جامعة القرآن الکریم اصفهان(واحد خواهران)

جامعة القرآن الکریم اصفهان واحد خواهران که یکی از اولین شعب جامعة القرآن الکریم محسوب می شود، اولین دورة حفظ خود را در مهر ماه ۱۳۷۹ با ۸۰ تن از قرآن آموزان را آغاز نمود.

جامعة القرآن الکریم اصفهان واحد خواهران که یکی از اولین شعب جامعة القرآن الکریم محسوب می شود، اولین دورة حفظ خود را در مهر ماه 1379 با 80 تن از قرآن آموزان را آغاز نمود.

این مؤسسه در سایه توجهات حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه، بذل توجهات حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی، کمکها و حمایتهای بی دریغ خیرین متدین چون: آقایان:« شفیعی، حاتم زاده و صناعت» و با زحمات همکاران و اساتید محترم موفقیتهای چشمگیری داشته و تاکنون موفق به تربیت بیش از 5 هزار حافظ کل قرآن شده است.

فعالیتها

تشکیل دوره نیمه حضوری:

در این شعبه علاوه بر دورة حضوری، دوره نیمه حضوری (مقطعی) نیز در قالب 60 کلاس برگزار می گردد.

به طور متوسط 1200 قرآن آموز نیمه حضوری در جزءهای مختلف مشغول حفظ قرآن اند. تا کنون 3 دوره از قرآن آموزان نیمه حضوری، موفق به حفظ کل قرآن شده اند.

برگزاری دروه تابستانی:

دورة تابستانه با استقبال چشمگیری رو به رو شد؛ به طور مثال سال گذشته با برنامه ریزی در سه شیفت 2 هزار نفر مشغول به حفظ قرآن بودند.

تشکیل کلاسهای تفسیر، اخلاق، تجوید،صوت و لحن برای همه دوره ها.

اجرای برنامه های بزرگداشت ایام الله، اعیاد و ایام عزاداری به طور وسیع.

فعالیتهای جانبی مانندِ: برپایی نمایشگاه کتاب، نمایشگاه نرم افزارهای قرآنی، نمایشگاه ولایت، شرکت در نمایشگاه بین المللی اصفهان.

برگزاری برنامه های تفریحی و اردوهای درون استانی و برون استانی.

این تلاشها موجب شده است تا قرآن آموزان این واحد، علاوه بر کسب موفقیت در مسابقات بین شعب در سطح استان و مسابقات دیگر از سوی ارگانها و سازمانها، به مسابقات کشوری اوقاف نیز راه پیدا کنند.

با توجه به استقبال چشمگیر مردم مؤمن اصفهان جامعة القرآن واحد خواهران با مشکل کمبود فضای آموزشی روبه روست و نیاز به فضای بزرگ تری دارد. امید است مسئولان، خیرین و مردم متدین استان، با همکاری و مساعدت خود، این شعبه را برای ادامه مسیر قرآنی خود یاری کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر