پیام رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای به حجاج بیت الله الحرام

برادران و خواهران مسلمان! حج گزاران امت اسلام!سلام علیکم و رحمه الله روزی که منادی بزرگ توحید، ابراهیم و فرزندش اسمعیل(علیهماالسلام)، پایه های کعبه را در میان دره ها و کوههای دورافتاده و خشک بنا می نهادند، دوربین ترین چشمهای بشری نیزنمی توانست آینده آن را همچون کانون گرم ایمان و امید و قبله دلها و جسمها در گمان آورد.

بسم الله الرحمن الرحیم

و اذ یرفع ابراهیم القواعد من البیت و اسمعیل، ربنا تقبل منا انک انت السمیع العلیم.

برادران و خواهران مسلمان! حج گزاران امت اسلام!سلام علیکم و رحمه الله روزی که منادی بزرگ توحید، ابراهیم و فرزندش اسمعیل(علیهماالسلام)، پایه های کعبه را در میان دره ها و کوههای دورافتاده و خشک بنا می نهادند، دوربین ترین چشمهای بشری نیزنمی توانست آینده آن را همچون کانون گرم ایمان و امید و قبله دلها و جسمها در گمان آورد.

امروز کعبه، مرکز معنوی جهان اسلام و بزرگترین مجمع هرساله امت اسلامی است.

سرچشمه جوشان عشق و امید، و دریای خروشان عظمت و اعتماد، و محل التقا رودهای بزرگ قومیتها و ملتها است.

اخلاص بنیانگذاران و قبول خدای سمیع و علیم، آن بذر را به چنین درخت پربار و شاخه گستری بدل کرده است.

آیا امت اسلامی از این منبع پرفیض، بهره شایسته را می برد؟ پاسخ این سوال دردناک و تکان دهنده است.

امروز جهان اسلام دچار دردهای مزمنی است.

شاید مهمترین آنها این دردهای دهگانه است: منازعات سیاسی و مذهبی، سست شدن رشته های اخلاق و ایمان، عقب ماندگی علمی و صنعتی، وابستگی سیاسی و اقتصادی، اسراف و اشرافیگری و غرور در کنار فقر و گرسنگی و ذلت، ضعیف شدن اعتماد به نفس و امید به آینده در سران، منزوی کردن دین و گسستن آن از سیاست و زندگی، بی ابتکاری در آفرینش مفاهیم نو که قرآن منبع بی زوال آن است، تسلیم در برابر تهاجم فرهنگ تحمیلی غرب، و بالاخره، پایمال شدن عزت ملتهای مسلمان با ذلت پذیری و طمعکاری برخی سران سیاسی.

این بیماریها که برخی از برخی دیگر و همه در طول زمان از خیانت و بی ارادگی و جهالت و استبداد عناصر داخلی یا از دشمنی و شیطنت و ظلم بیگانگان پدید آمده، بزرگترین ضربه ها را بر امت اسلامی وارد آورده است.

ناکامیهای جهان اسلام، نتیجه این بیماریها، و تنها راه خوشبختی و کامیابی، نجات از آنهاست.

امروز ثروتهای طبیعی جهان اسلام به تاراج می رود ذخیره فرهنگی وفکری گرانبهای آن در زیر حجابی از پوشالهای تبلیغاتی مهاجمان فرهنگی، عمدا پنهان می ماند استعدادها و مغزهای جوان آن ربوده می شود قوای آنان در منازعات نظامی و سیاسی نابود می گرددبی مبالاتی و ولنگاری اخلاقی و اعتقادی، از راه مدرنترین ابزارهای ارتباطی، همچون گندابی به درون محیط زندگی و درس و ورزش جوانان آن نشت می کند، نفت آنان، روز به روز بر ثروت کمپانیها و خزانه مالیات گیرندگان بیگانه می افزاید و بجای صاحبان اصلی، دشمنان آنان را فربه می سازد در قلب جهان اسلام و در گوشه و کنارهای آن در آسیا و آفریقا و اروپا- تازیانه ظلم و خشم کافران، بر پیکرمیلیونها مسلمان، فرود می آید و فلسطین و لبنان در آتش قساوت صهیونیستها می سوزد و این همه درد و رنج، سیاستمداران و رجال دینی و روشنفکران امت اسلامی را به چاره سازی بر نمی انگیزد.

این در حالی است که در همه جا، دستمایه های ارزشمند برای پایه گذاری یک وضع نوین و نجاتبخش، هست و ابزار و انگیزه لازم برای تحول، به وضوح در همه کشورهای اسلامی قابل مشاهده است.

امروز کمتر کشور اسلامی است که احساس و انگیزه اسلامی در نسل جوان، و پایبندی عمیق ایمانی در بیشتر مردم و نگرانی از وضع موجود و امید به دورنمای اسلامی، در آن به طور آشکار دیده نشود.

آنچه می تواند از فعال شدن این امکانات مانع شود، در درجه اول آن است که قدرت سیاسی در داخل کشورها در سمت و سوی این آرزوهاو خواسته ها نیست و در مواردی حکومتها با ضعف، یا وابستگی، یااستبداد و مردم ستیزی که دچار آنند، قادر به همراهی و همکاری باآرزوهای بزرگ اسلامی مردم نیستند.

از سوی دیگر عظمت جهان اسلام و قدرت تاثیرگذاری آن بر وقایع جهانی از چشم آنان پوشیده است و در نتیجه، هر ملتی خود را دربرابر فشار قدرتهای اسلام ستیز استکباری تنها می بیند و مقابله باهجوم سیاسی و تبلیغاتی و احیانا نظامی آنان را ناممکن می یابد.

و بالاخره از سوی دیگر، تجربه عملی و عینی حاکمیت اسلام در عصرکنونی یعنی جمهوری اسلامی ایران، در پشت غبار غلیظی از تبلیغات خصمانه، پوشیده است و صدها رسانه صوتی و تصویری و نوشتاری وهزاران مغز و قلم مزدور، هر روز در کار وارونه نشان دادن حقایق آن، درشت کردن ضعفها و ناکامیهای آن و انکار کردن موفقیتها وپیشرفتهای آنند.

اگر مسلمانان، قدر حج را بشناسند و از این نقطه التقا و مرکزاجتماع همه ساله، بدرستی بهره ببرند، بخش مهمی از این حصارنومیدی و تلقین ضعف که بر گرد ملتها کشیده شده است، ویران خواهد شد.

موسم حج، می تواند عظمت و تنوع و اقتدار معنوی و انسانی دنیای اسلام را هر ساله به طور محسوس در برابر چشم مردمی از همه کشورهای مسلمان بگذارد و ارتباط و شناسایی و تبادل نظر را درمیان برگزیدگان هر ملت برقرار سازد.

در حج همه ملتها می توانند خبرهای حقیقی از حال برادران را به دست آورند و حجاب تبلیغات خصمانه دشمنان جهان اسلامی رادرنوردند، و با بهره گیری از فضای معنوی بیت الله الحرام، خود رابرای حرکتی هماهنگ و مخلصانه در راه بازگشت به حاکمیت اسلام وکسب عزت و استقلال و تلاش برای تحولی اساسی در کشورهای خود آماده سازند.

ایجاد حاکمیت اسلام در کشورهای اسلامی، یک زایش مبارک و البته دردآلود است.

مرحله بعدی که حفاظت از مولود و تغذیه مادی و معنوی و مراقبت از رشد و تکامل روزبه روز آن است، بسی دشوارتر و مجاهدت برای آن بسیار طولانی تر است.

در ایران اسلامی، این مولود با انواع دشمنی های آشکار و پنهان مواجه شد و بحمدلله اکنون در دوران استقلال و ثبات و بالندگی است و البته طوفانهای دشمنی از سوی خبیث ترین مراکز استکباری و ضداسلامی، همچنان از همه طرف او را احاطه کرده است.

این نهاد دیریاب، چون اولین نمونه درجهان معاصر بود ومی توانست الگوی دیگر کشورها شود و منافع آمریکا و صهیونیسم ودیگر جهانخواران را در سراسر دنیای اسلام تهدید کند، در معرض دشمنی خشم آلود و سراسیمه همه مراکز قدرت طلب جهان قرار گرفت تحریکات قومی در داخل کشور، اولین حرکت دشمن بود.

فعال کردن هسته های متشکل از مزدوران رژیم گذشته و تدارک کودتاهای نظامی و سپس تحریک یک دولت همسایه به تهاجم از مرزی به طول هزار و سیصد کیلومتر، قدمهای بعدی بود که هرکدام به تنهایی برای قلع و قمع یک دولت ملی، کافی بود.

ولی جمهوری اسلامی، فقط حکومتی ملی نبود، بلکه بنایی متشکل ازهمه آحاد ملت، با ایمانها و انگیزه های ایمانی عمیق بود.

جنگ آن همسایه خائن، هشت سال به طول انجامید و با اینکه تلاش مغرضانه آمریکا توانست ما را در معرض بددلی و سوءظن برخی دیگر ازهمسایگانمان قرار دهد و کمکهای بی دریغ آنان را به سمت متجاوزسرازیر کند، درنهایت جنگ افروز، خسته و تهیدست و شکست خورده ازمرزهای ما عقب نشست.

درهمه مدت بیست و یک ساله عمر جمهوری اسلامی، امپراتوری خبری استکبار، یکسره برضد ما تبلیغ کرده و برای بسیج افکار عمومی جهان در مقابله با حکومت اسلامی، همه گونه سرمایه گذاری کرده است.

سیاست خارجی و دستگاه امنیتی آمریکا به کمک کلان سرمایه داران صهیونیست، هرچه توانسته اند در ایجاد حصار اقتصادی و معارضه باتلاش سیاست خارجی جمهوری اسلامی، کوشش کرده اند.

در سراسر جهان، دهها گروهک تروریست، یا مجموعه های مزدور سیاسی از وطن فروشان خائن، با پول و وعده و پشتیبانی دشمنان، درحال عملیات خرابکارانه اند و صدها شهید نامدار و جاودان که محصول جنایتهای حقیرانه این مزدورانند، تاریخ انقلاب ما را رونق پایداری مظلومانه بخشیده اند.

کوتاه سخن آنکه بیش از بیست سال است که جبهه دشمن ما که در راس آن آمریکا و صهیونیزم است، با همه توان و با همه تدبیر و با همه تلاش خود، با مولود مبارک انقلاب، یعنی نظام جمهوری اسلامی می جنگد.

علی رغم آنان بیش از بیست سال است که نظام جمهوری اسلامی، یک لحظه را برای رشد و بالندگی و ثبات خود از دست نداده و امروزنیرومندتر از همیشه، همان ندای اسلام و وحدت اسلامی و عزت اسلامی را که مایه پریشانی و سراسیمگی دشمنان است، با همان قوت و انگیزه آغاز کار، سر می دهد.

امروز یازده سال پس از رحلت معمار و بنیانگذار این بنا، امام خمینی عظیم، جمهوری اسلامی به سمت همان هدفی که او ترسیم کرده واز همان راهی که او نشان داده، به پیش می رود.

افتخار این ثبات و اقتدار، اولا متعلق به ذات اسلام و تعالیم راهگشا و عزت بخش آن و ثانیا متعلق به ملت ایران است که مومنانه در راه اسلام پا نهادند و مخلصانه فداکاری کردند و صبورانه ازدستاوردهای آن پاسداری نمودند.

بی شک اگر ضعفهای ما مسئولان نظام جمهوری اسلامی و کوتاهیهاو غفلتهای موجه یا ناموجه ما نمی بود، امروز جمهوری اسلامی به برکت احکام و معارف نورانی اسلام، فصل بزرگتری از مشکلات راپشت سر گذاشته و به هدفهای خود نزدیکتر از این شده بود.

امروز مانند همیشه، ترفند عمده تبلیغاتی استکبار آن است که وانمود کند ملت ایران و دولت اسلامی آن از هدفهای ترسیم شده خودروی گردانده است.

این، دروغ رذالت آمیزی است که هدف آن نومید کردن شیفتگان حاکمیت اسلام در سراسر جهان و سست کردن همت جوانان در داخل کشورماست.

در پی همین خدعه استکباری است که پس از بیست و یکمین انتخابات سراسری ما که نمایندگان مجلس شورای اسلامی را مشخص می کند، سران استکبار از حضور چیزی که بر آن نام دموکراسی می نهند، در ایران ابراز شادمانی کردند.

برای آنان دشوار است که به وجود مشارکت مردمی در تمام سالهای بعد از انقلاب تا امروز، اعتراف کنند دشوار است که بپذیرندانتخابات با همین شور و وسعت در چهار سال قبل برای تشکیل دوره قبلی مجلس و در سه سال قبل برای تعیین رئیس جمهور اتفاق افتاده است.

آنان بیهوده خود را به اینکه شاید مخالفان حاکمیت اسلام ودلدادگان تجدید سلطه استکبار بر ایران، به مراکز قدرت راه یابند، دلخوش می کنند.

این، همان بدفهمی و امید پوچی است که آمریکا و مزدورانش رابارها در چالش با نیروی عظیم اسلام و اراده پایدار ملت ایران،دچار ناکامی کرده است.

اینجانب با اتکال و اعتماد به خداوند عزیز حکیم، و با ایمان عمیق و خلل ناپذیر به احکام نورانی و نجاتبخش اسلام، و با معرفت کامل به ملت بزرگی که خود از دل آن برآمده و همه عمر را درمیان آن گذرانیده و با عشق به آن به سالهای آخر عمر رسیده ام،به دوستان و نیز به دشمنان اطمینان می دهم که این ملت، راه اسلام را تا رسیدن به هدفهای بزرگ خود طی خواهد کرد و به همه نشان خواهد داد که عزت و رشد و پیشرفت مادی و معنوی و نیل به کرامت والای انسانی، فقط در عمل همه جانبه به اسلام و قرآن است.

آمریکا نمی تواند امیدوار باشد که دوباره ایران را در چنبره تسلط خود درآورد، که جوشش آرمانخواهی و مطالبه حاکمیت اسلام رادر کشورهای اسلامی فروبنشاند، که فلسطین را بی دغدغه در آغوش صهیونیستهای نژادپرست و سفاک بیفکند، که موج نفرت از خود را که روز به روز در دنیای اسلام، رو به گسترش است، بخواباند.

اگر این نگرش در میان دولتهای مسلمان عمومیت پیدا کند، پرچم عزت اسلام به طور شایسته در جهان برافراشته می شود حج، کانون همبستگی واقعی و منبع لایزال نیروی اسلامی می گردد ذخایر طبیعی جهان اسلام در خدمت ملتهای مسلمان در می آید فرهنگ غنی و حیاتبخش اسلام، مجال کمک به بشریت را می یابد.

از خداوند متعال نزدیک شدن آن روز را مسئلت می کنم و از همه شماحجاج محترم دعا برای فرج مسلمین جهان و کمک الهی به ملت مبارزایران را درخواست می نمایم و حجاج عزیز ایرانی را به کوشش هرچه بیشتر برای کسب فیض معنوی و حفظ متانت و وحدت و شرکت در جماعات و کسب ذخیره روحی و اخلاقی فرامی خوانم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر