مفاهیم نقاشی کود کان

درخت یکی از اشکالی است که در نقاشی اکثر کود کان ترسیم می شود و می تواند نمادی از حیات و زند گی باشد که ریشه اش در زمین و شاخه هایش در آسمان است

مفاهیم نقاشی کود کان
درخت یکی از اشکالی است که در نقاشی اکثر کود کان ترسیم می شود و می تواند نمادی از حیات و زند گی باشد که ریشه اش در زمین و شاخه هایش در آسمان است. تنه ی درخت نمادی از نیرو و قدرت ایستاد گی محسوب می شود. یک درخت شاد، یک درخت مرده، یک درخت شکسته، یک درخت خشک یا یک درخت سوخته و همین طور حالت های متفاوت آن هر کدام معنای خاص خودشان را دارند. یک درخت با شاخه های فراوان و برگ های سرسبز در مقایسه با درختی خشکیده و بدون برگ معانی متفاوتی دارند که بیانگر نگاه کود ک به زند گی و میزان استقلال و وابستگی او به خانواده است.
الف) رابطه ی کود ک با پدرش بسیار زیبا و قابل تقدیر است، چرا که پدر توانسته در زند گی کود ک خود نقش یک فرد شاد، قابل اطمینان و منبعی از علم و قدرت را ارایه د هد. در کنار آن مادر نیز با حمایت های عاطفی و عشق و محبت مادرانه اش توانسته محیطی آرام و شاد را در زند گی کود ک بسازد. برون گرایی، میل به روابط اجتماعی و لذت از زیبایی از دیگر مفاهیم این نقاشی است. در صورت کم کرد ن قوانین خانواد گی یا همسان کرد ن آن با سن و جنس کود ک می توان محیط آرام تری برای کود ک فراهم کرد.
ب) محیطی شاد و مملو از آرامش در کنار محبت و عاطفه ی قوی پدر و مادر می تواند نهایت آرامش را برای کود ک فراهم کند. کود ک در جای، جای نقاشی خود آرامش، لذت از حمایت و شادی را به ببینده القاء کرده و احساس رضایت خود را از محیط خانه عنوان می کند. مقایسه ی دو خانواده ی متفاوت یکی در تپه یی سرسبز و دیگری بدون تکیه گاه با دو آد مک مختلف به نوعی مقایسه ی دو زند گی است. هم چنین نشاط، فعالیت و خوش بینی نیز از دیگر مفاهیم این نقاشی است.
منبع:7 روز زند گی شماره 108
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر