دو سال پیش کمپانی خودروسازی هیوندای برای شرکت در دور جدید مسابقات رالی WRC، جدیدترین نسخه از هیوندای i20 را در "آلتسناو این اونترفرانکن" آلمان معرفی کرد و پس از آن وارد مسابقات رالی 2016 شد، اما عملکرد بسیار خوب این تیم و همچنین به ثمر رساندن بهترین نتیجه در مسابقات WRC، باعث شده تا شاهد قهرمانی تیم "هیوندای موتوراسپرت" در مسابقات رالی لهستان باشیم.
طبق اطلاعات بدست آمده، گفتنی است که تیم رالی هیوندای با خودروی i20 در مسابقات رالی، موفق به کسب 22 امتیاز شده است تا بالاتر از همه تیمهای شرکت کننده، به عنوان تیم برتر در مسابقات رالی لهستان شناخته شود.
هیوندای i20
تیری نویل، به عنوان یکی از رانندگان تیم هیوندای در مسابقات رالی لهستان، یک عمکرد قابل توجه از خود به نمایش گذاشته و بالاتر از هم تیمی خود یعنی "هایدن پدون" قرار میگیرد تا در فصل 2017 مسابقات رالی بعد از مسابقات فرانسه و آرژانتین، تیری نویل از تیم هیوندای موفق به کسب سومین عنوان قهرمانی خود در مسابقات رالی لهستان شده باشد، اما این تمام ماجرا نیست، زیرا "دانی سوردو" با اختلاف زیر 30 ثانیه، موفق به کسب عنوان چهارم در مسابقات رالی لهستان شده است تا در میان چهار نفر برتر این مسابقات، نام 3 راننده هیوندای دیده شود و این تیم با بالاترین امتیاز ممکن، به عنوان برترین تیم اتومبیل رانی در مسابقات رالی لهستان شناخته شود که در تاریخ این تیم بی سابقه بوده و میتواند یک موفقیت چشمگیر برای هیوندای تلقی شود.
تیری نویل و نقشه خوان خود یعنی "نیکولاس گیلسول"، اکنون 5 پیروزی در مسابقات رالی WRC و با تیم "هیوندای موتور اسپرت" کسب کردهاند که تنها 3 پیروزی آن مربوط به سال 2017 میلادی میشود که به غیر از پیروزی این ماه در کشور لهستان، پیروزی اول در 9 آوریل سال جاری در کشور فرانسه و همچنین پیروزی دوم در 30 آوریل و در کشور فرانسه بدست آمده است.
هیوندای i20
در ادامه خوب است بدانید که هیوندای i20 برای مسابقات رالی 2016، برای اولین بار در مسابقات رالی "مونت کارلو" حضور داشت که مسابقات آن از ژانویه 2016 آغاز شد. گفتنی است که برای آماده کردن هیوندای i20 در مسابقات رالی، از یک باله عقب جدید و بامپر و هودهای اصلاح شده در جلو برای بهبود هوای ورودی به موتور در جهت تسریع خنک کاری استفاده شده است و همچنین برای تعادل و حرکت بهتر خودرو در مسیرهای ناهموار مسابقات رالی که دست کم همگی ما با مسیرهای آن آشنایی داریم، از سیستم تعلیقی سفتتر در کنار استحکام بهبود یافته بدنه استفاده کرده است.
در زیر کاپوت این ورزشکار کوچک هیوندای هم از یک پیشرانه 1.6 لیتری توربو استفاده شده که با تجهیز آن به ECUهای "Magneti Marelli SRG"، موفق به استخراج حداکثر 380
اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور شدهاند که توسط یک جعبه دنده 6 سرعته انتقال پی در پی (جعبه دندههایی که با حرکت اهرم دنده به جلو و یا به عقب، یک دنده اضاف کرده و بلعکس با حرکت اهرم دنده در جهت مخالف، یک دنده کم میکند که به نمونه ساده آن میتوان به گیربکس موتورسیکلتها اشاره کرد) دریافت شده و به رینگهای 15 اینچی چرخها ارسال میشود. رینگهای 15 اینچی ذکر شده همچنین برای استفاده بهینه از آنها، توسط لاستیکهای میشلن لاتیتود کراس پوشیده شدهاند، هرچند شرکت سازنده عنوان کرده که برای مسیرهای آسفالت از رینگهای 18 اینچی پوشیده شده توسط لاستیکهای میشلن پایلوت اسپرت استفاده خواهد شد.