رئیس دانشگاه جندی شاپور دزفول خبرداد:

اخذ مجوز تأسیس مرکز پژوهشی جندی‌شاپور باستان در دزفول

دزفول- رئیس دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول از اخذ مجوز راه‌اندازی مرکز پژوهشی جندی‌شاپور در این دانشگاه در راستای تداوم فعالیت‌های احیا و بازسازی جندی‌شاپور باستان خبرداد.

اخذ مجوز تأسیس مرکز پژوهشی جندی‌شاپور باستان در دزفول

محمدرضا عصاری در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای انجام اقدامات برای احیا و بازسازی جندی‌شاپور، تقاضا کرده بودیم که یک حرکت پژوهشی برای تداوم این فعالیت‌ها که اصلی‌ترین آن تبیین تاریخ تمدنی مربوط به آموزش عالی از هزار و 800 سال قبل تاکنون است انجام بگیرد.

وی افزود؛ در این راستا از مراجع ذی‌صلاح تقاضا شد که این مرکز پژوهشی راه‌اندازی شود.

رئیس دانشگاه جندی شاپور دزفول عنوان کرد: این امر با رویکرد مثبت سازمان برنامه و بودجه مواجه و این مجوز از سوی این سازمان اعطا شد.به دنبال آن باید مجوزهای لازم از وزارت علوم نیز اخذ شود.

عصاری، درباره برنامه‌های این مرکز توضیح داد: قرار است که این مرکز پژوهشی که نقشه راه آن به‌زودی تعریف می‌شود، یک رکن اصلی برای بازخوانی و بازشناسی تاریخ تمدنی ما در حوزه آموزش عالی و پزشکی باشد و عقب‌ماندگی‌ها را در این زمینه جبران کند.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس مستندات تاریخی موجود در شهر باستانی جندی شاپور دزفول، نخستین نظام نامه آموزش عالی در 1800 سال پیش در دانشگاه جندی شاپور شکل گرفته است.

دانشگاه جندی شاپور دزفول در عصر خود معتبرترین و نخستین مرکز علمی جهان بوده که رشته هایی چون پزشکی و نجوم در آن تدریس شده است.

دانشگاه جندی شاپور گذشته از آن که مرکزی بزرگ برای اشاعه و تعلیم دانش های گوناگون زمان، مانند پزشکی، داروسازی، داروشناسی، دامپزشکی، نجوم، ریاضیات، فلسفه، حکمت، الهیات و موسیقی بوده است، مرکز صلح، برابری و برادری نیز بوده و هزاران ایرانی، هندی، یونانی، رومی و سریانی در کنار هم در آنجا برای هدفی واحد تلاش و کوشش می‎کردند. 

گفته می شود پنج سال پس از تاسیس دانشگاه، هزاران دانشجو و استاد خارجی به سوی شهر جندی شاپور روی آوردند و تعداد دانشجویان این دانشگاه به بیش از پنج هزار تن رسیده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر