کودک بی همتایم

به خاطر داشته باشید که خندیدن برای ماهیچه ها، خیلی آسان تر از اخم کردن است. «زیگوماتیکوس» عضله مهم صورت، عضله مخصوص خندیدن است و وقتی که فعال می شود، نه تنها کار خندیدن را برای صورت تان آسان می کند، بلکه جریانی از مواد شیمیایی مثبت در مغز آزاد می کند

کودک بی همتایم
به خاطر داشته باشید که خندیدن برای ماهیچه ها، خیلی آسان تر از اخم کردن است. «زیگوماتیکوس» عضله مهم صورت، عضله مخصوص خندیدن است و وقتی که فعال می شود، نه تنها کار خندیدن را برای صورت تان آسان می کند، بلکه جریانی از مواد شیمیایی مثبت در مغز آزاد می کند. برای کودک تان زندگی را آسان تر کنید. اگر به روی کودک تان لبخند بزنید، به زودی او هم یاد می گیرد که برای شما و افراد دیگر لبخند بزند. فقط تصور کنید که این کار چه مزیتی برای زندگی آینده او خواهد داشت. با خندیدن، سیلی از مواد شیمیایی مثبت در سامانه بدنی آزاد می شود و مغز به سوی افکار مثبت هدایت می شود.
هر وقت امکان دارد، به کودک تان اجازه دهید هم احساساتش را ابراز کند، هر جا لازم بود او را راهنمایی کنید تا طوری رفتار کند که بیشترین بهره را از آن رفتار ببرد. به طور مثال، اگر از چیزی خشمگین است و اختیار خود را از دست می دهد، اجازه دهید آن را ابراز کند و سیستم بدنی خود را از خشم خالی کند. مثل یک تکه سنگ باشید. اگر چه گاهی، به ویژه در مکان های عمومی، ممکن است سخت باشد ولی سعی نکنید رفتار او را تغییر دهید و آرامش کنید (مگر در مواقعی که ممکن است از نظر فیزیکی به خودش یا دیگران صدمه بزند). خودتان را ناراحت نکنید. وقتی ابرهای طوفانی رد شدند و وقت مناسب فرار رسید، در مورد آنچه اتفاق افتاد، بدون این که او را سرزنش کنید، گفتگوی آرامی با او داشته باشید. او ممکن است از رفتار خودش ترسیده باشد، لازم است به او اطمینان دهید که رفتارش طبیعی بوده است.
به کودک تان اهمیت ابراز احساساتش را گوشزد کنید. با مثال هایی در مورد خودتان، نشان دهید که چطور با مهربانی با دوستان و آشنایان رفتار می کنید و نگرانی و عشق را به آن ها نشان می دهید. به این طریق کودک، شما را الگو قرار می دهد و در مورد دوستان خودش به خصوص وقتی با هم مشکل دارند، احساساتش را به طور صحیحی ابراز خواهد کرد.
منبع: کودک سالم / بوزان، تونی. ترجمه: یلدا قبادی. نشر آسیم.
منبع: ماهنامه آموزشی کودک شماره 50
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان