پنج مقصد برتر برای سفر: اوساکا / ژاپن

اگر اسم ژاپن را بشنوید به جز سوشی، چه چیز دیگری در ذهن شما تداعی می‌شود؟آیا می‌دانستید که در ژاپن خیابانی وجود دارد که از درختان آن پشمک آویزان است و آیا می‌دانستید که غذایی عجیب و غریب به نام پن کیک اختاپوسیکی از غذاهای مورد علاقه ژاپنی هاست؟

پنج مقصد برتر برای سفر: اوساکا / ژاپن

 

اگر اسم ژاپن را بشنوید به جز سوشی، چه چیز دیگری در ذهن شما تداعی می‌شود؟

آیا می‌دانستید که در ژاپن خیابانی وجود دارد که از درختان آن پشمک آویزان است و آیا می‌دانستید که غذایی عجیب و غریب به نام پن کیک اختاپوسیکی از غذاهای مورد علاقه ژاپنی هاست؟

بله، درست شنیدید. ژاپنی‌ها واقعا پن کیک اختاپوس درست می‌کنند و به خوردن آن هم علاقه دارند!

بیایید با هم به اوساکا پرواز کنیم و همه چیز را از نزدیک بررسی کنیم!

برنامه سفر امروز ما: 1- قلعه اوساکا، 2- مرکز خرید UmedaHep Five اوساکا، 3- منطقه گردشگری Dotombori

1. قلعه اوساکا

ماه قبل خیل عظیمی از توریست‌ها از اقسا نقاط جهان برای بازدید از قلعه اوساکا و عبور از مسیر درخت‌های پشمکی به ژاپن سفر کردند. در طول فصل بهار، برگ‌های بی شمار درختان تمام جاده‌ای که به قلعه اوساکا منتهی می‌شود را پر می‌کنند و رایحه خوشایندی از خود ساطع می‌کنند که احساس می‌کنید روی یک پشمک صورتی خیلی گسترده ایستاده اید. چرا تا الان منتظر مانده ایم؟ بیایید باهم از این جاده رویایی عبور کنیم.


چطور بود؟ فکر کنم اگر تا آخر عمرمان هم اینجا بایستیم و عکس سلفی بگیریم باز هم کم است. اما اگر نمی‌توانید جلوی اشتیاقتان را برای دیدن مکان‌های دیدنی دیگر ژاپن بگیرید، می‌توانید تمام عکس‌های مربوز به قلعه اوساکا را در شبکه اجتماعی اینستاگرام با هشتگ #osakacastle یا #osakacastlepark ببینید. 

برای یافتن بهترین زمان بازدید از قلعه اوساکا و پارک پشمکی در فصل بهار، می‌توانید تمام مسایل مربوط به آب و هوا را از این وب سایت بررسی کنید: http://sakura.weathermap.com . این وب سایت به زبان ژاپنی است و به این دلیل از شما عذرخواهی می‌کنم اما می‌توانید به کمک مترجم گوگل اطلاعات مورد نیاز را از این وب سایت کسب کنید.

همزمان که در قلعه اوساکا هستید و از دیدن این مکان تاریخی و زیبا لذت می‌برید، حتما به موزه‌ای که در این قلعه وجود دارد هم بروید. این موزه حاوی طیف گسترده‌ای از اشیاء تاریخی است و صفحه نمایشی در این موزه تعبیه شده که برای همه بازدیدکنندگان، حتی بچه‌ها به کار گرفته شده است. طبقه بالای موزه نقش عرشه در کشتی را دارد و از آن بالا می‌توانید با زاویه‌ای وسیع همه چیز را تماشا کنید. منظره پارک قلعه اوساکا، ساختمان‌های مدرن سر به فلک کشیده، دشت اوساکا و کوه‌هایی که در دور دست‌ها قرار دارند را می‌توانید مشاهده کنید. برای اطلاعات بیشتر از این وب سایت دیدن نمایید: http://www.osakacastle.net/english/ .

فکر کنم زمان زیادی را در طبیعت گذراندیم و حالا وقت 

این باشد که به قدیمی‌ترین و به روز‌ترین مرکز خرید اوساکا سری بزنیم، آماده اید؟

2. مرکز خرید UmedaHep Five اوساکا

HEP Five اصلی‌ترین مرکز خرید و سرگرمی در اوساکاست. شما تقریبا می‌توانید هر برند و مارکی که مد نظرتان باشد را در این مرکز خرید بیابید ولی حتما یادتان باشد که تعدادی از عروسک‌های شخصیت‌های ژاپنی و سوغاتی‌های معروف ژاپنی را خریداری کنید. در کنار این مرکز خرید، کافه‌های بسیاری با تم تاریخی و سنتی ژاپنی وجود دارد. یکی از این کافه های، کافه Gudetama است. کلمه "tama" که بخشی از نام کافه را تشکیل می‌دهد در زبان ژاپنی به معنی "تخم مرغ" است. پس هر چیزی که در این کافه‌ها هست مربوط به شخصیت جالب و سرگرم کننده شخص شخیص تخم مرغ است.

خیلی مشتاقم که این غذای جالب که با برنج و تخم مرغ سرخ شده تهیه شده است را امتحان کنم! به پشت بشقاب این غذا نگاه کنید، جذاب است و ستودنی!

یک اصطلاح هست که می‌گوید: غذا اول باید چشم آدم را سیر کند بعد شکمش را. و من به جرات می‌توانم بگویم که با دیدن این عکس‌ها کاملا سیر شدم، اما واقعا به خوردن آنها هم نیاز دارم، چون به شدت گرسنه ام.

در طبقه بالای ساختمان HEP Five، یک چرخ و فلک ساخته شده است که می‌توانید سوار آن شوید و تمام شهر از بالا مشاهده کنید. البته سوار شدن به این چرخ و فلک رایگان نیست و حتما باید بلیط بخرید. آماده اید باهم سوار شویم و اوساکا را از بالاترین نقطه ممکن تماشا کنیم؟

منظره جالبی است، اینطور نیست؟

برای دیدن عکس‌های بیشتری که از فراز این چرخ و فلک گرفته شده می‌توانید در شبکه اجتماعی اینستاگرام به آدرس #hepfiveferriswheel بروید از دیدن عکس‌ها لذت ببرید. اوه، داشتم فراموش می‌کردم، قبل از سوار شدن به این چرخ و فلک فهرستی از بهترین آهنگ‌های مورد علاقه‌تان تهیه کنید چون در هر کابین می‌توانید موبایل خود را از طریق بلوتوث به اسپیکرهایی که در کابین‌ها تعبیه شده متصل کنید و از شنیدن موسیقی مورد علاقه خود لذت ببرید. شنیدن موسیقی مورد علاقه آن هم در چرخ و فلکی که شما را تا بالاترین ارتفاع ممکن می‌برد، می‌تواند به یکی از زیباترین و خاطره انگیزترین لحظات عمرتان تبدیل شود.

خیلی خب، به اندازه کافی ریلکس شدیم! حالا بهتر است فکری به حال شام کنیم، چون از هرچه بگذریم سخن غذا خوش‌تر است!

اگر فقط به سوشی فکر می‌کنید بهتر است بگوییم کاملا در اشتباهید. تیم بنیتا تلاش می‌کند تا به روزترین و جذاب‌ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار دهد. هزاران هزار غذای بهتر از سوشی در اوساکا هست که می‌توانید امتحان کنید و از خوردنشان لذت ببرید.

3. منطقه گردشگری Dotombori

منطقه گردشگری Dotombori یکی از محبوب‌ترین مناطق اوساکا برای گردشگران است که می‌توانید رستوران‌های زیادی را آنجا پیدا کنید که غذاهای مدرن ژاپنی را سرو می‌کنند. در ویترین مغازه‌ها می‌توانید به وضوح، پن کیک‌های اختاپوس را ببینید. ژاپنی‌ها در زبان محلی به این غذا می‌گویند "tacoyaki".

قبل از اینکه اوساکا را ترک کنید، حتما یک عکس با آقای Gilco در منطقه Dotombori بگیرید. نگران نباشید، او هیچ جا نمی‌رود و همیشه سر جای خودش پابرجاست، پس نیازی نیست عجله کنید.

من درباره بیلبوردی صحبت می‌کنم که در آن عکس یک مرد دونده به نام آقای Gilco در حالی از خط پایان عبور می‌کند به نمایش گذاشته شده است. این بیلبورد متعلق به یک شرکت شیرینی پزی ژاپنی به نام Gilco است، به همین دلیل مردم این عکس را آقای Gilco می‌نامند و این عکس به نماد شهر اوساکا در میان کشور ژاپن تبدیل شده است. 

برای عکس گرفتن با آقای Gilco مردم مجبور می‌شوند مثل او دست‌های خود را باز کنند و مثل او ژست بگیرند!

عکس‌های زیر از نمونه عکس‌هایی هستند که در آنها مردم از نقاط مختلف دنیا به اوساکا آمده و با آقای Gilco عکس انداخته‌اند. یادتان باشد که دست هایتان را کاملا بکشید و حتما هم لبخند بزنید!

 این هم از سفر امروز ما به اوساکای ژاپن.

امیدواریم که از خواندن این سفرنامه لذت برده باشید. اگر سوال، نظر یا اطلاعات مفیدی دارید حتما با تیم بنیتا در میان بگذارید.

چمدان خود را آماده کنید تا در سفر بعدی باهم به شهر بانکوک در تایلند سفر کنیم.

اطلاعات پایه:

کشور: ژاپن

پایتخت: توکیو

زبان رسمی: ژاپنی

واحد پولی: ین / JPY

کد تماس: 81+

 

مسیرهای هواپیمایی از تهران:

گزینه 1: 12 ساعت و 54 دقیقه با پروازهای شرکت هواپیمایی ایران ایر، Air China (از پکن)

گزینه 2: 14 ساعت و 20 دقیقه با پروازهای شرکت هواپیمایی امارات (از دوبی) 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان