فواید تره

«تره» از سبزی‌هایی است که خواص مشابه پیاز دارد. می‌گویند بقراط حکیم این سبزی را برای بیمارانی که مبتلا به نفخ شکم، آسم، نازایی و سل بودند، تجویز می‌کرد و گورت آن را برای خوش آب و رنگی صورت بانوان توصیه می‌نمود

فواید تره
«تره» از سبزی‌هایی است که خواص مشابه پیاز دارد. می‌گویند بقراط حکیم این سبزی را برای بیمارانی که مبتلا به نفخ شکم، آسم، نازایی و سل بودند، تجویز می‌کرد و گورت آن را برای خوش آب و رنگی صورت بانوان توصیه می‌نمود.
غذاشناسان امروز معتقدند که بخور تره بهترین درمان برای بیماری بواسیر است. دکتر غیاث الدین جزایری مصرف تره را برای درمان بواسیر مفید دانسته و می‌نویسد: «چنان چه جوشانده برگ تره به مقدار 15 گرم خورده شود، خونریزی بواسیر را قطع می‌کند».
مهرداد مهرین نیز در این باره می‌نویسد: «اشخاصی که مبتلا به بواسیر و اختلالات روده هستند باید به اندازه کافی تره بخورند».
دکتر رجحان می‌نویسد: «تره پخته و نیم گرم را چنان چه در محل بواسیر قرار دهند، اثر شفابخش دارد».
تره ضد نقرس، مدر حیض، ضد یبوست، مسکن قولنج، ضد سیاه سرفه و گرفتگی صدا، مسکن درد مفاصل و رافع درد گوش و ترشی معده است. هم‌چنین ضد تخمیر در روده‌ها بوده و مصرف آن به هضم غذا کمک می‌کند.
به علاوه ریختن تره در آش جو برای درمان آسم (تنگی نفس) مفید است.
اگر تره را له کرده و بر محل نیش زنبور بگذارند درد آن تسکین می‌یابد.
برای درمان میخچه پا تره فرنگی را پخته و 24 ساعت داخل سرکه بخوابانید. سپس مقداری از آن را به صورت ضماد روی میخچه بگذارید. این کار را ادامه دهید تا میخچه از بین برود. خوردن مقداری از تخم بو داده تره، قاطع اسهال مزمن و پیچش معده است و مصرف آن با عسل پادزهر مسمومیت غذایی است و چنان چه کسی از افزایش چربی خون و اسید اوریک رنج می‌برد تره یکی از مؤثرترین داروها برای درمان این ناراحتی است.
هم چنین سوپ تره برای از بین بردن سنگ کلیه و رفع آب آوردگی بافت‌ها و حبس البول مفید است. هم چنین باعث افزایش شیر مادران می‌گردد.
مصرف تره برای کسانی که مستعد چشم درد بوده یا مبتلا به سردرد می‌باشند مضر است و سبب دیدن خواب‌های آشفته می شود.
منبع:نشریه تغذیه و سلامتی شماره - 78
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان