و یا انتهای این دولت برای همه افراد پرونده الکترونیک سلامت ایجاد کنیم.

حریرچی درباره بحث پرونده الکترونیک سلامت گفت: اولا باید توجه کرد که ما در روستاها از سال‌های گذشته سیستم پزشک خانواده و نظام ارجاع را داریم و از طرفی دفترچه بیمه روستایی هم برای مراجعات مستقیم به پزشک مناسب نیست، اما یک‌سوم موارد مراجعه روستاییان ما به پزشک خارج از نظام ارجاع بوده است و آنها در مراجعه اول هم به پزشک متخصص مراجعه کرده‌اند. رفع این مسائل نیازمند زیرساخت‌هایی است که خوشبختانه در دولت یازدهم محقق شد؛ به‌طوری که هم‌اکنون 64میلیون و 145هزار و 950پرونده الکترونیک سلامت ایجاد شده و از این تعداد 18میلیون و 236هزار مورد در نظام ارجاع بوده‌اند و این سیستم 111میلیون و 646هزار کاربر دارد و بیش از 400میلیون خدمت از این مسیر ارائه شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان